sty 29, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

WYWIAD: O idei i prelegentach 5. Ecommerce Trends

Przed nami V już odsłona Konferencji Ecommerce Trends, której cztery poprzednie edycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników. Kolejna odbędzie się 10- 11 lutego 2015 w Warszawie, a jej głównym tematem, według zapowiedzi organizatorów, będzie omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa.

Podczas dwóch dni konferencji zaprezentowane zostaną nagrodzone w konkursie e-Commerce Awards 2014 projekty ecommerce i nowatorskie usługi dla tego segmentu. Konferencję zdominuje tematyka związana z mobile commerce, nowoczesnymi usługami logistycznymi, płatnościowymi i marketingowymi, handlem transgranicznym oraz przede wszystkim ze sprzedażą wielokanałową.

Zaledwie tydzień przed konferencją Ecommerce Trends 2015 rozmawiamy z organizatorką 5 edycji wydarzenia – Agnieszką Świtkowską z NoNoobs.pl

Jak sadzisz czym żyje obecnie polski ecommerce? Jakie tematy według Ciebie rozpalają wyobraźnię polskich właścicieli e- sklepów.

Agnieszka Świtkowska: Czym żyje? Tak naprawdę na co dzień, żyje bardzo prozaicznymi (wydawało by się) kwestiami. Ostatnio tematy dyskusji branżowych zostały zdominowane przez nową ustawę konsumencką, problemy obsługi zwrotów, realizację zamówień, politykę cenową i tematy czysto techniczne: typu oprogramowanie dla sklepu czy zmiana platformy.

Dlaczego w taki razie postanowiliście tematem przewodnim uczynić głośmy ostatnio trend – omnichannel – sprzedaż wieloplatformową?

AŚ: Na temat nowej ustawy konsumenckiej mówi się od dawna, od roku jest ona omawiana z ogromną intensywnością, organizowane są seminaria, wydawane poradniki. My stawiamy sobie za cel pokazywanie szerszej perspektywy, wskazywanie trendów, które na świecie stają się standardem. Wspomniany omnichannel to strategia, która ma głęboki sens, bo daje klientowi możliwość zakupu towaru w sposób dla niego najbardziej odpowiedni w danej chwili. Wygoda zakupu, niezależnie od platformy-www, mobile, sklep stacjonarny – staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem skłaniającym nie tylko do podjęcia decyzji zakupowej, ale też skłania do powrotu do sklepu. Na konferencji zaprezentujemy wyniki światowego badania klientów sklepów przeprowadzone przez IBM z których wynika, że najważniejszym wyzwaniem sprzedaży detalicznej będzie umiejętność zintegrowanego zarządzania wieloma kanałami sprzedaży jednocześnie (Patryk Opas z IBM).

Podczas wrześniowej edycji Ecommerce Trends wiele wystąpień dotyczyło sprzedaży zagranicznej – czy uważacie, że polski ecommerce jest gotowy do działania na innych rynkach?

Sprzedaż na innych, poza rodzimym, rynkach może być dla polskich sklepów ogromną szansą. Ostatnio pokazaliśmy w jaki sposób realizowało tę strategię Oponeo. Ekspansja zagraniczna daje ogromne możliwości zwiększenia przychodów, czasem może dać nowy impuls do rozwoju firmom o ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku, ale wbrew pozorom również takim, które ciągle próbują tę pozycję budować. Dlatego też zapraszamy na konferencję gigantów ecommerce Roberta Schütze, Zalando czy założyciela Szallas.hu, którego serwis został liderem Deloitte Technology Fast 50 2014 osiągając wzrost sprzedaży 2259% w ciągu ostatnich 5 lat! Szallas.hu jest właśnie świetnym przykładem konsekwentnej i dobrze poprowadzonej strategii ekspansji zagranicznej… i to bez tak ogromnych nakładów jak to było w przypadku Zalando.

Zapowiadacie wystąpienie przedstawiciela Ulmartu z Rosji. Czego polski właściciel sklepu może dowiedzieć się od Briana Keana? Tradycyjny kierunek inspiracji to najczęściej jednak Zachód.

To zrozumiałe dla rynków Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Choć nie mogę powiedzieć, że „Zachód” nie czerpie inspiracji ze wschodu. Brian Kean występuje na konferencjach w Europie Zachodniej choć rzeczywiście dotychczas nie mieliśmy okazji gościć go w Polsce.

Brian Kean z Ulmart reprezentuje czołowy rosyjski sklep internetowy z elektroniką, który już w marcu zadebiutuje na giełdzie. Brian opowie o tym, na czym  polega unikalny charakter modelu biznesowego Ulmart, który tak dobrze przyjął się w Rosji, i  czy rzeczywiście sposób działania Ulmart, jak twierdzi Dymitry Kostygin (CEO Ulmart), w przyszłości będzie stosowany nawet przez takich gigantów jak Amazon.

To nie wszystkie atrakcje programowe, które przygotowaliście. W programie widzę nie tylko znane marki, ale też wiele sklepów, których dotychczas na konferencjach nie mieliśmy okazji bliżej poznać.

Uważamy, ze najlepszą inspiracją dla właścicieli sklepów są wystąpienia praktyków ecommerce, którzy na co dzień odpowiadają za rozwój biznesu. Podczas tej edycji Ecommerce Trends 2015 wystąpią przedstawiciele: Kazar, Sephora, Komputronik, MniaMniam, Leroy Merlin, Beautikon, Tania Książka. Dodajmy, że są to sklepy nagrodzone w konkursie e-Commerce Awards 2014.

Sporo też praktycznej wiedzy o nowych modelach biznesowych będzie można uzyskać z prezentacji – Michała Kreczmara, Dentsu Aegis Network/Hypermedia.

Muszę przyznać, że grono prelegentów jest imponujące. Co na konferencji znajdą osoby poszukujące konkretnych rozwiązań, narzędzi czy bardziej praktycznej wiedzy?

Podobnie jak podczas poprzednich edycji i tym razem nie zabraknie prezentacji poradniczych dotyczących metod i narzędzi zwiększających konwersję z email marketingu – Sofia Anadiotou, Moosend, czy najskuteczniejszych metod automatyzacji marketingu stosowanych przez Rainbow Tours, FRU, Yves Rocher Grzegorz Błażewicz, SALESmanago Marketing Automation, jak również strategii promocji sprzedaży przy wykorzystaniu kuponów zniżkowych – Katarzyna Kazior, Cuponation

Warto też zwrócić uwagę na prezentację Borysa Skraby, Bold Brand Ecommerce o tym, jak realizować skuteczną sprzedaż w kanale mobilnym i czy koncepcja Mobile First Design rzeczywiście sprzedaje. Jak ważny staje się mobile, niech świadczą dane Criteo Q4 2014 State of Mobile Commerce Report, z których wynika, że wolumen sprzedaży w kanale mobilnym zaczyna wyprzedzać inne, tradycyjne formy sprzedaży. Obecnie już globalnie z urządzeń mobilnych dokonuje się 30% wszystkich transakcji e-commerce i ponad 27% transakcji internetowych w Stanach Zjednoczonych.

Praktyczną próbką wykorzystania trendu, o którym głośno od lat, czyli internet of things, będzie prezentacja innowacyjnego rozwiązania nagrodzonego w konkursie Bluetooth Breakthrough Award. łączącego zalety technologii Beacon i automatyzacji marketingu dla sieci sklepów Riccardo.

Autor: Natalia Bednarz

PatronatyWydarzenia
Dodaj komentarz

One thought on “WYWIAD: O idei i prelegentach 5. Ecommerce Trends

  1. Pingback: Ecommerce Trends 2015 – za nami! | Klinika ecommerce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej