Kilka dni temu Amazon otworzył swoją pierwszą księgarnię stacjonarną. Sklep, w Seattle University Village, utrzymany jest w przytulnej i nowoczesnej stylistyce. Docelowo jest to miejsce nie tylko do zakupu książek, ale również kawiarnia, miejsce spotkań oraz dobrze zaplanowana przestrzeń dedykowana do rozwoju i zabawy dla dzieci.
Amazon planował aby księgarnia stacjonarna była przestrzenią, która przyciąga amatorów literatury i nie tylko. Starannie wyselekcjonowane pozycje (tylko te, które mają 4,8 gwiazdek w opiniach księgarni internetowej).
Jak możemy przeczytać w informacji prasowej: “The books in our store are selected based on Amazon.com customer ratings, pre-orders, sales, popularity on Goodreads, and our curators’ assessments,” Amazon notes.) Instead of the Employee Picks shelves that are mainstays at local bookshops, Amazon’s store gives prominent placement to books that are “Highly Rated (4.8 Stars & Above).”
Dla zainteresowanych została stworzona aplikacja mobilna, która ma w swojej bazie wszystkie pozycje, dzięki czemu potencjalni klienci mogą sprawdzić dokładny opis książki i opinie na jej temat. Ceny w sklepie stacjonarnym jak i na stronie są takie same.
Amazon postawił na kontakt czytelnika z żywą materią. Ich księgarnia ma inspirować i budować lokalną społeczność. To nie tylko miejsce, w którym może zakupić wybraną pozycję, w złożeniu to lokalna przestrzeń do integracji i kontaktu z kulturą i sztuką.
Kilka miesięcy temu Google, teraz Amazon – który gigant e-commerce będzie następny w offline?
zdjęcia via: jeroendeboer.net