maj 31, 2017 Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Pozycjonowanie za granicę – jak zacząć? Na co zwrócić uwagę?

Tym razem opowiemy co nieco o szeroko pojętym pozycjonowaniu za granicę. To, że żyjemy w czasie postępującej globalizacji i umiędzynarodowiania się biznesu nie podlega żadnej wątpliwości, a wielojęzyczność stron internetowych jest już właściwie czymś powszechnym.

Czy jednak samo tłumaczenie treści wystarczy? Jak konkurować z innymi witrynami w światowej sieci? Jeżeli interesuje Cię skuteczne pozycjonowanie stron www za granicę pozostań z nami i czytaj dalej!

Identyfikacja rynku. Coś więcej niż pozycjonowanie po angielsku?

Decyzja podjęta, zabierasz się za pozycjonowanie za granicę. Zanim przystąpisz do pracy, zdefiniuj specyfikę kraju, który jest Twoim celem. Czy będzie to rynek amerykański, francuski, a może rosyjski? Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i potrzeby. Na przykład: dowiedz się jaki % wyszukiwań stanowią wyszukiwania z urządzeń mobilnych, wyszukiwania głosowe, jaki udział w rynku posiada Google (kłania się tu rosyjski Yandex), jak wiele osób wyszukuje hasła w języku angielskim i czy wobec tego powinno się inwestować czas w pozycjonowanie po angielsku. Zależności jest naprawdę wiele, warto jest się im dokładnie przyjrzeć.

Sukcesem w skutecznym pozycjonowaniu stron www za granicę jest przekonanie wyszukiwarki, że witryna pochodzi nie z Polski, a z wybranego przez nas kraju. W tej sytuacji musimy podjąć pierwszą ważną decyzję:

Budujemy nowe podstrony
  • Najszybsze i najprostsze rozwiązanie. Tworzymy po prostu nowe podstrony, po czym wdrażamy na nich pozycjonowanie po angielsku lub w innym interesującym nas języku.
  • Uważa się je za najmniej skuteczne rozwiązanie. Wyszukiwarka tak łatwo nam „nie uwierzy”, że domena nie pochodzi z Polski. Wszystkie prowadzące do niej linki (z polskich witryn) i pozostałe treści w języku polskim będą świadczyły o tym, że nie pochodzi z zagranicy.
  • Metoda najlepiej sprawdzi się wśród podstron o sprecyzowanych, unikalnych słowach kluczowych o niskiej konkurencji, np. „swimming pool Nowy Dwor Mazowiecki”.
Budujemy nową domenę
  • Znacząco ułatwia pozycjonowanie za granicę.
  • Strona będzie łatwiejsza do zweryfikowania jako pochodząca z wybranego przez nas kraju.
  • Odpowiednie linkowanie może transferować odwiedzających między wersją Polską i zagraniczną.
  • Pozytywne względy wizualne, dedykowana witryna. Użytkownik z Londynu chętniej poświęci czas stronie, która poprzez pozycjonowanie po angielsku jest w całości zbudowana w jego języku i pod jego potrzeby, dodatkowo brak polskich treści uwiarygadnia witrynę jako pochodzącą z Anglii.

Skuteczne pozycjonowanie stron www za granicę – ogólne zasady

Już wiemy, że duża część sukcesu to przedstawienie naszej strony jako pochodzącej z zagranicy. Ogólne zasady SEO w innych krajach są podobne do polskich. Olbrzymią rolę odgrywa duża ilość dobrej jakości contentu w rodzimym języku użytkownika, którego bierzemy jako cel. Treści w języku angielskim kierowane do wszystkich zagranicznych użytkowników są niestety mało skutecznym rozwiązaniem. Pozyskane linki zewnętrzne, podobnie jak w przypadku polskich witryn, powinny pochodzić z wartościowych, sprawdzonych i możliwie różnorodnych źródeł. Oczywiście zagranicznych. Zadbajmy też o meta tagi i uzupełnijmy je tak, by oprócz wartości pozycjonerskich zachęcały użytkownika do odwiedzin (meta description).

pozycjonowanie-po-angielsku

Podstawą skutecznego pozycjonowania stron www jest dobór odpowiednich słów kluczowych, nie inaczej jest w wypadku pozycjonowania za granicę. Nigdy nie decydujmy się na dosłowne tłumaczenie słów kluczowych na wybrany język! Tak jak wspominaliśmy na początku artykułu, należy przeprowadzić analizę zagranicznego rynku i dowiedzieć się, czy aby na pewno oferowany przez nas produkt jest nazywany za granicą tak samo, jak w Polsce.

Pamiętajmy o różnego rodzaju zamiennikach, wyrażeniach, skrótach myślowych i podobnych – niektóre z nich mogą okazać się strzałem w dziesiątkę, który dokładnie opisuje to, co oferujemy. Mówiąc o pozycjonowaniu za granicę nie sposób zapomnieć o kierowaniu geograficznym w Google Search Console. Po dodaniu odpowiednich tagów z atrybutem hreflang możemy podpowiedzieć wyszukiwarce skąd pochodzi nasza witryna.

 

Zdjęcia: fotolia.com

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Julian Bielawski

Julian Bielawski 

Z marketingiem tradycyjnym i internetowym związany właściwie przez całe życie zawodowe. Próbował swoich sił przede wszystkim w hotelarstwie i agencjach reklamowych. Od ponad roku żywo zainteresowany szeroko pojętą tematyką SEO i nowinek ze świata pozycjonowania. Rosnące pozycje fraz kluczowych cieszą go wprost proporcjonalnie do wzrostu przychodów klienta. Nie są mu też obce zagadnienia z kręgu copywritingu, kampanii AdWords i e-mail marketingu. Osobiście zapalony nerd-fantasta i miłośnik czytania książek.

więcej
e-biznes
Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Pozycjonowanie za granicę – jak zacząć? Na c...

Tym razem opowiemy co nieco o szeroko pojętym pozycjonowaniu za granicę. To, że żyjemy w czasie postępującej globalizacji i umiędzynarodowiania się biznesu nie podlega żadnej wątpliwości,...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Wyszukiwanie głosowe Google, czyli zapytaj swoją w...

Google osiągnąwszy status jednej z największych i najbardziej wpływowych firm na świecie, wciąż zaskakuje nas innowacyjnymi rozwiązaniami. Wśród nich coraz częściej wspomina się...

Więcej