Od dłuższego czasu wszystkie znaki na niebie i ziemi, a w szczególności te w wyszukiwarce Google, wskazywały na pojawienie się w najbliższym czasie nowej usługi – Zakupy Google. W czwartek (6.11.2013 r.) Polska dołączyła do grona krajów, w którym będą obsługiwane reklamy Google Product Listing Ads (PLA).
Nowa forma reklamy Google PLA jest bardzo podobna do powszechnie działających do tej pory porównywarek cen, takich jak Ceneo lub Nokaut. Jednak w odróżneniu od nich po wpisaniu nazwy produktu w wyszukiwarkę, po prawej stronie będą pokazywały się nazwy i zdjęcia produktów wraz z aktualną ceną brutto.
Nowa forma reklamy Google PLA jest bardzo podobna do powszechnie działających do tej pory porównywarek cen, takich jak Ceneo lub Nokaut. Jednak w odróżneniu od nich po wpisaniu nazwy produktu w wyszukiwarkę, po prawej stronie będą pokazywały się nazwy i zdjęcia produktów wraz z aktualną ceną brutto. Zakupy Google (ang. Google Shopping) działa już w kilku wybranych krajach, z dużym powodzeniem. W Polsce od pewnego czasu były prowadzone testy z największymi sklepami internetowymi. Na dzień dzisiejszy usługa reklamowa PLA jest dostępna dla wszytskich e-sklepów.
Każdy sklep internetowy będzie mógł przedstawić swoją ofertę, w wynikach wyszukiwania Google. Usługa niestety nie jest bezpłatna i działa w oparciu o kampanie AdWords, w rozliczeniu PPC, czyli opłaty za kliknięcie.
Google vs. reszta porównywarek cenowych?
Wiele osób podziela zdanie, że od momentu oficjalnego wejścia nowej usługi Google może znacznie obniżyć się efektywność typowych porównywarek cen produktów. W gruncie rzeczy głównym źródłem pozyskiwania odwiedzin przez te porównywarki są wysokie pozycje na liście wyszukiwań, po wpisaniu zapytania dotyczącego konkretnego produktu.
Do tej pory w sieci wyszukiwania Google nigdy nie pojawiały się obrazki, które prowadziłyby bezpośrednio do konkretnej strony/karty produktu. Oczywiście można tworzyć reklamy, które wyświetlają się w formie banerów graficznych jednak będą one działać tylko i wyłącznie w sieci reklamowej.
Biorąc pod uwagę fakt, iż ludzie znacznie częściej skupiają swoją uwagę na obrazku niż na tekście, odwiedzalność e-sklepu, do którego prowadzą reklamy z listą produktów z pewnością będzie o wiele większa. Poza tym zanim użytkownik podejmie decyzję o odwiedzeniu konkretnego e-sklepu będzie mógł porównać ceny oraz otrzyma informacje o dostępności produktu.
Merchant Center, AdWords – czyli jak wystawić swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google?
Mając dostępne narzędzia takie jak Google Merchant Center oraz konto AdWords jesteśmy w stanie przygotować listę produktów, które mają być promowane poprzez Zakupy Google. Poniżej filmik instruktażowy: