lip 31, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Zadbaj o wizerunek w internecie

Coraz większa konkurencja w handlu, także w ebiznesie, sprawia, że właściciele przedsiębiorstw muszą dużą uwagę przykładać do swojego wizerunku – zbudować pozytywne odczucia względem marki, wzbudzać zaufanie wśród konsumentów. To jedna z najsilniejszych przewag konkurencyjnych. Image firmy bezpośrednio przekłada się na zyski z prowadzonej działalności – buduje lojalność klientów oraz zwiększa zainteresowanie produktami danej marki.

Fakt, że image firmy jest niezwykle istotny dostrzegają właściciele sklepów w każdej branży. Budowanie wizerunku w mediach jest coraz popularniejsze, czego dowodem są stale rosnące wydatki na e-reklamę oraz dynamiczny rozwój ePR.

Przy działaniach public relations w internecie ważny jest dobór odpowiednich kanałów, zainteresowanie mediów oraz potencjalnych klientów, regularna kontrola treści na temat firmy oraz szybka reakcja. Nieodpowiednie, nieprzemyślane czy nachalne zachowania mogą przysporzyć negatywnych komentarzy. A po nich, nawet mimo usunięcia, pozostaje ślad w internecie. Dlatego media  trzeba poznać, polubić i przekonać do siebie.

Jakie narzędzia wybrać?

Sklepy internetowe działają w różnych branżach, stąd każdy z nich ma swoją odmienną specyfikę i musi być traktowany indywidualnie. Przykładowo działania prowadzone dla sklepu z biżuterią powinny być skierowane do mediów, których grupą docelową są kobiety, np. damskie serwisy internetowe jak kobieta.wp.pl czy kobieta.gazeta.pl. Content lekki, przyjemny. Z kolei sklep z akcesoriami medycznymi powinien skierować swoją komunikację do kanałów branżowych – specjalistycznych serwisów, forów. Poza tym w tym przypadku powinien być budowany wizerunek eksperta.

Do podstawowych zadań służących kształtowaniu wizerunku należy publikacja własnych tekstów, zarówno w swoich kanałach tj. na blogu, stronie www jak i media relations. Publikacje są dla klientów sygnałem, że marka jest specjalistą w swojej dziedzinie i wyróżnia się na tle pozostałych.

Pierwszy krok

Wizytówką każdej firmy, także sklepu internetowego, jest wygląd serwisów należących do przedsiębiorstwa. Odpowiednio ułożone treści, ich rzetelność oraz intuicyjność obsługi. Klient musi się dobrze czuć na stronie. To samo dotyczy e-sklepów – powinny być atrakcyjne oraz nastawione na maksymalną użyteczność – klient w łatwy sposób dociera do poszukiwanego produktu.

A później…

Następnie należy zadbać o wizerunek medialny. Przekazywanie informacji  – prasowych, tekstów specjalistycznych, komentowanie bieżących wydarzeń w danej branży czy informowanie o nowej ofercie, nagrodach.  Jednym ze skutecznych rozwiązań jest prowadzenie biura prasowego, w którym znajdziemy wszystkie publikacje czy bloga, na którym możemy umieszczać i dzielić się specjalistyczną wiedzą.

Działania public relations to działania długotrwałe – nawiązanie kontaktów a następnie zbudowanie relacji z dziennikarzami wymaga czasu i rzetelnej pracy, która przede wszystkim polega na regularnym dostarczaniu aktualnych i ciekawych materiałów, informowaniu o trendach w branży, komentowaniu aktualnych zjawisk. Ważne jest profesjonalne podejście – przygotowanie unikalnych treści, systematyczność komunikacji i dostosowanie się do tempa pracy dziennikarza.

Szczególne znaczenie przy kreowaniu wizerunku eksperta w branży mają publikacje w mediach branżowych. Mogą się do nich zaliczać m.in. case studies czy analiza przypadków. Dla firmy oraz sklepu internetowego jest to doskonałe miejsce do zaprezentowania się w nowoczesnym, przykuwającym uwagę medium, które skupia odpowiednią grupę docelową.

ePR pozwala dotrzeć do klientów za pomocą stosunkowo niedrogich narzędzi i jest niezwykle skuteczny. Jednak należy pamiętać, że internet to jedno z najbardziej wymagających mediów – wymaga czasu, zbudowania zaufania, grona lojalnych czytelników, jest przesycone treścią, dlatego trzeba postawić na wartościowe i unikalne materiały. Odpowiednia strategia komunikacji pomoże w osiągnięciu sukcesu!

Autor: Alicja Dahlke

Promocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Jedna myśl nt. „Zadbaj o wizerunek w internecie

  1. Moim zdaniem największą przyszłość ma content marketing, po wszelkich natrętnych reklamach nie tylko w internecie to jedyna forma która nie drażni odbiorców. Jeśli tekst jest wartościowy będzie skuteczniejszy niż wszystkie inne formy reklamy, idealnym przykładem mogą być treści LeadBullet.

Odpowiedz na „Anna MościckaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej