Jak powiedział Napoleon: „Handel istnieje tylko dzięki zaufaniu”. W obecnych czasach bardzo ważna jest wiarygodność. Klient coraz większą wagę zwraca na to, czy sklep wzbudza zaufanie, czy bezpiecznie może zakupić towar, zostawić swoje dane osobowe. Zwróć uwagę na kilka kluczowych zagadnień, które sprawią, że transakcje będą coraz częściej sfinalizowane i to właśnie dlatego, że jesteś pewnym i wiarygodnym przedsiębiorcą.
Zacznij od bycia wiarygodnym – wchodząc na stronę sklepu często zwracamy uwagę na pełne dane firmy, adres, telefon, e-mail. Rozbuduj zakładkę kontakt lub stopkę w taki sposób, aby klient wiedział u kogo zamawia, że ewentualne pytania, czy prośby zostaną wysłuchane, a nie znikną w machinie.
Dodatkowo, bardzo ważną zakładką są opinie. Pozwól, aby osoby które wykonały już transakcje miały miejsce na wypowiedzenie się jak przebiegł cały proces. Najważniejsze nie jest to żeby mieć tylko i wyłącznie pozytywne opinie, największym graczom zdarzają się pomyłki. Ilość pomyślnych transakcji, wiarygodnie zakończonych procesów zakupowych zwiększa twoją wiarygodność.
Grafika – to ma znaczenie
Kolejnym ważnym aspektem jest layout. Na co zwracasz w pierwszej chwili uwagę wchodząc na stronę? Oczywiście na grafikę. Nieatrakcyjne, staromodne grafiki nie tylko świadczą o właścicielu, ale też wpływają na opinię. Kluczowa jest branża: moda, design, elementy dekoracyjne wymagają wyjątkowej oprawy, ale nawet sprzedając elementy metalowe, narzędzia – nie zapominaj o warstwie wizualnej.
Sklep powinien być też przejrzysty i łatwy w obsłudze. Skomplikowany sposób zamawiania, niezrozumiały przebieg transakcji, czy liczne zakładki sprawiają wrażenie, że czegoś nie doczytaliśmy. Zastanów się nad koszykiem w swoim sklepie, czy jest prosty w obsłudze? Czy wyskakujące okienka powiadomień, ukryte koszty wysyłki nie wpływają negatywnie na wizerunek?
Przebieg zamówienia
Klient lubi być informowany na bieżąco, wysyłaj informacje odnośnie zamówienia tak, aby zamawiający wiedział na jakim etapie jest cały proces. Poinformuj o tym, że zamówienie zostało przyjęte, płatność została zaksięgowana i towar został wysłany. Wiadomości tego typu nie będą traktowane jak spam, a raczej uspokoją i ucieszą klienta. Zautomatyzuj cały proces, a wszyscy będą zadowoleni.
Zaistniej w Social Media
Czy twoja firma istnieje w sieci poza stroną sklepu? Zadbaj o to, aby wyświetlała się w katalogach firm oraz o media społecznościowe. Zastanów się, które pasują najbardziej do twojej branży: Facebook, Twitter, Google+? A może warto zainwestować w Pinterest czy Instagram? Każdy kanał podnosi wiarygodność Twojej firmy, oczywiście nie ma sensu ślepo mnożyć bytów. Zastanów się, co będzie dla ciebie najlepsze i dla kogo chcesz komunikować!
Postaw na wiarygodność. Zadbaj o komfort swoich klientów, a zobaczysz efekty.