wrz 23, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Zaufanie w biznesie. Jak je uzyskać?

Jak powiedział Napoleon: „Handel istnieje tylko dzięki zaufaniu”. W obecnych czasach bardzo ważna jest wiarygodność. Klient coraz większą wagę zwraca na to, czy sklep wzbudza zaufanie, czy bezpiecznie może zakupić towar, zostawić swoje dane osobowe. Zwróć uwagę na kilka kluczowych zagadnień, które sprawią, że transakcje będą coraz częściej sfinalizowane i to właśnie dlatego, że jesteś pewnym i wiarygodnym przedsiębiorcą.

Zacznij od bycia wiarygodnym – wchodząc na stronę sklepu często zwracamy uwagę na pełne dane firmy, adres, telefon, e-mail. Rozbuduj zakładkę kontakt lub stopkę w taki sposób, aby klient wiedział u kogo zamawia, że ewentualne pytania, czy prośby zostaną wysłuchane, a nie znikną w machinie.

Dodatkowo, bardzo ważną zakładką są opinie. Pozwól, aby osoby które wykonały już transakcje miały miejsce na wypowiedzenie się jak przebiegł cały proces. Najważniejsze nie jest to żeby mieć tylko i wyłącznie pozytywne opinie, największym graczom zdarzają się pomyłki. Ilość pomyślnych transakcji, wiarygodnie zakończonych procesów zakupowych zwiększa twoją wiarygodność.

Grafika – to ma znaczenie

Kolejnym ważnym aspektem jest layout. Na co zwracasz w pierwszej chwili uwagę wchodząc na stronę? Oczywiście na grafikę. Nieatrakcyjne, staromodne grafiki nie tylko świadczą o właścicielu, ale też wpływają na opinię. Kluczowa jest branża: moda, design, elementy dekoracyjne wymagają wyjątkowej oprawy, ale nawet sprzedając elementy metalowe, narzędzia – nie zapominaj o warstwie wizualnej.

Sklep powinien być też przejrzysty i łatwy w obsłudze. Skomplikowany sposób zamawiania, niezrozumiały przebieg transakcji, czy liczne zakładki sprawiają wrażenie, że czegoś nie doczytaliśmy. Zastanów się nad koszykiem w swoim sklepie, czy jest prosty w obsłudze? Czy wyskakujące okienka powiadomień, ukryte koszty wysyłki nie wpływają negatywnie na wizerunek?

Przebieg zamówienia

Klient lubi być informowany na bieżąco, wysyłaj informacje odnośnie zamówienia tak, aby zamawiający wiedział na jakim etapie jest cały proces. Poinformuj o tym, że zamówienie zostało przyjęte, płatność została zaksięgowana i towar został wysłany. Wiadomości tego typu nie będą traktowane jak spam, a raczej uspokoją i ucieszą klienta. Zautomatyzuj cały proces, a wszyscy będą zadowoleni.

Zaistniej w Social Media

Czy twoja firma istnieje w sieci poza stroną sklepu? Zadbaj o to, aby wyświetlała się w katalogach firm oraz o media społecznościowe. Zastanów się, które pasują najbardziej do twojej branży: Facebook, Twitter, Google+? A może warto zainwestować w Pinterest czy Instagram? Każdy kanał podnosi wiarygodność Twojej firmy, oczywiście nie ma sensu ślepo mnożyć bytów. Zastanów się, co będzie dla ciebie najlepsze i dla kogo chcesz komunikować!

Postaw na wiarygodność. Zadbaj o komfort swoich klientów, a zobaczysz efekty.

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów – Instagram dla esklepu...

Niejednokrotnie pisaliśmy już jak social media mogą wpływać na konwersję w sklepie internetowym, jak ważne jest prowadzenie regularnej i przemyślanej kampanii dostosowanej do...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Spacecraft – z powrotem na orbicie...

Wróciliśmy ze Spacecraft... pełni wrażeń, dobrej energii i nowych kontaktów. Żałujemy, że podróż trwała tak krótko – a co się dokładnie działo? Zapraszamy do lektury! 2.06.2016...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej