Content marketing, czyli działanie nakierowane na zdobycie jak największej liczby klientów, nastawia się na dostarczanie unikalnej treści dostosowanej do potrzeb czytelników.
Publikowane treści dostosowane są do wymagań i potrzeb klientów. Związane są najczęściej z ich zainteresowaniami, przekonaniami i marzeniami. Artykuły odwołują się zatem do wydarzeń, produktów bądź ideologii powiązanej z poszczególnymi tematami. Podobnie dostosowane są artykuły sponsorowane. Jakie jest ich miejsce w content marketingu?
Artykuł sponsorowany
Artykuły sponsorowane stały się ostatnimi czasy bardzo popularną formą publikowania treści eksperckich. Jest to związane przede wszystkim z dążeniem do umieszczania interesujących i przydatnych dla potencjalnych czytelników informacji. Użytkownicy internetu coraz częściej szukają w nim wzmianek na temat aktualności napisanych w sposób rzetelny i w oparciu o faktyczną wiedzę z danej dziedziny. Warto również wspomnieć o niechęci odbiorców spowodowanej zbyt nachalnymi działaniami PR i wszędobylską reklamą.
Aby napisać dobry artykuł sponsorowany trzeba skoncentrować się na kilku elementach: dostosowaniu języka do odbiorców, dopasowaniu charakteru tekstu do miejsca jego publikacji, przygotowaniu treści tak, aby spełniała określony cel, a także zdecydować się na styl narracji. Warto pamiętać, że taki artykuł powinien nie tylko zawierać sporą dozę informacji, ale być jeszcze interesujący dla czytelnika.
Istotną kwestią jest wybranie odpowiedniej formy. Artykuły sponsorowane mogą być oparte o: wywiady ze specjalistami, raporty z badań, analizę wybranego segmentu rynku, reportaż z podróży, wpis na blogu lub artykuł poradnikowy.
Artykuł sponsorowany a content marketing
Biorąc pod uwagę założenia, którym musi sprostać dobrze napisany artykuł sponsorowany oraz zasady, którymi kieruje się content marketing, można stwierdzić, że ten rodzaj tekstu zdecydowanie wpisuje się w działania oparte na marketingu treści. Przede wszystkim pozwala on zbudować ciekawy i merytoryczny komunikat, co oznacza, że daje użytkownikowi wyczerpujące informacje na temat danej dziedziny i jednocześnie inspiruje go oraz edukuje. Co bardzo ważne, artykuł pozostawia wybór czytelnikowi, nie jest on zatem zmuszany do podjęcia konkretnej czynności. Tekst sponsorowany pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach odbiorców, staje się ona ekspertem w swojej dziedzinie.
Stanowi jednocześnie istotne wsparcie działań z zakresu pozycjonowania strony internetowych. Wykorzystanie tego rodzaju tekstów pozwala nie tylko na zyskanie opinii specjalisty w oczach potencjalnych nabywców, ale daje możliwość zaistnienia w portalach branżowych, co z kolei może wpłynąć na ilość odnośników i pośrednio również na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. Także odbiorcy, którzy trafili na stronę po przeczytaniu takiego tekstu są bardziej zainteresowani przedstawioną na niej ofertą.