Przykłady ciekawych kampanii e-mail marketingowych na Dzień Matki – zobaczcie!
- Zbliża się Dzień Matki – czas, w którym szukamy najlepszego sposobu na uszczęśliwienie naszych mam
- Marketerzy stoją przed dodatkowym wyzwaniem – co zrobić, by 26 maja przyniósł dodatkowe przychody dzięki wysyłanym newsletterom?
Zgodnie z badaniem National Retail Federation, w Stanach Zjednoczonych Dzień Matki obchodzony jest przez blisko 85% Amerykanów i stanowi trzecie największe – pod kątem wydatków na prezenty – święto. Na upominki dla mam w 2015 roku wydano w Stanach ponad 20 miliardów dolarów, a jedna osoba przeznaczyła na prezenty średnio 173 dolary, czyli aż 680 złotych.
Pierwsze miejsce pod względem popularności kupowanych prezentów zajmują kartki z życzeniami – wybiera je aż 80% konsumentów. Ponad dwie trzecie (67,2%) osób kupuje kwiaty. Popularnym pomysłem na świętowanie tego dnia jest także zaskoczenie mamy zaproszeniem na lunch lub kolację, a także udział w ciekawym wydarzeniu.
W tym roku, najwięcej osób planowało kupić prezent w sklepie stacjonarnym (33%). Warto jednak zauważyć, że aż 27,3% zamierzało nabyć upominek dla mamy przez Internet. Potencjał Dnia Matki trzeba więc dobrze wykorzystać.
Tworząc newslettery z okazji Dnia Matki, marketerzy korzystają najczęściej ze sprawdzonych motywów: odcieni różu, motywu kwiatów czy czerwonych serduszek. Warto jednak wyjść poza schemat i wprowadzić elementy zaskoczenia, które jednocześnie wywołają uśmiech lub wzruszenie odbiorcy.
Sklep z obuwiem Famous Footwear, tworząc kampanię z okazji święta mam, doskonale wykorzystał emocje związane z najbliższą nam osobą. Do subskrybentów wysłano e-mail z filmikiem, stworzonym w hołdzie wszystkim mamom – naszej „pierwszej miłości”. To pełen subtelności i wdzięczności film, zgrabnie nawiązujący do oferowanych przez sklep produktów oraz hasła przewodniego firmy: „Victory is Yours”. Video można obejrzeć tutaj.
Kolejny e-mail, wysłany przez tę samą firmę, jest lubianą przez odbiorców formą przewodnika po prezentach. Możliwość dopasowania oferowanych przez sklep produktów do osobowości mamy daje poczucie zapewnienia, że zobaczymy radość na twarzy obdarowanej osoby. Do wiadomości zostało także dołączone wzruszające video, które było głównym elementem prowadzonej przez firmę kampanii.
Zgodnie z badaniem Experian Marketing Services, kwiaty są najczęściej kupowanym prezentem na Dzień Matki. Motywu kwiatów nie można więc w kampaniach całkowicie dyskwalifikować, należy jednak mieć pomysł na jego wykorzystanie. Sklep Union Made Goods w efektowny, a zarazem delikatny sposób połączył Dzień Matki i popularne elementy kwiatowe z oferowanymi produktami – ubraniami, obuwiem i akcesoriami. Jesteśmy na tak!
Przy wszelkiego rodzaju okazjach, w tym takich jak Dzień Matki, marki prześcigają się w wysyłaniu klientom ofert. Klient, zasypany propozycjami idealnego podarunku, może poczuć się nieco zagubiony. W takiej sytuacji dobrym pomysłem są przewodniki i poradniki prezentowe. Zara Home postawiła na oszczędny newsletter utrzymany w odcieniach bieli i błękitu, kierując odbiorcę prosto do gift guide’u.
Chwytliwe hasło to jeden z głównych elementów składających się na sukces kampanii, także e-mail marketingowej. Nie zawsze musi być jednak wzruszający. Czasem warto wprowadzić do newslettera nieco luzu i zabawy. Pod tym względem na wyróżnienie zdecydowanie zasługuje firma Toms. Kampania „Cool mom? Cool Toms.” udowadnia, że odrobina humoru przy okazji Dnia Matki jest jak najbardziej na miejscu.
Planując działania marketingowe, szczególnie w kontekście ważnych świąt, jakim jest Dzień Matki, stawiajmy na pierwszym miejscu na te aspekty, które sprawią, że klienci będą chcieli z nami zostać na dłużej. Dajmy naszym subskrybentom poczucie bezpieczeństwa i pokażmy im, że nie tylko oni są dla nas ważni, ale także ich bliscy. Wywołując pozytywne emocje, takie jak wzruszenie czy uśmiech, zbudujemy relację opartą na zaufaniu i przyjaźni.