lip 10, 2017 Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Pozycjonowanie witryn typu one page – poznaj zasady decydujące o sukcesie

Ostatnimi czasy jednoplanszowe strony internetowe stały się niezwykle popularne. Naturalnym następstwem tego „BOOM” było pojawienie się w sieci licznych pytań o poprawną budowę, nazewnictwo, czy pozycjonowanie witryn typu one page. No właśnie – czym właściwie są tak zwane One Page Websites, kto powinien skorzystać z takiego rozwiązania, a kto jest jego odbiorcą? Tego i wielu innych ciekawych rzeczy dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszam!

pozycjonowanie-witryn-typu-landing-page

Budowa, przeznaczenie i pozycjonowanie landing page

Budowa Landing Page

Jednoplanszowe strony, jak łatwo domyślić się po samej nazwie, to po proste witryny opierające się na jednej karcie. Opatrzona jest ona menu (te jednak nie prowadzi do kolejnych podstron, lecz do odpowiedniego miejsca na wspomnianej pojedynczej karcie) i posiada bloki, na których możemy umieścić np. content lub zdjęcia. Kiedy użytkownik kliknie w wybraną pozycję menu zostanie automatycznie przeniesiony do konkretnego bloku na stronie, jednak cały czas pozostanie w obrębie jednego adresu URL – krótko mówiąc oznacza to, że strona jest zintegrowana pionowo. Proste, prawda? Przy okazji omawiania budowy posłużę się przykładem sprytnego, powszechnie stosowanego działania. Blok „kontakt” zazwyczaj umieszczony jest na końcu strony, dzięki czemu klient „musi” przejrzeć całą stronę, a co za tym idzie obejrzeć nasze produkty, usługi, czy promocje, zanim dotrze do danych kontaktowych. To oczywiście jeden z wielu tricków, które pomogą Ci zoptymalizować stronę one page.

 

Przeznaczenie Landing Page 

Strony typu landing page służą do promowania konkretnych i ograniczonych liczbowo fraz lub słów kluczowych. Najlepiej sprawdzą się tu frazy długiego ogona, możliwie najbardziej unikalne i bezpośrednio dotyczącej naszej działalności. Aby zmaksymalizować efekty pozycjonowania landing page powinniśmy dobrać od trzech do pięciu takich słów. Takie rozwiązanie sprawdzi się w wypadku firm, które już wykreowały swoją markę (wśród słów kluczowych jest po prostu ich nazwa) lub zakres ich usług nie jest zbyt szeroki, na przykład: lecznica dla zwierząt Wyszków. Coraz częściej stosuje się też tworzenie i pozycjonowanie witryn typu one page podczas promocji ważnego wydarzenia lub akcji promocyjnej. W takim wypadku musimy zabrać się za działania odpowiednio wcześnie, by Google zdążyło zaindeksować wszystkie treści i nadać nam odpowiednią pozycję w wyszukiwarce.

pozycjonowanie-landing-pageMówiąc o przeznaczeniu stron LP nie sposób nie wspomnieć o urządzeniach mobilnych. To właśnie ich odbiorcy są głównym targetem tego typu portali. Dobrze stworzone idealnie układają się na ekranach telefonów i tabletów, są „lekkie” i czytelne, bez trudu odnajdziemy na nich wszystkie potrzebne informacje bez konieczności przeładowywania kolejnych ekranów. Poprzez samo scrollowanie, i to nawet z możliwością pominięcia menu, możemy powrócić do dowolnego miejsca na stronie.

Pozycjonowanie landing page opiera się o dostosowanie portalu do urządzeń mobilnych i jest absolutną koniecznością (i to nie tylko ze względu na ogromną liczbę wyszukiwań poprzez tego typu sprzęty). Na szczęście duża część szablonów jest pod tym względem automatycznie przygotowana.

 

Pozycjonowanie Landing Page

Pozycjonowanie strony w Google rządzi się kilkoma stałymi, dobrze znanymi zasadami. Nie inaczej jest podczas pozycjonowania witryn typu one page. Podstawą na pewno jest dobra budowa samego adresu URL, powinna zawierać nasze główne słowo kluczowe. Koniecznie musi pojawić się także nagłówek H1, oraz podnagłówki H2 i H3 pojawiające się w kolejnych blokach strony, również zawierające odpowiednie frazy kluczowe. Unikalny i odpowiednio zbudowany content, który powinniśmy często aktualizować i budować w oparciu o komfort użytkownika (a więc pisać konkretnie i treściwie), prawidłowe nazewnictwo, waga i atrybuty zdjęć oraz linkowanie wewnętrzne są kolejnymi krokami do sukcesu w skutecznym pozycjonowaniu landing page. Nie zapomnijmy o umieszczeniu mapy z lokalizacją naszej firmy wraz z słownym opisem lokalizacji. Warto pamiętać też o sprawdzaniu wyników naszej pracy poprzez pomiary ruchu i analizę pozycji najważniejszych słów kluczowych. Na podstawie obserwacji można wesprzeć je na przykład zewnętrznym link buildingiem.

 

Pozycjonowania strony w Google, również tej typu landing page, to praca wymagająca cierpliwości, dokładności i systematyczności. Pamiętaj, aby się nie zrażać, oraz że pierwsze efekty widoczne będą dopiero po dwóch, trzech miesiącach!

 

Podsumowanie wiedzy o portalach typu LP

Czas na krótkie omówienie nowo nabytej wiedzy o przeznaczeniu i pozycjonowaniu witryn typu one page – jest to idealne rozwiązanie dla firm o wyrobionym brandzie lub posiadających wąski zakres usług. Sprawdzi się także jako środek komunikacji z użytkownikami urządzeń mobilnych. Landing page jest prostszy i szybszy w przygotowaniu niż klasyczna strona www, z czego płynie jego kolejna zaleta – jest po prostu tańszy. Można go stosować do promowania wydarzeń, promocji lub akcji marketingowych, w wypadku dużych sklepów internetowych pomogą w sprzedaży bestsellerów. Wystarczy stworzyć dedykowane strony one page poświęcone konkretnym produktom. Pozycjonowanie landing page tak jak każde inne pozycjonowanie strony w Google opiera się na prawidłowej budowie linków, odpowiednio użytych nagłówkach i obrazkach, unikalnym contencie i przystosowaniu do urządzeń mobilnych.

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Julian Bielawski

Julian Bielawski 

Z marketingiem tradycyjnym i internetowym związany właściwie przez całe życie zawodowe. Próbował swoich sił przede wszystkim w hotelarstwie i agencjach reklamowych. Od ponad roku żywo zainteresowany szeroko pojętą tematyką SEO i nowinek ze świata pozycjonowania. Rosnące pozycje fraz kluczowych cieszą go wprost proporcjonalnie do wzrostu przychodów klienta. Nie są mu też obce zagadnienia z kręgu copywritingu, kampanii AdWords i e-mail marketingu. Osobiście zapalony nerd-fantasta i miłośnik czytania książek.

więcej
e-biznes
Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Pozycjonowanie witryn typu one page – poznaj...

Ostatnimi czasy jednoplanszowe strony internetowe stały się niezwykle popularne. Naturalnym następstwem tego "BOOM" było pojawienie się w sieci licznych pytań o poprawną budowę, nazewnictwo,...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Pozycjonowanie za granicę – jak zacząć? Na c...

Tym razem opowiemy co nieco o szeroko pojętym pozycjonowaniu za granicę. To, że żyjemy w czasie postępującej globalizacji i umiędzynarodowiania się biznesu nie podlega żadnej wątpliwości,...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Julian Bielawski / 0 komentarzy

Wyszukiwanie głosowe Google, czyli zapytaj swoją w...

Google osiągnąwszy status jednej z największych i najbardziej wpływowych firm na świecie, wciąż zaskakuje nas innowacyjnymi rozwiązaniami. Wśród nich coraz częściej wspomina się...

Więcej