Dla osób związanych z branżą marketingową to były wyjątkowe dwa dni. Prelekcje znakomitych gości, duża porcja nowej wiedzy, losowanie nagród, a także świetna kuchnia – tak w dużym, telegraficznym skrócie można streścić Marketing Progress.
W czwartek i piątek (28.05 i 29.05) kino Nowe Horyzonty we Wrocławiu przyciągnęło gości i prelegentów z całego kraju. Na sali pojawili się m.in. Jacek Kotarbiński (Gdańsk), Michał Sadowski (Wrocław), Barbara Stawarz (Warszawa), czy gość z Irlandii, Ian Cleary, założyciel RazorSocial, uznanego przez Social Media Examiner za jednego z najlepszych blogów na świecie poświęconych tematyce społecznościowej.
„Było epicko”
W kuluarach dominowały różne opinie na temat wystąpień poszczególnych prelegentów, ale całościowy obraz jest mocno pozytywny. Dobrze opisuje to zasłyszana rozmowa pomiędzy dwójką uczestników, którzy stwierdzili, że „było po prostu epicko”. Jeśli skumulować całościowo dwa dni, to trudno nie przyznać racji, aczkolwiek warto zaznaczyć, że niektóre prelekcje były mocno dobre, a po niektórych można było spodziewać się czegoś więcej.
Wszystko zaczęło się kilka minut po godzinie 10.00 w czwartek (28.05) jednak 2. piętro Kina Nowe Horyzonty zaczęło się wypełniać już po godzinie 9.00. Po śniadaniu uczestnicy przemieścili się do sali kinowej i na powitanie usłyszeli dobrą prelekcję Jacka Kotarbińskiego uznawanego za guru światowego marketingu. Wystąpienie dotyczyło nowej tożsamości marketingu i sprzedaży i było przeplatane ciekawymi, mocno aktualnymi case’ami.
Jacek Kotarbiński wysoko zawiesił poprzeczkę, ale zadaniu sprostał Jarosław Kuźniar, drugi prelegent. Popularny prezenter telewizyjny opowiadał o marce osobistej dzieląc się z uczestnikami historią swojego sukcesu, opowieściami o Twitterze, a także o wszechobecnych – w jego przypadku – hejterach i sposobach radzenia sobie z nimi. Było też ciut bardziej nieoficjalnie – Kuźniar zdradził, że ludzie zarzucają mu sukces, dzięki znajomościom, czemu stanowczo zaprzeczył mówiąc, że swoją dotychczasową pozycję zawdzięcza ciężkiej, codziennej pracy od 15. roku życia. Obecnie dziennikarz TVN24 rozwija własny biznes – Kuźniar otworzył biuro podróży i organizuje wycieczki m.in. na Syberię, do Japonii i na Islandię.
Dzień pierwszy to też wystąpienie m.in. Moniki Czaplickiej, a także after party w pobliskim klubie Nietota.
Drugi dzień nie rozczarował
Jeśli ktoś był usatysfakcjonowany po pierwszym dniu, to po drugim dniu konferencji nie miał prawa narzekać. Gwiazdą konferencji był Ian Cleary, założyciel RazorSocial, uznanego przez Social Media Examiner za jednego z najlepszych blogów na świecie poświęconych tematyce społecznościowej. Jego prelekcja „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż” mocno zwróciła uwagę obecnych na sali uczestników.
Tego dnia przed uczestnikami wystąpili m.in. Michał Sadowski z Brand24, który opowiedział o swojej firmie, sposobach pozyskiwania klientów, błędach, jakie popełnił prowadząc Brand24, a także o planach na przyszłość. Z kolei Barbara Stawarz, autorka książki „Content marketing” po polsku opowiedziała o content marketingu. Uczestnicy dowiedzieli się, czym jest oraz czym nie jest content marketing, jak tworzyć dobre treści, a także co dobre treści znaczą dziś dla algorytmów Google.
Za rok kolejny Marketing Progress
Wszystko wskazuje na to, że za rok kolejny Marketing Progress. Podsumowując świeżo zakończoną konferencję można stwierdzić, że organizatorzy nie mają łatwego zadania, aby wyszło jeszcze lepiej niż teraz. Dla uczestników były to dobrze spożytkowane dwa dni.