mar 18, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Gdzie jest granica sprzedaży offline i online

Google otwiera sklep offline. Ten internetowy gigant potwierdził liczne plotki i otworzył w Londynie sklep ze swoimi produktami – sklep znajduje się wewnątrz salonu Currys PC World, który to zajmuje się sprzedażą elektroniki.

Nie jest to dedykowana, samodzielna  placówka jak sklepy Apple, ale tak jak Apple firma Google postanowiła wyjść do swojego klienta ze sfery online do offline.

Pierwsze próby działalności offline podjęła firma w 2011 roku dokładnie w tym samy miejscu – powstało wtedy stoisko Chromzone – dedykowane dla Chromebooka , gdzie każdy mógł przyjść i przetestować produkt .

Podobne jest i teraz – w stacjonarnym sklepie można bawić się godzinami – począwszy od sprawdzenia nieskończonej oferty telefonów, tabletów, smartwatchy i komputerów po interaktywne zabawy. Tworzenie wirtualnego graffiti czy zabawa logiem Google wciągnie każdego. Jest też coś dla fanów Google Maps i Google Earth – wielkowymiarowy, interaktywny ekran, który pozwala odbyć wirtualną podróż po zakątkach Ziemi.

Czy sklep to zabieg wizerunkowy? Na pewno, liczne sklepy Apple przyciągają rzesze fanów marki, salony są pełne potencjalnych klientów, którzy chcą dotknąć, spróbować i pobawić się sprzętem – czy Google udało się stworzyć rentowne miejsce, które podtrzyma  kult marki – dowiemy się już wkrótce. Na pewno otwarcie sklepu offline wpisuje się w trend wielokanałowości tzw. omnichannel – wychodzenie do swoich klientów na różnych poziomach, wielu kanałach i w wielu dostępnych miejscach.

Firma planuje otworzyć w tym roku kolejne sklepy – nadal w Anglii: w Fullham  (Londyn) i w Thurrock (Essex)

Zdajemy sobie sprawę, że świat handlu detalicznego zmienia się, a marki takie jak Apple i Nike to duża część tych zmian, wiemy, że ludzie oczekują więcej od zakupów i uważamy, że znaleźliśmy na to odpowiedź – przestrzeń gdzie ludzie mogą przyjść i przekonać się jak działają nasze urządzenia i zobaczyć wszystkie niesamowite rzeczy, które oferują te urządzenia doskonale się przy tym bawiąc”, wyjaśnia James Eliasz, dyrektor marketingu  Google UK.

„Uważamy, że to idealny czas, aby uruchomić ten store-in-store, właśnie teraz, gdy mamy tak wiele niesamowitych urządzeń – chodzi o tworzenie zupełnie nowej jakości i mamy nadzieję wyjątkowego doznania dla naszych klientów, by korzystali z naszych urządzeń i wypróbowali tego, co w sieci najlepsze.”

Czy sklepy Google pojawią się na całym świecie?

Googleshop

zdjęcie via venturbeat.com

Trendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Koniec roku – czas na podsumowanie...

Tworząc podsumowanie na koniec roku z pewnością towarzyszy nam wiele przemyśleń. Zastanawiamy się czy wszystkie decyzje były trafne, które inwestycje warte są kontynuowania, które...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Współpraca z blogerem – zrób to dobrze!...

Zauważyliście jak popularne stało się podejmowanie współpracy z blogerami? Wszystkie największe marki mają na swoim koncie taką relację. Coraz częściej widzimy, że nawet lokalne...

Więcej