cze 9, 2016 Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Bestseller z Piotra i Pawła, czyli wydawniczy sukces DecoMorreno

Czy memy mają wartość? Oczywiście, że tak – jeśli tylko ich bohaterowie potrafią z nich korzystać. Hitem ostatnich dni jest Cacao DecoMorreno, w którego opakowaniu ktoś dopatrzył się podobieństwa do książkowej okładki. Reakcja marki okazała się bezbłędna, jednak na całym zamieszaniu korzysta nie tylko producent kakao.

Mem jak błyskawica

Trudno zrobić dobrego mema. Takiego, który w kilka godzin opanuje internet i zacznie żyć własnym życiem w wielu odsłonach. Nie wiemy, czy oryginalna publikacja była zupełnie nieplanowana. Ot, zwykły internetowy żart w grupie na Facebooku. Nie wiemy też, kiedy w nurt memowej komunikacji rzucili się przedstawiciele marketingu producenta. Wiemy natomiast, że doskonale wykorzystują szum wokół twórczości DecoMorreno.
decomorreno oryginał
 
Gdy powyższy skrin zaczął zdobywać coraz większą popularność, DecoMorreno (autor) pojawił się na lubimyczytac.pl i niemal natychmiast zebrał setki pozytywnych ocen.
.
decomorreno-lubimy-czytac
Tuż potem firma jeszcze bardziej podkręciła szum wokół siebie i zorganizowała na swoim facebookowym profilu konkurs. Tym samym wysłany został czytelny sygnał: My też świetnie się bawimy!
.

konkurs-decomorrenoReakcje marki – reakcje mediów

Na osobną uwagę zasługuje w tym momencie uwaga, z jaką DecoMorreno śledzi to, do dzieje się wokół marki w internecie. DecoMorreno jest wszędzie – gdzie tylko z perspektywy profilu firmowego można zostawić swój komentarz, włączyć się do dyskusji, uśmiechnąć i podkręcić pozytywne nastroje – tam takie rzeczy mają miejsce. Rozgłos w serwisach społecznościowych przekłada się na wzmianki w portalach informacyjnych. Dzięki doskonałemu refleksowi marki nazwa „DecoMorreno” co rusz występuje obok fraz „najwyższa jakość” i „bezbłędna reakcja”. Jak wynika z danych Newspoint największe polskie portale opisały tę sytuację kilkanaście razy. Ekwiwalent tych wpisów szacowany jest już na kilkadziesiąt tysięcy złotych!
gazeta wyborcza kakao
puls biznesu kakao
trolling cacao
To jeszcze nie koniec, bo marka najwyraźniej postanowiła maksymalnie przedłużyć swoje 5 minut sławy. Według zapowiedzi opublikowanej w serwisie lubiimyczytac.pl już jutro „pisarz” będzie odpowiadał tam na pytania swoich „czytelników”.

Ile zarobią inni?

Całkowity zasięg memów, wariacji na ich temat, komentarzy, konkursów i innych form związanych z obecnym szumem nie da się oszacować. Tym bardziej, że działając ad hoc, do zabawy włączają się kolejne marki. Jak zwykle w takich przypadkach zwyciężają ci, którzy jako pierwsi dostrzegają szansę. Do sukcesu nie potrzeba wiele – zamiast wymyślnych kreacji, konkursów i fotomontaży w przypadku sieci Piotr i Paweł wystarczyły dwie kartki papieru i zdjęcie odpowiednio zaaranżowanego stoiska z książkami.
.
decomorreno-piotr-i-pawel
 Setki udostępnień i kolejne setki komentarzy zapewniły sieci Piotr i Paweł ogromny zasięg wirusowy. Także ta reakcje nie umknęła uwadze popularnych portali. O Piotrze i Pawle w kontekście „twórczości” DecoMorreno napisały dziś m.in. Gazeta.pl, Puls Biznesu, Portal Spożywczy i Spidersweb.pl. Ekwiwalent dzisiejszych wpisów szacowany jest na ponad 30 000zł.
.
deser-pl-kakao

Jak zarobić na memach?

Dziś ¾ firm obecnych w mediach społecznościowych zastanawia się, czy został dla nich jeszcze choć kawałek kakaowego tortu. Pracownicy agencji głowią się, jak powiązać produkty ich klientów z kakao. Działy marketingu tłumaczą się swoim szefom, dlaczego nie są jak Piotr i Paweł?! Jakie warunki należy spełnić, by móc cieszyć się podobnym sukcesem?
.
  1. Reaguj szybko – jeśli twoja firma akceptuje każdą kreację przed długie dni (robocze!), nie masz szans.
  2. Uśmiechaj się do ludzi – internet żyje rozrywką, jeśli prowadzisz do bólu poprawną i korporacyjną komunikację, nie wygrasz internetów.
  3. Kontroluj sytuację – monitoruj media, wchodź w interakcje i pomagaj szczęściu.
.
PS Jakkolwiek to zabrzmi – rozmowy z kakao są dość zabawne :)
.
lubię-placki-tobolski
Newsy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Zbigniew Tobolski

Zbigniew TobolskiE-marketing and Social Media Manager TI Agency

Lubi bawić się słowami. Zawodową przygodę z social media zaczynał w 2010 roku. Wśród marek, z którymi od tamtej pory współpracował znajdziemy kilka doskonale rozpoznawalnych brandów z różnych branż: od chemii budowlanej, przez uczelnię wyższą po FMCG. Największą frajdę przynosi mu praca nad nowymi strategiami. W TI odpowiada za komunikację w social media sieci supermarketów POLOmarket oraz Salonów Łazienki z Pomysłem. Prywatnie szczęśliwy i bardzo dumny tata.

więcej
e-biznes
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Obsługa klienta w e-commerce...

Polski e-commerce funkcjonuje w środowisku ostrej konkurencji cenowej. Lata promocji w porównywarkach i przyzwyczajenie do realiów portali aukcyjnych sprawiają, że cena wydaje się być...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Relacja z XI Targów eHandlu...

9 listopada w Warszawie w Hali EXPO XXI odbyły się XI Targi eHandlu. Zorganizowane spotkanie zgromadziło wiele firm z branży e-commerce oferujących rozwiązania i technologie ułatwiające...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Sklep na Facebooku – inspiruj klientów!...

Sprzedaż poprzez inspiracje to temat, o którym pisaliśmy już na naszym blogu. Przygotowaliśmy też dla was Złotą Poradę poświęconą inspiracjom w e-sklepach. Możecie otrzymać ją...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

XI Targi eHandlu – spotkajmy się!...

Już 9.11 odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie  kolejna edycja Targów eHandlu - największych w Polsce targów dla wszystkich sprzedających w internecie. Szacuje się, że ponad 140...

Więcej
newsy
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Bestseller z Piotra i Pawła, czyli wydawniczy sukc...

Czy memy mają wartość? Oczywiście, że tak – jeśli tylko ich bohaterowie potrafią z nich korzystać. Hitem ostatnich dni jest Cacao DecoMorreno, w którego opakowaniu ktoś dopatrzył się...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Jak edytować promowany post?...

Administratorzy profili na Facebooku bardzo często stają przed koniecznością edycji opublikowanego posta. Wielu z nich nie wie jednak, że edytować można każdy post. Także taki, który ma...

Więcej