Okres przedświąteczny, to oczywiście czas wzmożonego zainteresowania zakupami. Statystyki dotyczące liczby odwiedzin pokazują, jakie pomysły na prezenty mają Polacy. Zdecydowanie najwięcej z nas szuka perfum, a kategoria „erotyka” znacząco wyprzedza literaturę, muzykę i filmy.
Kosmetyki dobre na prezent…
Raport „Kupuję w internecie 2014” opublikowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wyraźnie pokazuje, które branże zyskują najwięcej potencjalnych klientów w okresie przedświątecznym. Z danych dotyczących zeszłego roku wynika, że ruch w internetowych drogeriach wzmaga się przed Bożym Narodzeniem o niemal 200%. Drugie miejsce zajmują sklepy z zabawkami.
Być może pióro bywa silniejsze od miecza, jednak zainteresowanie ofertą e-księgarń wzrasta przed świętami niemal pięciokrotnie mniej niż zainteresowanie bronią i militariami.
…kupię je w Sieci…
Badania znacznie bardziej rozłożonych w czasie trendów wskazują, że ostatnie 5 lat to okres gigantycznego wzrostu ruchu w e-drogeriach. Dziś odwiedza je 460% więcej osób niż pół dekady temu. Dla porównania, motoryzacyjne e-sklepy uzyskały 28% wzrostu.
…ale najtaniej jak się da!
Okres przedświąteczny, który niejako wymusza na nas konieczność zakupu prezentów, skłania nas też do przyglądania się promocjom i wyprzedażom. Wzrost zainteresowania nimi wynosi w okresie przedświątecznym aż 25,83%. Drugie miejsce zajmują opinie o sklepach i produktach. Warto jednak zaznaczyć, że zamieszczane w sieci opinie tracą na znaczeniu. Dziś zainteresowanie nimi jest aż o 36% niższe niż 5 lat temu, podczas gdy zainteresowanie promocjami i wyprzedażami w Internecie wzrosło w tym okresie aż o 757%!
Sposób na przedświąteczny sukces?
Statystycznie, jeśli handlujesz w Internecie kosmetykami, produkty sprzedajesz we własnym sklepie (a nie na platformie aukcyjnej) i oferujesz ciekawe promocje, to robisz wszystko by trafić do najbardziej aktywnej grupy klientów e-commerce. Pamiętaj jednak, że każdy wynik da się poprawić.
A’ propos… Czy znasz już 6 pomysłów na świąteczną promocję e-sklepu?