kwi 8, 2016 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

InfoShare – wywiad z organizatorami

Już w maju do Gdańska zjadą m.in. specjaliści branży technologicznej, inwestorzy oraz startupowcy z całego świata. Wszystko za sprawą infoShare – największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji technologicznej, która odbędzie się w dniach 18-20 maja br. Rejestracja uczestników odbywa się on-line. Na nasze pytania odpowiedział Grzegorz Borowski – jeden z organizatorów wydarzenia i prezes fundacji infoShare.

Klinika E-Commerce: W tym roku konferencja infoShare odbędzie się już po raz 10.
Co zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat?

Grzegorz Borowski, organizator konferencji infoShare: Pierwsza edycja naszego wydarzenia odbyła się w 2007 roku. Był to mały projekt, który zorganizowaliśmy z kolegami w jednym z audytoriów Politechniki Gdańskiej. W tamtym czasie zebranie ponad 200 uczestników, dla których swoje mowy wygłosili specjaliści z największych ośrodków akademickich i firm informatycznych, było wielkim sukcesem. I ten sukces zaowocował, bo dzisiaj infoShare to jedna z najważniejszych pozycji w światowym kalendarium wydarzeń technologicznych.

Przez ostatnie 10 lat cała branża zmieniła się nie do poznania. Obserwujemy jej ciągły, dynamiczny rozwój. W przypadku infoShare musimy być na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się na rynku, dlatego co roku program naszej konferencji jest coraz bardziej atrakcyjny i rozbudowany. Przez wszystkie lata ranga infoShare urosła do tego stopnia, że w tym roku spodziewamy się już pięciu tysięcy uczestników z całego świata, czyli ponad 20-krotnie więcej, niż podczas pierwszej edycji. 4 lata temu musieliśmy znaleźć miejsce, które bez problemu pomieści wszystkich zainteresowanych i przenieśliśmy wydarzenie do Amber Expo.

Od kilku lat, oprócz części oficjalnej, organizujemy też wydarzenia towarzyszące. W tym roku odbędzie się kilka imprez – w tym sławne już Great Networking Party w Starym Maneżu, podczas którego zagra świetna Julia Marcell. Będziemy też mieli specjalne wydarzenie dla menadżerów wysokiego szczebla i inwestorów na Stadionie Energa Gdańsk. Ponadto przepłyniemy się po Zatoce Gdańskiej i przebiegniemy wspólnie po plaży na infoShare Beach Running. Dla każdego coś się znajdzie.

Dodatkowo w ramach konferencji organizujemy Startup Zone razem z Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości STARTER. To specjalna strefa dedykowana dla startupów. Odbędzie się tu (już po raz trzeci) Startup Contest. To obecnie jeden z najważniejszych konkursów dla startupów w Europie. W tym roku do wygrania będzie 20 tysięcy Euro i nawet do 1 miliona Euro w potencjalnych inwestycjach. Każdy startup może się zarejestrować – zapisy zamykamy dopiero 20 kwietnia. Co więcej, startupy będą mogły zaprezentować swoje rozwiązania na przestrzeni wystawienniczej. Planujemy miejsca dla około 200-250 firm.

Corocznie wzrasta też liczba prelegentów – zarówno tych z Polski, jak i z zagranicy. W tym roku wystąpi ich ponad 100, a wśród nich m.in. Kevin Goldsmith ze Spotify, Anthony le Roux z Ubera czy Jon von Tetzchner z Vivaldi Technologies. Organizujemy poza tym warsztaty dla tych, którzy chcą podnosić swoje kwalifikacje poprzez zdobycie praktycznej wiedzy. Uczestnicy takich warsztatów będą mogli popracować z ekspertami w tematach programistycznych, marketingowych czy startupowych. Ale to tylko przykłady – cały program można znaleźć na naszej stronie www.infoShare.pl albo na Facebooku i Twitterze. Uwaga – co chwilę dodajemy tam nowe informacje i nowe nazwiska.

Klinika E-Commerce: 5 tysięcy spodziewanych odwiedzających – imponująca liczba. Jak wyglądają przygotowania do takiego eventu?

Grzegorz Borowski: Organizacja konferencji na obecnym poziomie to wynik całego roku ciężkiej pracy naszego zespołu. Specjalistyczna wiedza, dziesiątki tysięcy maili, godziny spotkań… Nie jest lekko! Składowych infoShare jest naprawdę wiele i mogę wymieniać je w nieskończoność, ale najważniejsza jest pasja. Daje energię wszystkim osobom zaangażowanym w nasz projekt – zespołowi, prelegentom, startupom, no i oczywiście uczestnikom.

Klinika E-Commerce: Tak, jak wspomniałeś – program imprezy jest bardzo szeroki. Do kogo go kierujecie?

Grzegorz Borowski: Myślę, że w naszym programie każdy, kto jest zainteresowany branżą nowych technologii, znajdzie coś dla siebie. Startup Zone, o której wspomniałem wcześniej, zainteresuje na pewno inwestorów i startupy. To będzie świetne miejsce, żeby  nawiązać kontakty biznesowe. Na specjalistów chcących podnieść swoje kwalifikacje mamy atrakcyjne warsztaty prowadzone przez profesjonalistów z całego świata, np. Paula Boaga czy Pablo Musa. W tym roku organizujemy też dedykowane wydarzenie dla managerów najwyższych szczebli na Stadionie Energa Gdańsk – Leaders Event. Uczestnicy będą też mogli ścigać się na galeonach po Zatoce Gdańskiej. No i oczywiście prelekcje – mamy ogrom tematów dla specjalistów IT, osób ze środowiska biznesu, osób zajmujących się marketingiem i social media. Chyba nie mogę nawet wymienić wszystkich.

Klinika E-CommerceCo jest tematem przewodnim wydarzenia?

Grzegorz Borowski: infoShare to po prostu międzynarodowy festiwal technologii.
Poruszymy kwestie związane m.in. z nowymi technologiami, mediami społecznościowymi, e-commercem, startupami, cyfryzacją i wieloma innymi. Tak, jak sugeruje nasza nazwa – będziemy się dzielić wiedzą.

Klinika E-CommerceDo jednego z tych tematów, nieprzypadkowo, chcemy nawiązać. Czym wg. Ciebie obecnie żyje e-commerce?

Grzegorz Borowski: Myślę, że handel w Internecie jest już oczywistością. Każdy kupuje online i wiele tradycyjnych biznesów migruje do sieci. Często firmy zyskują nowe życie przez zmianę modelu sprzedażowego. Widzimy też tworzenie wielu dedykowanych marketplaces i integrację branży. Wystarczy wspomnieć o ostatnich akwizycjach Wirtualnej Polski, takich jak wakacje.pl albo domodi.pl. No i do tego gigantyczny rozwój analityki i personalizowanie ofert – teraz znajomość digital marketingu to podstawa. Obecnie można poprawić swoją sprzedaż i konwersję w sumie tylko wtedy, kiedy rzeczywiście zna się swojego klienta. Bez tego ani rusz. Otwieramy się też powoli na to, żeby to właśnie nasi klienci współtworzyli z nami produkty. Niedługo to będzie standard.

Klinika E-Commerce: Podsumowując: tegoroczna edycja infoShare odbędzie się w maju. Gdzie i kiedy dokładnie odbędzie się konferencja, jak można zarejestrować się na wydarzenie i gdzie szukać informacji?

Grzegorz Borowski: W tym roku zapraszamy od 18-20 maja ponownie do w Amber Expo w Gdańsku. Panel rejestracyjny jest na naszej stronie www.infoShare.pl, tak jak inne informacje dotyczące imprezy – lista i opis prelegentów, agenda czy dokładne wiadomości o Startup Zone. Jesteśmy też na Facebooku i Twitterze.

PatronatyWydarzenia
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów – Instagram dla esklepu...

Niejednokrotnie pisaliśmy już jak social media mogą wpływać na konwersję w sklepie internetowym, jak ważne jest prowadzenie regularnej i przemyślanej kampanii dostosowanej do...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Spacecraft – z powrotem na orbicie...

Wróciliśmy ze Spacecraft... pełni wrażeń, dobrej energii i nowych kontaktów. Żałujemy, że podróż trwała tak krótko – a co się dokładnie działo? Zapraszamy do lektury! 2.06.2016...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej