sie 21, 2014 Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Zautomatyzuj sprzedaż – postaw na Real Time Exchange Data

Nieustanny rozwój e-commerce oraz dostępność wielu kanałów sprzedaży sprawia, że sprzedawcy muszą na bieżąco kontrolować zapasy swojego asortymentu. Nie może dojść do sytuacji, że jeden produkt dostępny w sklepie zamówią jednocześnie dwie osoby w różnych miejscach, np. na allegro i w e-sklepie. Jak zapobiec takim zdarzeniom?

 

Wyróżnij się na tle konkurencji

Obecność i oferowanie swoich produktów w wielu, różnorodnych kanałach jest obecnie koniecznością. Umożliwia to uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Tylko w taki sposób sprzedawca może dotrzeć do jak największej grupy klientów. Z drugiej strony coraz istotniejsze staje się oszczędzanie miejsca magazynowego. Z tego względu sklepy internetowe zamawiają małe partie towaru czy nawet pojedyncze sztuki a większe zlecenia realizują w formie „just-in-time”.

Co zrobić, jeśli będzie dochodziło do sytuacji, że dany produkt,  np. tablet zamówi ktoś w serwisie aukcyjnym i w naszym e-sklepie w przeciągu kilkunastu minut? Utrudnieniem jest fakt, że na stanie mamy tylko jedną sztukę. Jeśli system magazynowy aktualizuje się np. co godzinę to takie sytuacje mogą mieć miejsce. Będzie to skutkowało wydłużeniem się  czasu realizacji zamówienia, bo nowy tablet trzeba sprowadzić od producenta a dalej przełoży to się na niezadowolenie klientów a nawet rezygnację z towaru.

Odpowiedzią na takie zdarzenia jest nowoczesne rozwiązanie – Real Time Exchange Data, które polega na wymianie danych pomiędzy systemami ERP w czasie rzeczywistym, bez konieczności oczekiwania na aktualizację systemu.

 

Oferta rynku

Większość platform e-commerce, które są dostępne aktualnie na rynku, działają z pewnym opóźnieniem. Komunikują się z programami ERP na zasadzie wymiany plików, wg ustawionego harmonogramu aktualizacji, np. co godzinę. Dla firm, które sprzedaż prowadzą w kilku kanałach stanowi to znaczące utrudnienie. Wszystkie zakupy muszą być kontrolowane osobiście przez pracowników. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne i często wymaga zatrudnienia dodatkowej osoby do pracy.

Rozwiązania e-commerce

Rozwiązania e-commerce

 

Real Time Exchange Data całkowicie rewolucjonizuje proces zakupowy w sklepie internetowym. Każde zamówienie, złożone w e-sklepie lub w zintegrowanym kanale, np. portalu aukcyjnym, rezerwuje stan magazynowy i jest widoczne w czasie rzeczywistym w systemie ERP. Dzięki temu wszystkie transakcje zawierane w różnych kanałach przenikają do programu ERP na bieżąco. Nie ma konieczności sprawdzania i kontrolowania stanów magazynowych. To całkowita automatyzacja procesów w firmie – możliwość sprzedaży wielokanałowej pod kontrolą systemu, zwiększenie wydajności sprzedaży. Dodatkowo gwarantuje klientowi dostępność zamawianego towaru, które przekłada się na zadowolenie z transakcji.

Real Time Exchange Data ma także zalety ekonomiczne -  pozwala znacząco zredukować koszty obsługi zamówień oraz magazynowania. Poza tymeliminuje pomyłki, automatyzuje procesy od zamówienia do rezerwacji i fakturowania w programie ERP. Pozwala na nieograniczony rozwój biznesu.

E-biznes
Dodaj komentarz

2 myśli nt. „Zautomatyzuj sprzedaż – postaw na Real Time Exchange Data

  1. a czy jakieś propozycje konkretnych produktów? producentów? ja borykam się z intergracją magazynu sklepów stacjonarnych ze sklepem online. chętnie skorzystałabym z dobrej firmy..

Odpowiedz na „Mirosław SobierajAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Miroslaw Sobieraj

Miroslaw SobierajCEO TI Agency & 2ClickShop TI Agency

Pasjonat, praktyk oraz ekspert e-commerce, od 2000 roku związany z branżą oraz Agencją TI. Z wykształcenia i zamiłowania elektronik o specjalizacji systemy komputerowe. Autor i recenzent artykułów branżowych. Zarządza agencją interaktywną oraz internet software house – Trol InterMedia sp. z o.o. sp.k., zatrudniającą ponad 60 ekspertów i pasjonatów e-commerce.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym...

Dlaczego konwersja w sklepie jest najważniejsza? Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, portalu czy strony www, to oczekujesz określonych działań od użytkowników. Zakup,...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Sklep FLEXA zintegrowany z serwisem homebook.pl!...

Firma FLEXA od ponad 40 lat projektuje meble dla dzieci i jest liderem w branży.  Marka specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży skandynawskich mebli i dodatków do pokoi...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Możliwości i ograniczenia handlu bez barier. Znacz...

Pod koniec 2013 r. przychody z zakupów dokonywanych przez urządzenia mobilne stanowiły 10 proc. całkowitych obrotów, wynika z raportu Forrester. Wartość ta stale dynamicznie rośnie wraz ze...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Zautomatyzuj sprzedaż – postaw na Real Time Excha...

Nieustanny rozwój e-commerce oraz dostępność wielu kanałów sprzedaży sprawia, że sprzedawcy muszą na bieżąco kontrolować zapasy swojego asortymentu. Nie może dojść do sytuacji, że...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Przepis na większe zyski – rewolucja w sprzedaży w...

Od kilku lat mówi się o niezwykle dynamicznym rozwoju handlu internetowego. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży. Ubiegły rok był kolejnym, w którym polski rynek...

Więcej
systemy-b2b
Opublikował: Miroslaw Sobieraj / 2 komentarzy

Zalety i korzyści systemu B2B...

Dynamicznie rozwijający się rynek, spora konkurencja, coraz bardziej wymagający klienci oraz partnerzy biznesowi są wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Odpowiedzią na te rosnące potrzeby jest...

Więcej