gru 22, 2014 Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Święta przez cały rok – pamiętaj o urodzinach klientów!

Okres przed- i poświąteczny to doskonały czas na zbliżenie się do konsumentów i zwiększenie sprzedaży. Często marketerzy zapominają jednak, że podobne efekty może uzyskać prowadząc przemyślany,  zautomatyzowany mailing urodzinowy. W ten sposób, skuteczne nawiązanie owocnej relacji z klientami jest możliwe przez cały rok.

Wiele firm generuje nawet do 50% swojego rocznego zysku przez cztery ostatnie miesiące roku, a liczba rozsyłanych wówczas e-maili jest w związku z tym odpowiednio wyższa. Badania pokazują jednak, że dzień urodzin jest dla większości osób równie atrakcyjny, co pierwszy dzień nowego roku i okres przedświąteczny, jeśli chodzi o podejmowanie nowych wyzwań (a więc i dokonywanie nowych zakupów, np. sprzętu do ćwiczeń, czy nowej garderoby)*. Wyjątkowość tych chwil sprawia, że klienci z większą odwagą i zaangażowaniem sięgają po nowe doświadczenia. Osoby, które do tej pory nie zdecydowały się skorzystać z naszych usług lub zrobiły to dawno temu i pozostają nieaktywne, właśnie wtedy powinny stać się im bardziej przychylne.

Postaw na spersonalizowaną ofertę

Najlepsza wiadomość, jaką można dostać nasz użytkownik w okresie swoich urodzin to taka, która dodatkowo wzmocni uczucie radości, związanego z otrzymywaniem prezentów i bycia w centrum uwagi. Można to osiągnąć na wiele sposobów – poprzez umieszczenie odpowiedniego nagłówka, użycie odpowiednich, ciepłych kolorów, a także spersonalizowaną ofertę. Co istotne, mailing urodzinowy zdecydowanie nie powinien zawierać jedynie najbardziej utartych, a przez to banalnych symboli, takich jak balony czy pudełko owinięte wstążką. Większość osób dostaje wiele takich wiadomości w dniu swojego święta i nie poświęca im zbyt wiele uwagi. Oryginalność grafiki czy treści naszego przekazu nie tylko zainteresuje solenizanta, ale także zaskoczy i sprawi przyjemność. Dopracowana strona graficzna, niecodzienna forma oraz dodatkowe oferty promocyjne, to kluczowe elementy udanej wiadomości urodzinowej.

Warto pamiętać, że dobrą okazją do wysłania wyjątkowych życzeń są również np. rocznice  nawiązania współpracy. Takie rozwiązanie wydaje się być szczególnie istotne dla firm prowadzących działalność z klientem zbiorowym, kiedy trudno jest określić jedną konkretną datę urodzinową. Specjalnie skonstruowane życzenia i oferta dla partnerów biznesowych oraz dostawców to nie tylko miły gest, ale też podkreślenie znaczenia ich działalności.

Poniższe przykłady obrazują interesujące rozwiązania, które nie tylko osiągnęły wysokie wyniki marketingowe, ale także udowodniły, że dobrze poprowadzona kampania urodzinowa może znacznie wpłynąć na pozytywną relację pomiędzy firmą, a jej klientem.

Littlewoods.com – sposób na dodatkowy rabat.

Littlewoods.com zachęca swoich subskrybentów do dokonania zakupu w dniu ich urodzin, poprzez zaoferowanie 10% zniżki. Promocja ta nie została jednak nazwana prezentem, a do skorzystania z oferty dodatkowo zachęca przycisk „Kup teraz”. Intencje Littlewoods.com są więc jasne i klarowne – chcą, aby odbiorca dokonał u nich zakupu. Jest to bardzo dobry sposób na mailing urodzinowy dla firm, które normalnie oferują swoim klientom jeszcze większe rabaty. Dzięki takim zabiegom, firma nie zniechęci klientów do zakupów w pozostałym czasie, ale w pozytywny sposób zwróci ich uwagę.

littlewoods

Saturn.com – nie tylko urodziny są okazją do świętowania.

Przykład Saturna pokazuje, że nie tylko urodziny klienta mogą być okazją do złożenia mu życzeń. Informacja o rocznicy rozpoczęcia współpracy ze swoimi subskrybentami w ciekawy sposób wykorzystuje dane posiadane przez firmę. Dodatkowo, e-mail urodzinowy wysyłany jest przez Dział Obsługi Klienta, co czyni go jeszcze bardziej autentycznym, a niespodzianka jaką są życzenia składane na rocznicę współpracy dodatkowo wzmacnia ich potencjał marketingowy.

saturn

Harrah’s – luksusowe życzenia

Nie zawsze treść e-maila urodzinowego powinna zawierać tylko ofertę promocyjną lub prezent, czego przykładem jest kampania Harrah’s. Firmy bazujące na budowaniu relacji z klientem czy też oferujące luksusowe produkty lub marki powinny skupić się raczej na przesłaniu samych życzeń, a oferty promocyjne zastosować przy bardziej wyjątkowych okazjach. Taka strategia pozwoli lepiej rozłożyć akcenty marketingowe danego działania, a jednocześnie zrealizuje nadrzędny cel firmy, jakim jest nawiązanie satysfakcjonującej dla obu stron relacji z klientem.

harrah

Mailing urodzinowy to nie tylko efektywne rozwiązanie marketingowe, ale także elastyczne narzędzie, łatwo dostosowywalne do indywidualnej oferty firmy. Każdy dostawca usług i produktów może wybrać wygodne dla siebie rozwiązanie i w jeszcze lepszy sposób dotrzeć do swojego klienta. Efekty osiągane dzięki spersonalizowanym wiadomościom urodzinowym mogą dorównać tym, osiąganym choćby w okresie przedświątecznym. Warto więc wykorzystać różne momenty z cyklu życia klienta  i uczynić z nich okazję do wspólnego świętowania. Trzeba jednak pamiętać, że mimo iż sprawiają one subskrybentom dużo przyjemności, ich nadmiar może spowodować, że spowszednieją i stracą na atrakcyjności.

————

*The post-birthday world: Consequences of temporal landmarks for temporal self-appraisal and motivation. Peetz, Johanna; Wilson, Anne E. Journal of Personality and Social Psychology, Vol 104(2), Feb 2013, 249-266.

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marek Włodarczyk

Marek WłodarczykCountry Manager optivo GmbH / Sp. z o.o.

Country Manager w optivo, gdzie oprócz kreowania działań sprzedażowych i marketingowych na rynku polskim, zarządza strategicznie polskim oddziałem firmy. Pracę w optivo rozpoczął w 2014 roku, na stanowisku Sales Director. Jest także ekspertem branży Call Center / Outsourcingu oraz posiada bogatą praktykę biznesową i doświadczenie w budowaniu działań sprzedażowych na terenie całej Europy. Ukończył studia magisterskie na kierunku Socialmanagement w Niemczech, gdzie studiował i pracował łącznie przez ponad 14 lat. Jest też absolwentem Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

4 kroki do osiągnięcia sukcesu...

Rosnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ​​ścieżka zakupowa klienta – od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu – jest obecnie bardziej rozproszona...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Sztuczna inteligencja przyszłością emarketingu...

Jak na otrzymane emaile zareagują poszczególni odbiorcy? Jak efektywnie unikać folderu SPAM? Jaki powinien być kolejny, najbardziej optymalny krok, który powinniśmy podjąć? Niezależnie od...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Hiperpersonalizacja, czyli nowa broń marketingu...

Masowe wysyłki są passé. W dzisiejszym świecie marketerzy mają niezliczone możliwości segmentowania bazy pod kątem grup docelowych i personalizowania treści tak, aby w efektywny sposób...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Dokąd zmierza komunikacja z klientem?...

„Conversational commerce” to nowy, coraz bardziej popularny temat. Aplikacje dedykowane do komunikacji, takie jak WhatsApp, WeChat i im podobne, są w rozkwicie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum,...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketingowe inspiracje na Dzień Ojca...

Czy wiecie, że ojcowie musieli czekać ponad 50 lat dłużej niż matki na swoje oficjalne święto? Warto przygotować dla nich coś specjalnego i wykorzystać tę okazję do znacznego zwiększenia...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketing: podwójna zgoda...

Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na...

Więcej