lis 26, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Smart shopping – jak kupować w Internecie

Święta coraz bliżej, a to dla wielu czas intensywnego zdobywania prezentów. Zakupy w Internecie robi każdy z nas, ale czy mądrze? Warto zdać sobie sprawę, że wybrane produkty, można kupić znacznie taniej – czasem wystarczy wykonać kilka dodatkowych działań lub poczekać na odpowiedni moment.

Internetowy smart shopper – to osoba, która dokładnie wie gdzie i kiedy przycisnąć „kup teraz”. Nieobce są jej pojęcia takie jak „kupony”, „kody rabatowe”, a dni tygodnia dzieli na „Black Friday” i „Cyber Monday”. Czy zaliczasz się do ich grona? Z danych ostatniego raportu platformy kodyrabatowe.pl. wynika, że w ciągu ostatniego roku co piąty polski internauta kupujący online skorzystał z kodu rabatowego. To dużo czy mało? Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych, skąd pochodzi idea kodów rabatowych, wciąż 70 proc. wszystkich wykorzystanych kuponów to papierowe dodatki do gazet. Być może natknęliście się na artykuły o Amerykanach, którzy w oparciu o papierowe kupony, zaopatrują całe rodziny, nie wydając przy tym ani centa. Nad Wisłą nigdy właściwie taki sposób robienia zakupów nie był popularny. Znacznie częstszą formą robienia zakupów, również wśród tradycyjnych detalistów, są kody dostępne w aplikacjach mobilnych czy na  stronach internetowych.

 

Nerwy na wodzy

Pierwszą zasadą mądrych zakupów jest nie uleganie emocjom, czyli unikanie tzw. zakupów impulsywnych. Kiedy więc można troszkę zaszaleć? Na rabaty możemy liczyć z okazji ważnych polskich Świąt – Święta Niepodległości, czy Dnia Matki. Tradycyjnie w przypadku sklepów odzieżowych promocje internetowe znajdziemy w tym samym czasie, co w sklepach stacjonarnych, czyli pod koniec sezonu letniego i zimowego. Coraz częściej świętujemy też globalnie, tego samego dnia co Amerykanie (na przykład w Czarny Piątek). Znaną akcją jest też Dzień Darmowej Dostawy – akcja organizowana zawsze na początku grudnia, w której uczestniczy blisko 2000 sklepów internetowych. Dzień darmowej dostawy to także czas, w którym sklepy ogłaszają dodatkowo własne promocje cenowe, które zachęcić mają do zakupów. Początek grudnia to dobry termin, aby paczki zdążyły przyjść jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia.

Black Friday

27 listopada – Black Friday

Minimalizuj koszty dostawy

Często jest tak, że oszczędności na cenie danego produktu niwelowane są przez zbyt drogie koszty przesyłki. Jak możemy temu zapobiec? Dobrym pomysłem jest kupowanie większej ilości, ale rzadziej. Warto też zapoznać się  z kodami rabatowymi, które mogą zredukować koszty dostawy do zera. Można też zamawiać wspólnie ze znajomymi, tak aby współdzielić koszty transportu.

Kody, rabaty, kupony, bony, vouchery…

Często w sklepie internetowym, przy składaniu zamówienia, można zobaczyć pole “kod rabatowy” albo “kod promocyjny”, które z braku wiedzy (sprytu), często pozostawiamy puste. Gdzie więc szukać tajnego kodu, który w magiczny sposób pozwoli nam zaoszczędzić? Robiąc zakupy w Internecie, warto zapoznać się z ofertą popularnych platform udostępniających kody rabatowe oraz informacje o aktualnych promocjach, np. kodyrabatowe.pl i qpony.pl.

marketing online

Informacja o promocji na profilu marki

Skutecznym rozwiązaniem jest również zapisanie się do newslettera danej marki. Niektórzy narzekają na dużą liczbę takich e-maili, ale jeśli wybierzesz oferty tylko tych firmy, których oferty naprawdę Cię interesują, z pewnością nie będziesz żałował. Na koniec rozwiązanie oczywiste, ale często zapominane – warto obserwować fanpage ulubionych marek. Bardzo często są tam ogłaszane informacje o promocjach i rabatach.

Autor: Marta Rzymkowska

E-biznesPromocja e-sklepuTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej