maj 24, 2016 Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Wyjątkowy newsletter na Dzień Matki

Przykłady ciekawych kampanii e-mail marketingowych na Dzień Matki – zobaczcie!

  • Zbliża się Dzień Matki – czas, w którym szukamy najlepszego sposobu na uszczęśliwienie naszych mam
  • Marketerzy stoją przed dodatkowym wyzwaniem – co zrobić, by 26 maja przyniósł dodatkowe przychody dzięki wysyłanym newsletterom?

Zgodnie z badaniem National Retail Federation, w Stanach Zjednoczonych Dzień Matki obchodzony jest przez blisko 85% Amerykanów i stanowi trzecie największe – pod kątem wydatków na prezenty – święto. Na upominki dla mam w 2015 roku wydano w Stanach ponad 20 miliardów dolarów, a jedna osoba przeznaczyła na prezenty średnio 173 dolary, czyli aż 680 złotych.

Pierwsze miejsce pod względem popularności kupowanych prezentów zajmują kartki z życzeniami – wybiera je aż 80% konsumentów. Ponad dwie trzecie (67,2%) osób kupuje kwiaty. Popularnym pomysłem na świętowanie tego dnia jest także zaskoczenie mamy zaproszeniem na lunch lub kolację, a także udział w ciekawym wydarzeniu.
W tym roku, najwięcej osób planowało kupić prezent w sklepie stacjonarnym (33%). Warto jednak zauważyć, że aż 27,3% zamierzało nabyć upominek dla mamy przez Internet. Potencjał Dnia Matki trzeba więc dobrze wykorzystać.

Tworząc newslettery z okazji Dnia Matki, marketerzy korzystają najczęściej ze sprawdzonych motywów: odcieni różu, motywu kwiatów czy czerwonych serduszek. Warto jednak wyjść poza schemat i wprowadzić elementy zaskoczenia, które jednocześnie wywołają uśmiech lub wzruszenie odbiorcy.

Sklep z obuwiem Famous Footwear, tworząc kampanię z okazji święta mam, doskonale wykorzystał emocje związane z najbliższą nam osobą. Do subskrybentów wysłano e-mail z filmikiem, stworzonym w hołdzie wszystkim mamom – naszej „pierwszej miłości”. To pełen subtelności i wdzięczności film, zgrabnie nawiązujący do oferowanych przez sklep produktów oraz hasła przewodniego firmy: „Victory is Yours”. Video można obejrzeć tutaj.

Kolejny e-mail, wysłany przez tę samą firmę, jest lubianą przez odbiorców formą przewodnika po prezentach. Możliwość dopasowania oferowanych przez sklep produktów do osobowości mamy daje poczucie zapewnienia, że zobaczymy radość na twarzy obdarowanej osoby. Do wiadomości zostało także dołączone wzruszające video, które było głównym elementem prowadzonej przez firmę kampanii.

Przykład 1

Przykład 1

Zgodnie z badaniem Experian Marketing Services, kwiaty są najczęściej kupowanym prezentem na Dzień Matki. Motywu kwiatów nie można więc w kampaniach całkowicie dyskwalifikować, należy jednak mieć pomysł na jego wykorzystanie. Sklep Union Made Goods w efektowny, a zarazem delikatny sposób połączył Dzień Matki i popularne elementy kwiatowe z oferowanymi produktami – ubraniami, obuwiem i akcesoriami. Jesteśmy na tak!

Przykład 2

Przykład 2

Przy wszelkiego rodzaju okazjach, w tym takich jak Dzień Matki, marki prześcigają się w wysyłaniu klientom ofert. Klient, zasypany propozycjami idealnego podarunku, może poczuć się nieco zagubiony. W takiej sytuacji dobrym pomysłem są przewodniki i poradniki prezentowe. Zara Home postawiła na oszczędny newsletter utrzymany w odcieniach bieli i błękitu, kierując odbiorcę prosto do gift guide’u.

Przykład 3

Przykład 3

Chwytliwe hasło to jeden z głównych elementów składających się na sukces kampanii, także e-mail marketingowej. Nie zawsze musi być jednak wzruszający. Czasem warto wprowadzić do newslettera nieco luzu i zabawy. Pod tym względem na wyróżnienie zdecydowanie zasługuje firma Toms. Kampania „Cool mom? Cool Toms.” udowadnia, że odrobina humoru przy okazji Dnia Matki jest jak najbardziej na miejscu.

Przykład 4

Przykład 4

Planując działania marketingowe, szczególnie w kontekście ważnych świąt, jakim jest Dzień Matki, stawiajmy na pierwszym miejscu na te aspekty, które sprawią, że klienci będą chcieli z nami zostać na dłużej. Dajmy naszym subskrybentom poczucie bezpieczeństwa i pokażmy im, że nie tylko oni są dla nas ważni, ale także ich bliscy. Wywołując pozytywne emocje, takie jak wzruszenie czy uśmiech, zbudujemy relację opartą na zaufaniu i przyjaźni.

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marek Włodarczyk

Marek WłodarczykCountry Manager optivo GmbH / Sp. z o.o.

Country Manager w optivo, gdzie oprócz kreowania działań sprzedażowych i marketingowych na rynku polskim, zarządza strategicznie polskim oddziałem firmy. Pracę w optivo rozpoczął w 2014 roku, na stanowisku Sales Director. Jest także ekspertem branży Call Center / Outsourcingu oraz posiada bogatą praktykę biznesową i doświadczenie w budowaniu działań sprzedażowych na terenie całej Europy. Ukończył studia magisterskie na kierunku Socialmanagement w Niemczech, gdzie studiował i pracował łącznie przez ponad 14 lat. Jest też absolwentem Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

4 kroki do osiągnięcia sukcesu...

Rosnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ​​ścieżka zakupowa klienta – od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu – jest obecnie bardziej rozproszona...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Sztuczna inteligencja przyszłością emarketingu...

Jak na otrzymane emaile zareagują poszczególni odbiorcy? Jak efektywnie unikać folderu SPAM? Jaki powinien być kolejny, najbardziej optymalny krok, który powinniśmy podjąć? Niezależnie od...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Hiperpersonalizacja, czyli nowa broń marketingu...

Masowe wysyłki są passé. W dzisiejszym świecie marketerzy mają niezliczone możliwości segmentowania bazy pod kątem grup docelowych i personalizowania treści tak, aby w efektywny sposób...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Dokąd zmierza komunikacja z klientem?...

„Conversational commerce” to nowy, coraz bardziej popularny temat. Aplikacje dedykowane do komunikacji, takie jak WhatsApp, WeChat i im podobne, są w rozkwicie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum,...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketingowe inspiracje na Dzień Ojca...

Czy wiecie, że ojcowie musieli czekać ponad 50 lat dłużej niż matki na swoje oficjalne święto? Warto przygotować dla nich coś specjalnego i wykorzystać tę okazję do znacznego zwiększenia...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketing: podwójna zgoda...

Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na...

Więcej