W poprzednich artykułach wielokrotnie pisałam, jak można zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Jak wykorzystać takie kanały jak Pinterest, Instagram, Snapchat. Analizowałam, jak powinien wyglądać koszyk i strona internetowa – wszystko to oczywiście bezpośrednio wpływa na funkcjonowanie sklepu internetowego, jeśli jednak chcesz uzyskać konkretne efekty sprzedaży droga jest tylko jedna – RWD.
Responsive Web Design to nie chwilowy trend, ale konieczność. Stworzenie sklepu w wersji responsywnej pozwoli Twoim klientom robić zakupy, z każdego miejsca i na każdym sprzęcie mobilnym: tablecie, telefonie oraz innych urządzeniach. Z najświeższego raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, iż laptop nadal przoduje jeśli chodzi o e-zakupy, jednak już 37% użytkowników kupiło coś korzystając ze smartfona, a 24% z tabletu.
Nie oszczędzaj na technologii
Raz stworzona strona responsywna, będzie dostosowywała się do urządzeń już obecnych na runku, ale również tych, które dopiero są w fazie testów.
Okres wakacyjny sprzyja podróżowaniu i co za tym idzie używaniu urządzeń mobilnych, zamiast zabierać ze sobą ciężki komputer, wystarczy spakować tablet czy większy smartfon. Okres letnich wyprzedaży, dodatkowo potęguje to zjawisko. Możliwość zakupów, w każdym miejscu i dowolnym czasie spowoduje znaczny wzrost odwiedzin na Twojej domenie.
Responsive Web Design charakteryzuje się tym, że nie ma potrzeby generowania dodatkowych adresów mobilnych, strona responsywna ma jedną domenę na wszystkie urządzenia.
Podsumowując wiele czynników jest ważnych, aby konwersja w sklepie była wysoka, jednak teraz warto skupić się na RWD – ten trend naprawdę sprzedaje. Zaufaj specjalistom!