paź 16, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Współpraca z blogerem – zrób to dobrze!

Zauważyliście jak popularne stało się podejmowanie współpracy z blogerami? Wszystkie największe marki mają na swoim koncie taką relację. Coraz częściej widzimy, że nawet lokalne firmy starają się wybić właśnie przy pomocy blogerów. Zastanów się, czy i twoja marka nie zyska na popularności przy takiej współpracy.
Zanim jednak to zrobisz przeczytaj kilka naszych porad. Dowiedz się o czym trzeba pamiętać, aby działania były owocne, przełożyły się na konkretną sprzedaż lub zaistnienie marki w świadomości grupy docelowej.

Przemyśl wszelkie za i przeciw, gdyż źle przeprowadzona współpraca może przynieść więcej szkody niż pożytku, ale zacznijmy od początku.

Z kim współpracować?

Zastanów się komu zaproponować współpracę. Zobacz statystyki kim jest twoja grupa docelowa i o jakim charakterze blogi czyta. Czy proponować współpracę młodej blogerce modowej czy raczej doświadczonemu blogerowi lifestylowemu. A może twoi konsumenci czytają głównie blogi parentingowe lub inne specjalistyczne strony?

Taki wpis powinien być wiarygodny, reklama nie może być na siłę wklejona na stronę bloga, musi pasować do charakteru strony. Tylko produkt naprawdę potrzebny blogerowi będzie wiarygodny. Czytelnicy bardzo łatwo zauważą fałsz w charakterze postu, produkt który zadowoli osobę prowadzącą bloga z pewnością będzie pojawiał się na stronie częściej, lub stanie się nieodłącznym elementem jego mieszkania. Jeśli chcesz zareklamować swoją stronę internetową, aplikację, sklep lub usługę pomyśl jak zrobić to kreatywnie i nietuzinkowo. Nikogo nie będzie interesowała sztywna i sztuczna relacja.

Co za tym idzie forma – wyjdźcie w plener! Nic tak nie działa na czytelnika jak kolorowe zdjęcia w wyjątkowym miejscu lub na efektownym tle. Nawet reklamę najprostszej aplikacji można zrobić w pięknym otoczeniu na urządzeniu mobilnym. Wspomóż blogera fotografem, zadbaj o to, aby materiały były zadowalające dla obu stron. Zobacz jakie zdjęcia robi wybrana przez ciebie osoba, jeśli ci się podobają będziesz zadowolony z efektu końcowego. Charakter postu pozostanie przecież taki jaki zazwyczaj reprezentuje.

Content is king!

Banery na stronach blogerskich mają zdecydowanie mniejszy zasięg niż atrakcyjny post, w którym bloger pokazuje jak wykorzystać dany produkt lub skorzystać z usługi. Zastanów się sam, jak często zwracasz uwagę na baner. Sprawdź też czy czytelnik ma szansę dotrzeć do twojego produktu/usługi w łatwy sposób.

Wykorystaj siłę social media

Obecnie każdy bloger posiada oprócz swojej strony, konto na przynajmniej jednym kanale social media. Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat – jest wiele możliwości! Zobacz gdzie znajduje się twoja grupa docelowa i zadbaj o to, aby zareklamować produkt na wybranych kanałach. Sam wiesz, żeby utrwalić nazwę produktu musisz się z nim spotkać co najmniej kilka razy. Dodatkowo, za pomocą social media bardzo prosto możesz targetować reklamy na konkretnych kanałach, tak aby docierały głównie do twoich potencjalnych klientów.

Pamiętaj, taka współpraca to działanie dwustronne, nie tylko ty masz być zadowolony. Bloger musi poczuć się doceniony i potraktowany fair. Jeśli będziecie traktować się jak partnerzy, a nie zleceniobiorcy wszystko pójdzie pomyślnie.  Komunikacja musi być przejrzysta i bardzo szczegółowo wytyczona, tu nie ma miejsca na błędy. Kiedy wybierasz blogera o szerokim zasięgu, jego kilka słów na blogu o niezadowoleniu ze współpracy,  gdy poczuje się oszukany lub niezadowolony z produktu może w konsekwencji znacznie wpłynąć na sprzedaż. Dlatego najważniejszy jest porządny research i zadecydowanie kogo wybierasz. Nie musisz stawiać na czołówkę blogerów, warto zastanowić się czy nie stworzyć skumulowanej akcji na kilku mniejszych profilach.

Poniżej kilka przykładów współpracy blogerskiej:

 

Ekskluzywny menel, współpraca

Ekskluzywny menel, współpraca

Efekt współpracy: tutaj

CCC, współpraca

CCC, współpraca

Efekt współpracy: tutaj

Charlize Mystery, współpraca

Charlize Mystery, współpraca

Efekty współpracy: tutaj

Jestem Kasia, współpraca

Jestem Kasia, współpraca

Efekty współpracy: tutaj

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów – Instagram dla esklepu...

Niejednokrotnie pisaliśmy już jak social media mogą wpływać na konwersję w sklepie internetowym, jak ważne jest prowadzenie regularnej i przemyślanej kampanii dostosowanej do...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Spacecraft – z powrotem na orbicie...

Wróciliśmy ze Spacecraft... pełni wrażeń, dobrej energii i nowych kontaktów. Żałujemy, że podróż trwała tak krótko – a co się dokładnie działo? Zapraszamy do lektury! 2.06.2016...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej