Najgorsze co może przytrafić się każdej firmie to stagnacja i brak wizji na lepsze jutro. Nie pozwól, aby brak wdrażania nowych rozwiązań technologicznych był przyczyną tego problemu. Zwróć uwagę na trendy, które pojawiają się w świecie digital i wykorzystaj je w działaniach swojej firmy. To takie proste, zobacz jakie masz możliwości!
Live na Facebooku
Bardzo popularne na Facebooku stały się relacje live z możliwością głosowania. Wykorzystywało to wiele dużych marek, żeby zaangażować fanów. W pewnym okresie na facebookowych tablicach wyświetlały się w większości takie właśnie posty. Live w jednej chwili zdominował to medium i wydaje się, że jego popularność w tym roku będzie jeszcze większa. Będzie tak, gdyż daje to nowe możliwości – oprócz głosowań za pomocą emotikonek pojawiły się również nowe zastosowania. Jednym z nich jest zabawa polegająca na zgadywaniu tego, co znajduje na obrazku zakrytym przez setki różnych emotikonek, które po kliknięciu przez fanów odkrywają kolejny element zakrytego zdjęcia. Jest to bardzo angażujące dla fanów. Pomimo tego, że Facebook zaczyna negatywnie reagować w przypadku wykorzystywania ich emotikon do głosowania i tego typu zabaw, to live wideo w 2017 roku z pewnością znajdzie dużo nowych ciekawych zastosowań.
Bardzo ciekawie rozwijającą się opcją jest Live 360 stopni, która bardzo dobrze sprawdza się na stronach związanych z tematyką turystyki i podróży. O dużym potencjale Live świadczy również transmisja na Facebooku 37. gali KSW, która była viralem mającym ponad 100 tysięcy oglądających zdobytych przez kilka godzin. Transmisja była nielegalna, ale jej zasięg pokazuje niesamowite możliwości tego narzędzia. Wiele firm z pewnością będzie chciała to wykorzystać, najlepiej będzie prawdopodobnie działało w branży sportowej.
Live w e-commerce przyczyni się do zaangażowania fanów, zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki, jako tej, która idzie z nowymi trendami, a finalnie z pewnością przełoży się na konwersje i sprzedaż.
Współpraca z blogerami i youtuberami
Blogerzy i youtuberzy mają dużo grupę odbiorców, co można bardzo dobrze wykorzystać w e-commerce. Influencerzy są królami internetu, to oni zapracowali sobie na zaufanie fanów i oni są przez nich uwielbiani. Coraz więcej dużych marek przekonuje się do współpracy z nimi, wykorzystując ich zasięgi i zaufanie, którym fani ich darzą. W ubiegłym roku sieć Orange zdecydowała się na współpracę z youtuberami przy nagrywaniu kilku tematycznie powiązanych reklam. Każda z nich ma kilkaset tysięcy odsłon na Youtube, co z przyczyniło się do rozwoju kanału Orange na tej platformie, ale przede wszystkim pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki. To, jakie korzyści może przynieść współpraca z youtuberami, pokazuje przykład Castoramy, która po długiej kooperacji z „5 sposobów na” finalnie wykupiła ich kanał i zatrudniła chłopaków go tworzących. Widać, że trend ten będzie popularny również w 2017 roku. Już na jego początku w ślady Orange poszedł kolejny operator sieci komórkowych – Play. Razem z youtuberami zrobili oni teledysk, który po tygodniu od jego wyemitowania ma ponad milion odsłon. Wiadomo, że najbardziej znani i lubiani influencerzy będą drodzy, ale współpraca z blogerami i youtuberami może zacząć się również od tych mniejszych i tańszych. Mimo wszystko – na pewno warto!
Współpraca z influencerami w e-commerce to budowanie dobrego wizerunku marki. Z pomocą blogerów można promować swój produkt, co bardzo dobrze przełoży się na sprzedaż. Ponadto jest to zyskanie nowej grupy odbiorców i przyczynienie się do wzrostu rozpoznawalności marki.
Mobile
Dane wyraźnie pokazują, że ilość użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych jest coraz większa. Sprzedaż za ich pośrednictwem również wzrasta. W 2017 roku z pewnością warto będzie kierować reklamę na smartfony i tablety. Wiedza ta jest bardzo ważna w e-commerce, ponieważ przyczyni się do zmniejszenia kosztu reklamy i większej sprzedaży.
Big data
Im więcej analizujemy, tym więcej wiemy i tym lepiej możemy zoptymalizować nasze działania i reklamy. W nowym roku z pewnością warto będzie postawić na zebranie informacji na temat naszych Klientów, przetworzeniu ich i zanalizowaniu. Jest to w e-commerce bardzo ważne, ponieważ finalnie może przyczynić się do mniejszego kosztu za konwersję.
Messenger
Facebook coraz bardziej się rozbudowuje i próbuje wprowadzić podobne do konkurencji produkty. Live wideo nie musimy już robić wyłącznie na Youtube. Konkurencją dla Snapchatu stał się „Twój dzień” na messengerze, a Twój sklep internetowy nie musi znajdować się na zewnętrznej stronie – możesz również zrobić go na Facebooku. Nowością na messengerze są boty, których rola w tym roku z pewnością się zwiększy. Wyobrażacie sobie bota jako narzędzie do obsługi Klientów lub do sprzedaży? Wiele znanych marek działających w branży e-commerce z pewnością wykorzysta wielki potencjał tego narzędzia.