gru 30, 2014 Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Trendy e-commerce na 2015 rok!

Dzisiejszy konsument jest nie tylko uzbrojony w wiedzę jakiego produktu szuka i po jakiej cenie, ale chce również zasięgnąć kompleksowej opinii na temat towaru, jego dostępności i szybkiej (często darmowej) wysyłce. Konsumenci są coraz bardziej wymagający, a sklepy internetowe muszą dostosować się do ich potrzeb. Oto subiektywna lista trendów w branży e-commerce, jakich możemy spodziewać się w nadchodzącym roku.
Omni-channel

Coraz więcej e-sklepów zaczyna dostrzegać korzyści płynące ze sklepów fizycznych. Większa obecność firm działających w obu kanałach oraz doświadczenie handlowe sprawi, że firmy te będą lepiej dostosowane do specyficznych potrzeb klientów. Kanały fizyczne i cyfrowe będą powiązane ze sobą w taki sposób, że klient nie będzie widział różnicy pomiędzy tymi kanałami.

Personalizacja

Strony internetowe, e-mailingi i inne formy marketingu cyfrowego są coraz bardziej ukierunkowane. Prezentacja firmy oraz oferta handlowa będzie jeszcze bardziej dostosowana do indywidualnych preferencji klientów, ich zachowań i siły nabywczej – wszystko w celu zwiększenia sprzedaży, marży i zadowolenia klienta.

Próba odtworzenia doświadczeń płynących z  fizycznych zakupów

W celu ułatwienia decyzji klienta, najważniejszym aspektem staje się przeprowadzenie go poprzez stronę internetową sklepu w taki sam sposób, jak dzieje się to w fizycznym sklepie. Wiedza i usługi, które są obecnie dostępne w sklepach fizycznych będą dostosowywane do potrzeb e-commerce. Oznacza to większy nacisk na wiedzę na temat oferowanych produktów. Zobaczymy więcej rozwiązań interaktywnych, w których konsumenci mogą zadawać pytania bezpośrednio do konsultantów, oglądać towary w 3d lub korzystać z usług stylisty.

Big Data

W 2015 sprzedawców online zintensyfikuje swoje wysiłki w celu analizy klientów i ich zachowania w celu rozpoznania ich intencji. Celem jest jak najlepsze poznanie klienta oraz dostosowanie odpowiednich ofert wyświetlanych w odpowiednim momencie, tak aby jak najlepiej zaspokoić jego potrzeby. Obecnie na rynku posiadamy wiele narzędzi, które w łatwy sposób pozwalają na stworzenie profilu naszego idealnego klienta, jesteśmy nawet w stanie dowiedzieć się, czy często dokonuje zwrotu towaru oraz czy odbiera zamówione przesyłki.

Globalny konsument

Niedawne wejście w życie nowej ustawy o ochronie praw konsumenta miało na celu zwiększenie zaufania konsumentów do sprzedawców internetowych oraz zrównanie przepisów na terenie całej Europy. Polskim sprzedawcom ułatwi to z pewnością dotarcie do klientów zagranicznych. Będzie to stanowić poważne wyzwanie dla lokalnych sklepów, ale z pewnością stworzy nowe możliwości dla sprzedaży produktów do krajów europejskich.

M-commerce

2015 będzie rokiem, w którym coraz więcej sprzedawców online zaoferuje klientom sprzedaż mobilną. Jednak w Polsce m-commerce, nie będzie jeszcze tak popularne jak w innych krajach zachodnich.

Źródło:  http://ecommercenews.eu/key-e-commerce-trends-in-2015/#more-2641

Trendy
Dodaj komentarz

2 myśli nt. „Trendy e-commerce na 2015 rok!

  1. Pani Kingo, jak widzę treść w całości przekopiowana z ecommercenews.eu, przetłumaczony tekst autorstwa Karla Prytza. Więc może chociaż jakiś przypis? link do oryginału?

  2. Uwaga o tym, że brakuje adnotacji i linka do źródła, jest jak najbardziej uzasadniona. Artykuł został już uaktualniony. W przyszłości będę dokładniej pilnować tej kwestii. Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów w nadchodzącym roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kinga Marat

Kinga MaratProject Manager KRAP

Młoda, ambitna absolwentka Politechniki Warszawskiej, kierunku Administracja. Obecnie kieruje projektem KRAP (Krajowy Rating Adresów Pocztowych), gdzie do jej zadań należy kompleksowe zarządzanie projektem, koordynowanie zadań zespołu oraz kontakt z klientem.

więcej
e-biznes
Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Dlaczego Big Data jest tak ważne w e-commerce?...

Termin Big Data odnosi się do danych, które są składowane i przetwarzane w dużych ilościach, pochodzą z różnych źródeł, są dynamiczne, nieuporządkowanie, nad którymi nie zawsze mamy...

Więcej
trendy
Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Trendy e-commerce na 2015 rok!...

Dzisiejszy konsument jest nie tylko uzbrojony w wiedzę jakiego produktu szuka i po jakiej cenie, ale chce również zasięgnąć kompleksowej opinii na temat towaru, jego dostępności i szybkiej...

Więcej
Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Poznaj swojego klienta!...

Prowadząc sklep internetowy jednym z najważniejszych zadań jest jak najdokładniejsze poznanie potrzeb swoich klientów, do których kierujemy nasze produkty. Od tego zależą ceny naszego towaru,...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Obsługa klienta w e-commerce...

Właściwa obsługa klienta, dobrze funkcjonujące call center i szybka odpowiedź w razie zgłaszanych przez klienta problemów jest drogą do zatrzymania klienta. Bez tego zrezygnowany konsument na...

Więcej
e-biznesprawo-e-commerce
Opublikował: Kinga Marat / 2 komentarzy

Ochrona konsumenta a ochrona sprzedawcy...

Zakupy przez Internet są proste, szybkie i pozwalają na znaczną oszczędność pieniędzy. Nic więc dziwnego, że stale zwiększa się liczba Polaków kupujących przez sieć. Czasy, kiedy...

Więcej