Jedynie ułamek płatności dokonywanych jest dziś za pomocą smartfonów, a dotychczasowe rozwiązania z zakresu m-commerce trudno uznać za w pełni satysfakcjonujące. Pojawiają się jednak sposoby na wyjście przed oczekiwania konsumentów i dostarczenie im narzędzi, które mogą bezpośrednio przełożyć się na wzrost sprzedaży.
W zglobalizowanej rzeczywistości XXI wieku, innowacyjne rozwiązania są w stanie niemal natychmiast zyskać status standardu. Ich zidentyfikowanie i implementacja stanowią już nie tylko o konkurencyjności, ale i przetrwaniu przedsiębiorstw. Konsumenci coraz częściej oczekują od technologii mobilnych więcej, niż tylko prostych aplikacji użytkowych, społecznościowych czy umożliwiających przeglądanie treści i newsów. Chcemy również dokonywać w ten sposób operacji bankowych i przede wszystkim – robić zakupy. Sama aplikacja mobilna e-sklepu może jednak nie wystarczyć.
Jak dotrzeć do użytkowników technologii mobilnych?
Nabywcy nowych technologii, żyjąc coraz szybciej i lepiej, oczekują rozwiązań na jeszcze wyższym poziomie – wygody, oszczędności czasu oraz poczucia bezpieczeństwa. Użytkownicy tabletów i smartfonów coraz chętniej przeglądają wirtualne półki, ale ze względu na małe ekrany utrudniające przemieszczanie się między witrynami oraz konieczność każdorazowego logowania i potwierdzania autoryzacji, tylko 10 do 15% zakupów dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych [TechCrunch, PayPal Rolls Out One-Touch Mobile Checkout For Apps].
I tak, zgodnie z najnowszymi badaniami, przeprowadzonymi na amerykańskich użytkownikach, tylko 35% posiadaczy urządzeń mobilnych dokonuje za ich pośrednictwem zakupów [PRNewsWire, 35 Percent of Shoppers Make Purchases on Their Mobile Devices]. Nie jest to zadowalający wynik, a w Polsce może być jeszcze niższy. Urządzenia stacjonarne w tym przypadku wydają się być wciąż stanowczo lepszym rozwiązaniem.
Nowa jakość w m-commerce
W trudnych realiach należy szukać bardzo konkretnych odpowiedzi. Do jednej z nich z pewnością należy One Touch – system umożliwiający płatność za sprawą (dosłownie) jednego dotknięcia ekranu smartfona. Po miesiącach testów przeprowadzonych przez Braintree, firmę zajmującą się biznesowym przetwarzaniem płatności, zostaje przedstawiony nowy sposób transakcji płatniczych. Dotychczasowe utrudnienia spotykane w m-commerce są eliminowane, a płatności można dokonywać na stronach różnych sklepów za pomocą tylko jednego przycisku. Ideą stojącą za nową funkcją One Touch jest m.in. brak konieczności wprowadzania loginów, haseł oraz potwierdzania autoryzacji.
One Touch ma umożliwiać użytkownikom również dokonywanie płatności integrując bezpośredni przepływ gotówki z konta na konto. Transakcja będzie dokonywana natychmiast, a z perspektywy sprzedawcy istotne znaczenie może mieć także fakt, że nie musi bezpośrednio obsługiwać elektronicznej waluty. Narzędzie funkcjonuje na zasadzie jednorazowego wprowadzenia informacji niezbędnych do zrobienia zakupów online, a dane osobowe oraz dane karty kredytowej przechowywane są na analogicznej zasadzie, co w przypadku Venmo.
Venmo to aplikacja umożliwiająca łatwy i szybki sposób wzajemnego przesyłania pieniędzy, które po wykonaniu transakcji bez problemu można wypłacić z banku. Użytkownicy wykorzystują ją również jako sposób dostępu do informacji o swoich płatnościach w aplikacjach wspieranych przez Braintree, takich jak np. HotelTonight, Airbnb czy zyskujący na popularności Uber.
Błyskawiczne zakupy, większe bezpieczeństwo
Aby wykluczyć niebezpieczeństwa zagrażające środkom przechowywanym na kontach konsumentów, PayPal zapewnia kompleksową ochronę poprzez nieustanne monitorowanie transakcji. Zaletą systemu zabezpieczającego jest także możliwość odblokowania karty udzielając odpowiedzi na pytanie zadane poprzez wiadomość tekstową, wykluczając tym samym konieczność telefonowania do centrum obsługi klienta. Rezultatem takiego zabezpieczenia jest m. in. niższa średnia nadużyć finansowych. Produkt skierowany jest do użytkowników systemów Android oraz IOS, a najbliższe tygodnie potwierdzą informacje o terminie oficjalnego wprowadzenia nowej funkcji na rynek.