maj 24, 2017 Opublikował: Patrycja Sierdak / 0 komentarzy

Nietypowe święta jako świetny sposób na oryginalne kampanie marketingowe

Marketing nie znosi nudy. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zainteresowanie odbiorców. Im bardziej niecodzienny pomysł na kampanię marketingową, tym lepiej. Skąd jednak czerpać inspiracje na kampanie marketingowe, aby wciąż zaskakiwać? Jednym z dobrych miejsc jest.. kalendarz. Być może nie zdajemy sobie nawet sprawy jak wiele zaskakujących i nietypowych świąt w sobie skrywa. Warto się im bliżej przyjrzeć, dlatego omówimy kilka przykładów.

 

Nietypowe święta w marketingu – subiektywna inspiracji na kampanie marketingowe

Wybierając nietypowe święta do wykorzystania w marketingu, warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Odbiór naszej kampanii powinien być pozytywny i przynieść korzyści a nie zrazić do nas klientów. Dlatego też ważna jest ostrożność i przemyślany pomysł. Ze względu na żartobliwość formy, trzeba uważać by odpowiednio dawkować humor i by nie zatrzeć granicy pomiędzy nim a szyderstwem. Koniecznie warto także dobrać święto, do naszej branży oraz grupy odbiorców. Istnieje ryzyko, że nasze intencje zostaną źle odebrane, dlatego tak ważna jest ostrożność. Jednak nie warto się zrażać, bowiem korzyści z udanej kampanii mogą nas zaskoczyć.

A oto kilka naszych przykładów na nietypowe święta w marketingu

Dzień dziwaka – 7 stycznia Oryginalne święto, dające duże pole do popisu. Jeśli mamy szeroki asortyment, możemy zorganizować akcję promocyjną w postaci głosowania na najdziwniejszy produkt w naszej ofercie. Po czym objąć go promocją. Dzięki temu zaangażujemy klientów i zachęcimy do zapoznania się z ofertą.

nietypowe święta w marketingu

pexels.com

 

Dzień osób nieśmiałych – 14 stycznia Kolejne styczniowe nietypowe święto, do wykorzystania w kampanii marketingowej. Ta okazja to sposób na dotarcie do introwertycznej grupy klientów. Takie osoby najczęściej wybierają sklepy internetowe, dlatego z pewnością ucieszą się z darmowej dostawy.

nietypowe święta marketing

pexels.com

Międzynarodowy dzień szczęścia – 20 marca Mamy tu szerokie pole interpretacji. Dla jednych definicją szczęścia będzie zestaw czekolad, dla innych komplet bielizny lub, czy zestaw śrubokrętów. Niezależnie czy sprzedajesz herbatę, zabawki czy sprzęt komputerowych – to co oferujesz może stanowić definicję szczęścia dla Twoich klientów. Wykorzystaj to i zaoferuj zniżkę, czy gratis do zakupu. Taki zestaw radości na pewno pozostawi miłe skojarzenie.

kampanie marketingowe

pexels.com

Dzień dobrych rad – 13 czerwca To znakomita okazja do udzielenia Twoim klientom informacji w jaki sposób mogą wykorzystać oferowane przez Ciebie produkty. Interesująca porada na pewno ucieszy Twoich odbiorców i być może dotrzesz dzięki temu do nowych klientów.

święta w marketingu

pexels.com

Więcej interesujących świąt w marketingu

To tylko kilka przykładów na oryginalne kampanie marketingowe z wykorzystaniem ciekawych świąt. W kalendarzu znajdziesz ich dużo więcej i wszystko zależy tylko od Twojej kreatywności. Warto poświęcić tej kwestii więcej uwagi, bowiem przemyślana kampania może przynieść zaskakująco wiele korzyści.

 

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Patrycja Sierdak

Patrycja SierdakSpecjalista ds Content i SEO marketingu Eksperci marketingu

Już od liceum wiedziałam, że swoją przyszłość chcę wiązać z marketingiem. Właśnie dlatego pod tym kątem wybrałam specjalizacje na studiach i mogłam zdobywać potrzebne doświadczenie. Prywatnie mam wiele różnych zainteresowań, które wynikają z "ciekawskości" i potrzeby choć minimalnego rozeznania w różnych tematach. Pomaga mi w tym praca copywritera, od której zresztą zaczynałam swoje doświadczenie zawodowe. Uwielbiam wszelkie antyutopie, zarówno filmy jak i książki i często wracam do Orwella. Jemu zresztą też poświęciłam swoją pracę magisterską.

więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Patrycja Sierdak / 0 komentarzy

Strategia marketingowa w e-commerce- czy model AID...

Czy istnieje perfekcyjna strategia marketingowa w e-commerce i nie tylko? W branży wciąż poszukuje się nowych modeli biznesowych i nowych sposobów na zwiększenie efektywności działań. Lecz...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Patrycja Sierdak / 0 komentarzy

Nietypowe święta jako świetny sposób na oryginalne...

Marketing nie znosi nudy. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zainteresowanie odbiorców. Im bardziej niecodzienny pomysł na kampanię marketingową, tym lepiej. Skąd jednak czerpać...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Patrycja Sierdak / 0 komentarzy

Czy warto inwestować w e-mail marketing w małej fi...

Z roku na rok obserwujemy coraz większą liczbę powstających e-sklepów. Pokazuje to, jak przyszłościowym i dochodowym kierunkiem zdaje się branża e-commerce. Nic w tym dziwnego - zakupy przez...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Patrycja Sierdak / 0 komentarzy

Przykłady newsletterów na Wielkanoc – inspir...

Wielkanoc, to okres wielkiej mobilizacji - także w świecie marketingu. Jest to więc także czas, w którym skrzynki e-mail są wręcz zalewane mniej lub bardziej interesującymi newsletterami....

Więcej