kwi 18, 2014 Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Zalety i korzyści systemu B2B

Dynamicznie rozwijający się rynek, spora konkurencja, coraz bardziej wymagający klienci oraz partnerzy biznesowi są wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Odpowiedzią na te rosnące potrzeby jest sprawny system B2B, który posłuży do kompleksowej obsługi relacji handlowych pomiędzy sprzedawcą a klientem biznesowym.

Platformy B2B służą do wykonywania transakcji pomiędzy firmami oraz podmiotami biznesowymi, np. dostawcami, kontrahentami czy dystrybutorami. Systemy mogą w pełni zastąpić dotychczasowe formy kontaktu. Jakie są jeszcze ich zalety i korzyści?

B2B to przede wszystkim rozbudowane systemy służące do automatyzacji działań – kontroli zamówień, wyszukiwania i generowania ofert.  Wspieranie procesu zakupu i sprzedaży to główne zadanie tego typu platform.

Korzyści systemu B2B:

  • Automatyzacja działań

Usprawnienie koordynacji działań to główny cel systemu B2B. Organizacja procesów biznesowych polega na  przesyłaniu statusów zamówień, dokumentów magazynowych, automatycznego wyboru najbardziej konkurencyjnego dostawcy towaru spośród partnerów. Przyczynia się to do poprawy konkurencyjności, jakości współpracy i wyników finansowych. Poza tym ma wpływ na skrócenie czasu działań oraz ograniczenie zapotrzebowania na pracowników.

  • Obniżenie kosztów

System B2B przede wszystkim ogranicza czas pracy pracowników odpowiedzialnych za bezpośrednią obsługę – korespondencja e-mailowa, odbieranie zamówień, reklamacji, informowanie o stanie realizacji zakupów. Za większość czynności będzie odpowiedzialny sam klient. Dokonanie zakupów jest możliwe bez angażowania pracowników.

  • Kontrola procesów

B2B umożliwia wgląd we wszystkie dane, co pozwala w szybki sposób kontrolować aktualny stan zamówień, reklamacji czy innych zgłoszeń.  System ten eliminuje też prawdopodobieństwo popełnienia błędów wykonanych przez człowieka. Procesy dokonują się automatycznie i skutecznie.

  • Komfort

System działa 24 h na dobę, co jest ogromnym atutem dla klientów i wygodą dla właścicieli. Platforma B2B zastępuje formy kontaktów bezpośrednich, a nawet e-mailowych czy telefonicznych. Obniża się koszt komunikacji oraz zwiększa się komfort i szybkość reakcji, zwiększają się możliwości porozumienia się.

  • Usprawnienie płatności

Platformy B2B kompleksowo zajmują się płatnościami przedsiębiorstwa. Do ich funkcjonalności należy m.in. automatyczne generowanie faktur i przypominanie o tych niezapłaconych. System zintegrowany jest z systemami magazynowo-księgowymi. Usprawnia to zarządzanie dokumentami i kontrolę płatności. Poza tym pozwala uzyskać szybki dostęp do informacji o stanie rozliczeń.

Systemy B2B
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Miroslaw Sobieraj

Miroslaw SobierajCEO TI Agency & 2ClickShop TI Agency

Pasjonat, praktyk oraz ekspert e-commerce, od 2000 roku związany z branżą oraz Agencją TI. Z wykształcenia i zamiłowania elektronik o specjalizacji systemy komputerowe. Autor i recenzent artykułów branżowych. Zarządza agencją interaktywną oraz internet software house – Trol InterMedia sp. z o.o. sp.k., zatrudniającą ponad 60 ekspertów i pasjonatów e-commerce.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym...

Dlaczego konwersja w sklepie jest najważniejsza? Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, portalu czy strony www, to oczekujesz określonych działań od użytkowników. Zakup,...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Sklep FLEXA zintegrowany z serwisem homebook.pl!...

Firma FLEXA od ponad 40 lat projektuje meble dla dzieci i jest liderem w branży.  Marka specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży skandynawskich mebli i dodatków do pokoi...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Możliwości i ograniczenia handlu bez barier. Znacz...

Pod koniec 2013 r. przychody z zakupów dokonywanych przez urządzenia mobilne stanowiły 10 proc. całkowitych obrotów, wynika z raportu Forrester. Wartość ta stale dynamicznie rośnie wraz ze...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Zautomatyzuj sprzedaż – postaw na Real Time Excha...

Nieustanny rozwój e-commerce oraz dostępność wielu kanałów sprzedaży sprawia, że sprzedawcy muszą na bieżąco kontrolować zapasy swojego asortymentu. Nie może dojść do sytuacji, że...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Przepis na większe zyski – rewolucja w sprzedaży w...

Od kilku lat mówi się o niezwykle dynamicznym rozwoju handlu internetowego. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży. Ubiegły rok był kolejnym, w którym polski rynek...

Więcej
systemy-b2b
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 0 komentarzy

Zalety i korzyści systemu B2B...

Dynamicznie rozwijający się rynek, spora konkurencja, coraz bardziej wymagający klienci oraz partnerzy biznesowi są wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Odpowiedzią na te rosnące potrzeby jest...

Więcej