lip 14, 2016 Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

W market[r]ingu – czytając Vaynerchuka

„Zapomnijcie o serialu Mad Men i Donie Draperze. On żył w łatwych czasach, w których nic nie ulegało zmianie przez trzydzieści lat.” To cytat z najnowszej książki Garego Vaynerchuka „W market[r]ingu” i choć jako największej żyjącej fance tego serialu (to oficjalne) ciężko mi się z tym pogodzić, to równie trudno nie przyznać mu racji.

13728427_10201925865744020_1587652900_o

Gary Vaynerchuk – W market(r)ingu

Współcześnie media społecznościowe zmieniają się bardzo dynamicznie. Czy w pewien sposób przypominają boks? Według autora to idealna metafora – podobnie jak współczesne social media charakteryzuje się szybkim tempem, oparty jest na rywalizacji i konkurencji. Niełatwe środowisko, prawda? Szeroki wybór kanałów oraz narzędzi powoduje że łatwo się w nim zgubić, jeszcze łatwiej popełnić błąd.

I wtedy wchodzi on…

Z pomocą nadchodzi autor. W market[r]ingu”  Vaynerchuk chętnie dzieli się z czytelnikami swoimi niezawodnymi sposobami na przykucie uwagi klientów, zdradza tajniki tworzenia wartościowych przekazów, na które ci będą zwracać uwagę w pełnym chaosu świecie social media. Kontynuując sportowe metafory Vaynerchuk używa w książce pojęcia „prawy sierpowy” – to  kampania, która ma skutkować wymiernymi korzyściami i „lewy prosty” – czyli tworzenie takiego przekazu, który zaangażuje klienta do tego stopnia, że stanie się fanem danej marki.

Misja. Ciężko nie odnieść wrażenia że Gary Vaynerchuk napisał tą książkę w konkretnym celu. Sam często powtarza, że irytuje go krótkowzroczne podejście do marketingu społecznościowego.  Lata spędzone na podkreślaniu znaczenia komunikacji długoterminowej, jako jedynej budującej autentyczność, autor chciał chyba zamknąć w tej książce.

Niewątpliwą zaletą publikacji jest mnóstwo przykładów zobrazowanych kolorowymi zdjęciami i opatrzonych komentarzami autor.

Niewątpliwą zaletą publikacji jest mnóstwo przykładów zobrazowanych kolorowymi zdjęciami i opatrzonych komentarzami autora

Równoległe wszechświaty, matrix czy…Internet?

Wśród ludzi korzystających właśnie z urządzeń mobilnych prawdopodobnie blisko połowa przegląda portale społecznościowe.  Przeczytajcie to zdanie jeszcze raz. Robi wrażenie, prawda? Portale social media zmieniły sposób w jaki się ze sobą rozmawiamy, szukamy pracy, kupujemy, zmieniły więc sposób w jaki… żyjemy. Coraz trudniej znaleźć więc osoby, które uważają, że życie bez social media jest możliwe, jeszcze trudniej takie, które bez portali społecznościowych chcą prowadzić biznes. Nic dziwnego, to proces znany od wielu lat. Vaynerchuk pisze o tym, że radio ukradło czytelników prasie, telewizja zamieniła słuchaczy w telewidzów, a Internet przejął odbiorców wszystkich tych tradycyjnych platform. Obecnie to social media (będące kolejnym stadium rozwoju Internetu) pewnym krokiem zmierzają ku przejęciu wszystkich wymienionych odbiorców. Wniosek jest prosty – klienci są już mobilni – czas na firmy.

Autor chciałby, aby książkę potraktowano jako szkolenie z budowania przesłania w najważniejszych kanałach social media.  Przekazuje czytelnikowi nie tylko spora dawkę teorii, ale omawia również konkretne przykłady działań prowadzonych przez marki z przeróżnych branż. To wielka zaleta tej publikacji, ponieważ oprócz przydatnej wiedzy otrzymujemy praktyczny zastrzyk energii do tworzenia dobrych przesłań w najpopularniejszych kanałach social media,  szczegółowo omawia: Facebooka, Twittera, Instagrama, Pinteresta oraz Tumblra.

A rad udziela nie byle kto. Vaynerchuk to autor bestsellerowych książek wg. New Jork Times’a. Znany jest z tego, że za pomocą narzędzi takich jak Twitter, Facebook i Youtube potrafi tworzyć bardzo skuteczny przekaz. Sam zresztą jest posiadaczem akcji dwóch pierwszych.

Na pewno są też tacy, którzy książkę potraktują jako zbiór ciekawostek ze świata Internetu i jako przyjemną rozrywkę – również ją polecam. Spójrzcie tylko na przykład poniżej, uwierzylibyście że takie wpadki się jeszcze zdarzają?

Amerykańska firma Moscot specjalizująca się w sprzedaży okularów publikuje… po hebrajsku i lajkuje swoje własne posty.

Amerykańska firma Moscot specjalizująca się w sprzedaży okularów publikuje… po hebrajsku i lajkuje swoje własne posty.

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marta Rzymkowska

Marta RzymkowskaSocial Media & Creative Manager Trol Intermedia

Z wykształcenia i zamiłowania ekonomistka i specjalistka Public Relations. Interesuje się modą i e-commerce w praktyce. Specjalista ds. Social Media w poznańskiej agencji Trol Intermedia. W TI odpowiada między innymi za komunikację marek kosmetycznych: Tisane i Black Lashes. Pasjonatka podróży i języków obcych. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Brazylii i Hiszpanii.

więcej
patronatyjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Strategia marketingowa według Tesławskiego...

Strategia marketingowa - który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od jej...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

W market[r]ingu – czytając Vaynerchuka...

„Zapomnijcie o serialu Mad Men i Donie Draperze. On żył w łatwych czasach, w których nic nie ulegało zmianie przez trzydzieści lat.” To cytat z najnowszej książki Garego Vaynerchuka „W...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Recenzja książki Techniki promocji sprzedaży...

Rabat, promocja, obniżka, 40%, 50%, nawet do 70%! Czy na kimś z Was te sformułowania robią jeszcze wrażenie? No właśnie, i o tym jest ta książka… Obserwując działania promocyjne...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Czy 2015 to rok mobile?...

Znowu nadszedł grudzień, i znowu czas na podsumowania. Jakim rokiem dla branży e-commerce był kończący swoje panowanie 2015? Na pewno dynamicznym i przynoszącym wiele zmian. Przed Wami trzy...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Kampanie polityczne w Internecie – bhawo ja...

Kampanie polityczne… mam wrażenie że w Polsce to niekończąca się historia. W odróżnieniu od wielu państw, które organizują wybory prezydenckie, parlamentarne i samorządowe jednego dnia,...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Promocja marki – recenzja książki...

Robert Stępowski w swojej książce pt. "PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK", wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba...

Więcej