14 października na Stadionie Narodowym odbędzie się dziewiąta edycja Targów eHandlu. Na nasze pytania odpowiedział Piotr Szczepaniak jeden z organizatorów wydarzenia – przeczytajcie!
To już 9. edycja Targów eHandlu, jak widzicie rozwój eventu od 1. edycji, czy spodziewaliście się, że całość przybierze obecny kształt?
Pomysł organizacji Targów dla branży e-commerce podrzucił Konrad Ksy Latkowski podczas jednego z ShopCampów, czyli otwartego spotkania dla właścicieli sklepów internetowych. Targi eHandlu po raz pierwszy odbyły się wiosną 2012 roku w Poznaniu w Iglicy MTP. Sukces pierwszej edycji motywował Fundację Polak 2.0 do organizacji kolejnych imprez. W marcu br. w Poznaniu Targi eHandlu odwiedziło ponad 3 tysiące Zwiedzających, a już za kilka dni, 14 października na PGE Narodowym swoją ofertę przedstawi ponad 150 wystawców z Polski i zagranicy. Spodziewamy się około 3,5 – 4 tys. osób. W przyszłym roku planujemy zorganizować targi w Berlinie oraz w Katowicach.
Tegoroczną edycję wsparł sam Krzysztof Kanciarz. Szczegóły już w środę 14.10 na PGE Narodowym.
3,5 tys. przedstawicieli e-sklepów to imponująca liczba, jak wyglądają przygotowania to takiego eventu?
Nie narzekamy na brak nudy [śmiech] Po zakończeniu każdej edycji przesyłamy wystawcom ankietę, w której sprawdzamy, czy warto coś zmienić podczas następnego wydarzenia, analizujemy wyniki, wyciągamy wnioski i ruszamy do boju ;)). Sprzedaż stoisk do zbliżających się IX Targów eHandlu ruszyła w kwietniu. Najbardziej intensywny okres zaczyna się 6 tygodni przed samym wydarzeniem. Wtedy rozpoczyna się m.in. promocja medialna – za wsparcie dziękujemy wszystkim patronom. W ostatnich tygodniach przed eventem otrzymuję ponad 1000 wiadomości dziennie.
Targi to nie tylko wystawcy, ale również wystąpienia prelegentów i wydarzenia towarzyszące. Co na targach znajdą osoby szukające konkretnych rozwiązań, a co szukające praktycznej wiedzy?
Oczywiście – Targi eHandlu tradycyjnie będą mieć nie tylko charakter wystawienniczy, ale przede wszystkim edukacyjny i networkingowy. Zwiedzający w ciągu jednego dnia będą mieli okazję zapoznać się z najnowszą ofertą 150 wystawców z Polski i z zagranicy m.in. z obszarów wsparcia sprzedaży, IT, marketingu, logistyki. Nowości w rozwiązaniach płatniczych pokażą PayPal, Przelewy24, Elavon, Sofort, PayU, Transferuj.pl czy DotPay. O prawnych aspektach e-commerce będzie można porozmawiać z przedstawicielami Trusted Shops, Lubasz i Wspólnicy oraz LegalnyBiznes.pl. Temat e-mail marketingu przybliżą wystawiający się na targach specjaliści z Optivo, FreshMail, SalesManago, Sare czy GetResponse. Na targach nie zabraknie także przedstawicieli największych marek logistycznych InPost, DHL Parcel, DPD, Raben oraz agencji zajmujących się promocją e-sklepów czy sieciami afiliacyjnymi.
Szukający praktycznej wiedzy, oprócz konsultacji z ekspertami na stoiskach, będą mogli wziąć udział w merytorycznych prezentacjach, podczas których dowiedzą się m.in. jak omnichannel wpłynie na handel, jakie są najczęstsze błędy podczas zmiany systemu e-commerce, jak odpowiedzieć na efekt ROPO, wykorzystując beacony i aplikacje mobilne, jak skutecznie zwiększać ROI w e-sklepie, dzięki połączeniu Google AdWords i Google Analytics i jak angażować klientów w kanale mobilnym.
Co jest tematem przewodnim Targów?
Hasło przewodnie Targów to “cały e-handel w jednym miejscu” – wydarzenie organizowane jest z jednej strony z myślą o przedstawicielach sklepów internetowych, poszukujących atrakcyjnych ofert i nowych rozwiązań dla swoich e-sklepów, z drugiej dla dostawców, którzy na Targach mają świetną okazję do zaprezentowania swoich usług. W ciągu jednego dnia Zwiedzający mogą poznać 150 firm “od kuchni” – wypytać się o szczegóły ofert, plany rozwoju etc. Zależy nam na pokazaniu panoramy e-handlu. Stawiamy na kompleksowość. Staramy się zaprosić jak najwięcej Wystawców z zagranicy – w tym roku swoje usługi zaprezentują m.in. 2performant i Dexion z Rumunii, Nano Interactive, Wirecard, SOFORT z Niemiec, Response Concepts z Holandii, Criteo i Peoplevox z Wielkiej Brytanii, Shipbooster i Plugmystore z Francji a nawet firmy ze Stanów Zjednoczonych – PayPal i Instart Logic.
Jakie jest główne założenie Targów – integracja firm, poznawanie nowych technologii i rozwiązań, jak to Państwo widzą?
Oprócz prezentacji szerokiego wachlarza firm dostarczających usługi dla sprzedających przez Internet, bardzo istotne jest dla nas stworzenie przestrzeni do networkingu i edukacji rynku. Podczas Targów wystawcy mają możliwość umocnienia relacji i osobistego spotkania ze swoimi dotychczasowymi klientami, a przedstawiciele e-sklepów poznają innych specjalistów ze swojej branży. Dla Zwiedzających przygotowaliśmy także 2 bloki merytorycznych prezentacji, podczas których będzie można zapoznać się z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi sprzedaży online.
Wstęp na Targi eHandlu jest darmowy? Gdzie trzeba się zarejestrować, by móc uczestniczyć w wydarzeniu?
Tak. Zapraszamy serdecznie już 14 października na PGE Narodowy w Warszawie – impreza jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych tematyką e-commerce. Wstęp dla Zwiedzających jest bezpłatny. Wystarczy zarejestrować się na http://targiehandlu.pl. Zwiedzanie stoisk będzie możliwe w godzinach 10:00 – 17:00.