wrz 24, 2015 Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Zainwestuj w innowacyjne technologie

Duże firmy produkcyjne chcą wydać średnio 7,5 mln złotych na innowacje.

Innowacyjność coraz bardziej wyznacza poziom konkurencyjności firmy, dlatego do 2016 roku połowa przedsiębiorstw produkcyjnych planuje zwiększyć o jedną czwartą wydatki na pracę nad nowymi technologiami i produktami. Żeby je wdrożyć i pomnożyć swoje przychody, ponad 80 proc. z nich skorzysta z usług zewnętrznych dostawców.

Jak pokazują wyniki najnowszego globalnego badania KPMG, dla 50 proc. firm produkcyjnych strategicznym celem jest innowacyjność. Natomiast blisko jedna trzecia (32 proc.) priorytetowo traktuje wprowadzenie nowych produktów w najbliższych latach, a dla 30 proc. największym wyzwaniem jest poprawienie efektywności działań badawczo-rozwojowych. Ma im to zapewnić silną pozycję na rynku i bycie o krok przed konkurencją. Również w Polsce połowa średnich i dużych przedsiębiorstw przemysłowych uznaje innowacyjność za swój cel strategiczny.

Rośnie wartość B+R

Prawie trzy czwarte przedstawicieli firm produkcyjnych zadeklarowało, że w ciągu najbliższych dwóch lat planuje przeznaczyć co najmniej 4 proc. rocznych przychodów firmy na badania i rozwój oraz pracę nad innowacjami. To wzrost aż o 15 p.p. w porównaniu z ostatnimi dwoma latami.

Wzrost ten widać również w wydatkach polskich firm. Jak podaje PWC w porównaniu z zeszłym rokiem, niemal dwa razy więcej polskich firm przeznaczyło ponad 3 proc. obrotów na badania i rozwój (wzrost z 26,3 proc. do 47 proc.). Duzi przedsiębiorcy wydali w 2014 r. na B+R średnio 6 mln PLN. Połowa firm oczekuje zwiększenia tych wydatków o 25 proc.  już w perspektywie roku lub dwóch lat.

Tendencję tą należy odczytywać jako wynik konsekwentnego wdrażania  przez firmy produkcyjne strategii konkurencyjności, której wyznacznikiem jest teraz innowacyjność przedsiębiorstwa, oraz większej dostępności grantów dofinansowujących prace badawczo-rozwojowe. Przykładowo w ramach krajowego programu Inteligentny Rozwój, w których największe szanse mają projekty z obszary B+R, do 2020 roku przedsiębiorcy zostaną zasileni 8,61 mld euro – mówi Łukasz Polak, wiceprezes Beyond.pl, polskiego centrum danych i dostawcy rozwiązań IT dla biznesu.

Dotacje są dostępne zarówno dla małych i średnich firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Jednak jak wynika z badania firmy najbardziej liczą na uchwalenie ulgi podatkowej na B + R, które pozwolą im finansować badania wewnętrzne. Polska jest jednym z dwóch krajów UE, które nie wspiera działalności innowacyjnej ulgami podatkowymi.

Liczy się open innovation

Za główny cel działalności B+R firmy produkcyjne stawiają wdrożenie nowych produktów i technologii, które przełożą się bezpośrednio na ich przychody. Żeby ten proces przyspieszyć, coraz więcej przedsiębiorstw nawiązuje współpracę z firmami zewnętrznymi. Jak podaje KMPG ponad 80 proc. przedsiębiorców, zgodnie z zasadą open innovation, czyli otwartego podejścia do zaangażowania innych podmiotów w innowacyjne przedsięwzięcie firmy,  planuje pogłębić współpracę z dostawcami i klientami w zakresie rozwoju innowacji.

Główną motywacją dla przedsiębiorstw wybierających współpracę z inną firmą jest szybkość wdrożenia nowych rozwiązań (25 proc. firm), redukcja kosztów (25 proc.) i dostęp do nowych technologii, jakie daje im firma specjalizująca się w danych usługach (21 proc.).

Firmy produkcyjne, żeby nadążyć za rynkiem, muszą przyspieszyć proces wdrażania nowych technologii. Mogą to osiągnąć, a przy tym uniknąć zbędnych inwestycji np. w infrastrukturę IT, korzystając z know how i rozwiązań zewnętrznych dostawców. Korzyści wynikające z tego modelu – w ramach którego jest m.in. dostępność mocy obliczeniowej dzięki usługom cloud computing czy optymalizacja kosztów jakie zapewnia współpraca z zewnętrznym centrum danych -  docenia coraz więcej przedsiębiorstw. 43 proc. projektów realizowanych w Polsce przez duże firmy w ciągu ostatnich trzech lat była realizowana na zasadzie partnerstwa i dzięki wsparciu takich firm jak nasza – mówi  Łukasz Polak z Beyond.pl

Wyniki badań pokazują wysoką świadomość wśród polskich przedsiębiorców, co do ważności działalności badawczo-rozwojowej i wprowadzania nowych produktów na rynek. Jednak równocześnie aż 65 proc. Prezesów firm wskazuje, że ich obszar B+R nie jest gotowy na odpowiedź na aktualne trendy rynkowe. Szansą na przekucie deklaracji dotyczących rozwoju innowacji w konkretne działania, może być zachęta ze strony państwa w postaci ulgi podatkowej. Czy przedsiębiorcy doczekają się jej w najbliższym czasie?

Innowacyjność to klucz do sukcesu

Innowacyjność to klucz do sukcesu

Beyond.pl od 2005 r. dostarcza pełen zakres usługi związanych z infrastrukturą IT dla biznesu, w tym usługi data center i cloud computing. Firmę na rynku wyróżnia kompleksowe podejście do potrzeb klienta. Z infrastruktury Beyond.pl korzystają m.in.: Castorama ,Concordia Ubezpieczenia, Dalkia, Data System Group, Euroflorist, Golden Submarine, Hicron, Hochtief Polska, IAI SA, Komputronik, Level3, Money.pl, Nokaut, RETN, 2ClickShop. Beyond.pl jest pierwszym w Polsce neutralnym telekomunikacyjnie centrum danych, co pozwala klientom na swobodę wyboru operatora i gwarantuje najlepszą jakość usług łączności. Firma jest inicjatorem i założycielem działającego od 2004 roku Poznańskiego Punktu Wymiany Ruchu Internetowego (ang. Poznan Internet eXchange, w skrócie PIX). 

Źródła danych:
http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2015/Raport-KPMG-Global-Manufacturing-Outlook.pdf
http://www.pwc.pl/pl/publikacje/assets/ncbr-pwc-oplacalnosc-inwestycji.pdf

NewsySystemy B2B
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Rafal Roszak

Rafal RoszakDyrektor marketingu Beyond.pl

Od ponad 15 lat związany z kształtowaniem marek, komunikacją i rynkiem usług. Absolwent UAM Poznań i studiów "Design Managment" SWPS. Członek American Marketing Association. Twórca i redaktor bloga chmura.pb.pl poświęconego biznesowej perspektywie chmur obliczeniowych, szkoleniowiec, wykładowca uczelni wyższych. Pasjonuje się design management i service design, w usługach IT poszukuje korzyści dla strategii rozwoju firmy i wartości z perspektywy klienta.

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Nadchodzi Data Armageddon...

Analitycy podają, że 90 proc. globalnych danych zostało stworzonych tylko w ciągu ostatnich dwóch lat. Do 2020 r. ma być ich już 44 bilionów gigabajtów. Rosnąca liczba informacji uderza w...

Więcej
newsysystemy-b2b
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Zainwestuj w innowacyjne technologie...

Duże firmy produkcyjne chcą wydać średnio 7,5 mln złotych na innowacje. Innowacyjność coraz bardziej wyznacza poziom konkurencyjności firmy, dlatego do 2016 roku połowa przedsiębiorstw...

Więcej
newsy
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Beyond.pl nadaje kierunek rynkowi data center w Po...

Ruszyła budowa kompleksu Centrum Badań Technologii Informatycznych Beyond.pl, czołowego dostawcy usług data center i cloud computing w Polsce, firmy Beyond.pl. Obiekt będzie najbardziej...

Więcej
newsy
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Beyond.pl zbuduje najbardziej efektywne energetycz...

Beyond.pl, lider rynku usług data center i cloud computing, podpisał dziś z firmą Budimex umowę na realizację nowego centrum danych. Będzie to najbardziej efektywna energetycznie serwerownia w...

Więcej
newsy
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Beyond.pl wypowiada umowę kolokacji Grupie Allegro...

Beyond.pl, firma dostarczająca pełen zakres usług związanych z infrastrukturą IT dla biznesu, rozstaje się z Grupą Allegro. Spółka uruchamia kolejne centrum danych, o najwyższej w Polsce...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Rafal Roszak / 0 komentarzy

Black Friday – jak uniknąć klęski urodzaju i...

„Black Friday” to wyrastająca z Stanów Zjednoczonych i przypadająca  na piątek po Święcie Dziękczynienia tradycyjna obniżka cen. Od kilku lat towarzysz jej „Cyber Monday”  - w...

Więcej