Dzisiejszy konsument jest nie tylko uzbrojony w wiedzę jakiego produktu szuka i po jakiej cenie, ale chce również zasięgnąć kompleksowej opinii na temat towaru, jego dostępności i szybkiej (często darmowej) wysyłce. Konsumenci są coraz bardziej wymagający, a sklepy internetowe muszą dostosować się do ich potrzeb. Oto subiektywna lista trendów w branży e-commerce, jakich możemy spodziewać się w nadchodzącym roku.
Omni-channel
Coraz więcej e-sklepów zaczyna dostrzegać korzyści płynące ze sklepów fizycznych. Większa obecność firm działających w obu kanałach oraz doświadczenie handlowe sprawi, że firmy te będą lepiej dostosowane do specyficznych potrzeb klientów. Kanały fizyczne i cyfrowe będą powiązane ze sobą w taki sposób, że klient nie będzie widział różnicy pomiędzy tymi kanałami.
Personalizacja
Strony internetowe, e-mailingi i inne formy marketingu cyfrowego są coraz bardziej ukierunkowane. Prezentacja firmy oraz oferta handlowa będzie jeszcze bardziej dostosowana do indywidualnych preferencji klientów, ich zachowań i siły nabywczej – wszystko w celu zwiększenia sprzedaży, marży i zadowolenia klienta.
Próba odtworzenia doświadczeń płynących z fizycznych zakupów
W celu ułatwienia decyzji klienta, najważniejszym aspektem staje się przeprowadzenie go poprzez stronę internetową sklepu w taki sam sposób, jak dzieje się to w fizycznym sklepie. Wiedza i usługi, które są obecnie dostępne w sklepach fizycznych będą dostosowywane do potrzeb e-commerce. Oznacza to większy nacisk na wiedzę na temat oferowanych produktów. Zobaczymy więcej rozwiązań interaktywnych, w których konsumenci mogą zadawać pytania bezpośrednio do konsultantów, oglądać towary w 3d lub korzystać z usług stylisty.
Big Data
W 2015 sprzedawców online zintensyfikuje swoje wysiłki w celu analizy klientów i ich zachowania w celu rozpoznania ich intencji. Celem jest jak najlepsze poznanie klienta oraz dostosowanie odpowiednich ofert wyświetlanych w odpowiednim momencie, tak aby jak najlepiej zaspokoić jego potrzeby. Obecnie na rynku posiadamy wiele narzędzi, które w łatwy sposób pozwalają na stworzenie profilu naszego idealnego klienta, jesteśmy nawet w stanie dowiedzieć się, czy często dokonuje zwrotu towaru oraz czy odbiera zamówione przesyłki.
Globalny konsument
Niedawne wejście w życie nowej ustawy o ochronie praw konsumenta miało na celu zwiększenie zaufania konsumentów do sprzedawców internetowych oraz zrównanie przepisów na terenie całej Europy. Polskim sprzedawcom ułatwi to z pewnością dotarcie do klientów zagranicznych. Będzie to stanowić poważne wyzwanie dla lokalnych sklepów, ale z pewnością stworzy nowe możliwości dla sprzedaży produktów do krajów europejskich.
M-commerce
2015 będzie rokiem, w którym coraz więcej sprzedawców online zaoferuje klientom sprzedaż mobilną. Jednak w Polsce m-commerce, nie będzie jeszcze tak popularne jak w innych krajach zachodnich.
Źródło: http://ecommercenews.eu/key-e-commerce-trends-in-2015/#more-2641
Pani Kingo, jak widzę treść w całości przekopiowana z ecommercenews.eu, przetłumaczony tekst autorstwa Karla Prytza. Więc może chociaż jakiś przypis? link do oryginału?
Uwaga o tym, że brakuje adnotacji i linka do źródła, jest jak najbardziej uzasadniona. Artykuł został już uaktualniony. W przyszłości będę dokładniej pilnować tej kwestii. Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów w nadchodzącym roku.