Marketing nie znosi nudy. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zainteresowanie odbiorców. Im bardziej niecodzienny pomysł na kampanię marketingową, tym lepiej. Skąd jednak czerpać inspiracje na kampanie marketingowe, aby wciąż zaskakiwać? Jednym z dobrych miejsc jest.. kalendarz. Być może nie zdajemy sobie nawet sprawy jak wiele zaskakujących i nietypowych świąt w sobie skrywa. Warto się im bliżej przyjrzeć, dlatego omówimy kilka przykładów.
Nietypowe święta w marketingu – subiektywna inspiracji na kampanie marketingowe
Wybierając nietypowe święta do wykorzystania w marketingu, warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Odbiór naszej kampanii powinien być pozytywny i przynieść korzyści a nie zrazić do nas klientów. Dlatego też ważna jest ostrożność i przemyślany pomysł. Ze względu na żartobliwość formy, trzeba uważać by odpowiednio dawkować humor i by nie zatrzeć granicy pomiędzy nim a szyderstwem. Koniecznie warto także dobrać święto, do naszej branży oraz grupy odbiorców. Istnieje ryzyko, że nasze intencje zostaną źle odebrane, dlatego tak ważna jest ostrożność. Jednak nie warto się zrażać, bowiem korzyści z udanej kampanii mogą nas zaskoczyć.
A oto kilka naszych przykładów na nietypowe święta w marketingu
Dzień dziwaka – 7 stycznia Oryginalne święto, dające duże pole do popisu. Jeśli mamy szeroki asortyment, możemy zorganizować akcję promocyjną w postaci głosowania na najdziwniejszy produkt w naszej ofercie. Po czym objąć go promocją. Dzięki temu zaangażujemy klientów i zachęcimy do zapoznania się z ofertą.
Dzień osób nieśmiałych – 14 stycznia Kolejne styczniowe nietypowe święto, do wykorzystania w kampanii marketingowej. Ta okazja to sposób na dotarcie do introwertycznej grupy klientów. Takie osoby najczęściej wybierają sklepy internetowe, dlatego z pewnością ucieszą się z darmowej dostawy.
Międzynarodowy dzień szczęścia – 20 marca Mamy tu szerokie pole interpretacji. Dla jednych definicją szczęścia będzie zestaw czekolad, dla innych komplet bielizny lub, czy zestaw śrubokrętów. Niezależnie czy sprzedajesz herbatę, zabawki czy sprzęt komputerowych – to co oferujesz może stanowić definicję szczęścia dla Twoich klientów. Wykorzystaj to i zaoferuj zniżkę, czy gratis do zakupu. Taki zestaw radości na pewno pozostawi miłe skojarzenie.
Dzień dobrych rad – 13 czerwca To znakomita okazja do udzielenia Twoim klientom informacji w jaki sposób mogą wykorzystać oferowane przez Ciebie produkty. Interesująca porada na pewno ucieszy Twoich odbiorców i być może dotrzesz dzięki temu do nowych klientów.
Więcej interesujących świąt w marketingu
To tylko kilka przykładów na oryginalne kampanie marketingowe z wykorzystaniem ciekawych świąt. W kalendarzu znajdziesz ich dużo więcej i wszystko zależy tylko od Twojej kreatywności. Warto poświęcić tej kwestii więcej uwagi, bowiem przemyślana kampania może przynieść zaskakująco wiele korzyści.