maj 26, 2015 Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Blog firmowy- to się opłaca

Czy jako e-sprzedawca zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak jesteś postrzegany wśród internautów? Czy w ogóle mają oni możliwość poznania Ciebie, jako człowieka równego sobie, a nie handlowca, który perswazyjnie namawia ich do kolejnego zakupu? Blog przy sklepie internetowym to spektrum zalet.

Nikt nie lubi być osobą, która jest zmuszana do pewnych działań lub w przypadku branży handlowej nakłaniana do skorzystania z oferty. Tysiące reklam, które otaczają nas z każdej strony stają się męczące i zamiast działać na odbiorców pozytywnie, to sprawiają, że nie chcemy już więcej patrzeć na kolejną podobną reklamę. Coraz częściej można spotkać się z opinią, że potencjalni klienci wolą czytać wysokiej jakości teksty, które zawierają konkretne treści, niż hasła zachęcające do zakupów. Bardzo dobrym rozwiązaniem, żeby dać internautom to, czego potrzebują jest blog firmowy. Niedoceniany jeszcze przez wielu ma bardzo duży wpływ na budowanie relacji pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem.

Na chwilę zapomnijmy, że jesteś handlowcem. Musisz zdawać sobie sprawę, że jesteś również ekspertem, o czym pamięta niestety niewielu.

Okiem eksperta

Jesteś właścicielem sklepu internetowego i prowadzisz sprzedaż w określonej branży. Czy jest to przypadek, że np. wybrałeś materiały budowlane, a nie zabawki dla dzieci? Być może była to kwestia, którą rozpatrywałeś w oparciu o zapotrzebowanie na rynku, a może jest to przedmiot Twoich zainteresowań. W tym momencie jest to mało istotne, ponieważ głównym Twoim zadaniem jest pokazać, że to właśnie Ty jesteś osobą godną zaufania, która posiada potrzebną wiedzę do tego, aby zajmować się sprzedażą tego rodzaju towaru.

Na swoim blogu firmowym możesz pokazać się od innej strony, wywrzeć zupełnie inne wrażenie niż dotychczas oraz całkowicie odmienić postrzeganie swojej osoby w oczach innych. Blog powinien być integralną częścią e-sklepu, ale nie może stać się słupem reklamowym czy jedną wielką gazetką rabatową. Główny temat strony to sama  dziedzina, z jaką związana jest Twoja firma, a nie jej oferta.

Pisanie ciekawych tekstów, które są w stanie zainteresować odbiorcę, nie jest rzeczą prostą. Wymaga to posiadania pewnej wiedzy oraz znajomości samej grupy docelowej, żeby wiedzieć, co ją interesuje, o czym chce czytać i czego chciałaby się ona dowiedzieć. Dobrze jest znaleźć „lukę w wiedzy” u odbiorców, tzn. dostarczyć im takich informacji, których im brakuje, a które są związane z ich zainteresowaniami. Twoja rola nie ogranicza się tylko i wyłącznie do opublikowania jednego postu tygodniowo, prowadzenie bloga firmowego zmusza Cię do tego, abyś nieustannie pogłębiał swoją wiedzę i się rozwijał. Dzięki temu możesz zyskać więcej, niż zamierzałeś na początku swojej kariery w e-commerce.

Niewyczerpalna lista tematów

Świadomość regularnej publikacji tekstów,  które wymagają od nas pewnego zaangażowania, może niekiedy być przyczyną rezygnacji z tego przedsięwzięcia. Tak łatwo jednak nie pozwolimy Ci odejść od tego pomysłu i proponujemy kilka rozwiązań, które pomogą Ci pisać z zaangażowaniem, przyjemnością i satysfakcją:

  • teksty eksperckie mile widziane – jeżeli prowadzisz sklep meblowy, dlaczego nie nawiązać do modnych w tym sezonie aranżacji. Na blogu możesz zamieszczać teksty oraz wizualizacje, które mogą być inspiracją dla Twoich czytelników. To nie tylko spowoduje, że staniesz się szanowanym i kreatywnym dekoratorem wnętrz, ale również poprzez wplatanie w opis swoich produktów możesz skutecznie zachęcić internautów do zakupów. Nie zapominaj jednak, że to tekst jest najważniejszy, a nie Twoja oferta.
  • Poradniki – dla właścicieli sklepów z kosmetykami czy elektroniką również mamy ciekawą propozycję. Często wiele nowych produktów (ale nie tylko) są mało znane klientom i nie potrafią oni z nich w pełni korzystać. Są ludzie, którzy boją się nowości, ponieważ nikt nie jest w stanie krok po kroku wyjaśnić, jak działa nowy tablet, jakie ma on funkcje, czy jak stosować nowy krem na zmarszczki. Na blogu opisuj w łatwy i zrozumiały sposób instrukcje obsługi sprzętów, ciekawych możliwości ich wykorzystania i sposobu działania. Dzięki temu Twój czytelnik, kiedy będzie miał problem, z którym możesz mu pomóc sobie poradzić, zajrzy na Twoją stronę, jak również może ją polecić znajomym.
  • Pan Gadżet – każda kategoria produktów ma swoje mniejsze lub większe gadżety. Grzechem by było nie wykorzystać tego w swojej działalności marketingowej. Nawet jeżeli nie posiadasz ich w swoim sklepie, to nie bój się o nich pisać. Skoncentruj się na korzyściach, jakie niesie ich wykorzystanie oraz jak mogą one ułatwić codzienne życie. Tym samym będziesz postrzegany jako osoba kreatywna i innowacyjna. Zajmujesz się sprzedażą książek? Pokaż ciekawe zakładki dostępne na rynku, albo sposób ich samodzielnego przygotowania.
  • W inny sposób – nie tylko tekst musi być głównym elementem Twojego bloga. Wizualizacje, obrazki czy zdjęcia są doskonałym uzupełnieniem każdego artykułu. Staje się on wtedy ciekawszy i przykuwa uwagę większej liczby czytelników. Doskonałym rozwiązaniem są również filmy wideo, prezentacje i infografiki. Pokaż, że lubisz eksperymentować, przekazywać informacje w ciekawy sposób i nie jesteś człowiekiem, który ma w genach lenistwo.
blog firmowy

Blog

Blog miejscem spotkań z czytelnikami

Nie tylko Ty jesteś autorem swojego bloga, ale również Twoi czytelnicy. Pozwól im mówić, daj im prawo do wyrażania swoich opinii oraz dzielenia się uwagami i spostrzeżeniami. Może to być naprawdę ciekawe doświadczenie, które będzie wspierało budowanie relacji między Tobą a Twoimi odbiorcami. Nie bądź głuchy na wszelkie prośby i krytykę. Jeżeli czytelnicy domagają się zmian, wprowadź je. Jeżeli chcą, abyś pisał więcej, publikuj więcej postów. To dla nich poświęcasz swój czas i ich zadowolenie i satysfakcja są najważniejsze.

Napisałeś ciekawy tekst, z którym chciałbyś się podzielić ze swoimi czytelnikami natychmiast? Umieść link do bloga na Facebooku lub Twitterze, dodaj do niego ciekawy i zachęcający nagłówek i gotowe.

Prowadzenie bloga firmowego niesie ze sobą wiele korzyści. Główną zaletą jest to, że wzmacniamy bliższe relacje z naszymi potencjalnymi klientami. Jest to doskonały sposób, aby ich bliżej poznać i tym samym skupić się na zaspakajaniu ich potrzeb. Jednocześnie budujesz swój wizerunek jako eksperta. Pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz, że jesteś w stanie pomóc czytelnikowi w każdej trudnej sytuacji. Dodatkowym atutem jest mniej formalna forma komunikacji. Zmniejszamy dystans i otwieramy się na odbiorców. Stajemy się im bliżsi i zyskujemy w ich oczach zaufanie i uznanie. Oprócz tego wzmacniamy na rynku pozycję swojej firmy. Jeden blog, tysiące korzyści.

I jeszcze jedno

Blog to też content marketing. Dbając o wysoką jakość artykułów mocno wspierasz SEO swojego sklepu. Więcej o tym przeczytasz tutaj. http://klinikaecommerce.pl/content-marketing-is-king/ Jeśli już teraz myślisz o blogu przy sklepie internetowym lub innych treściach zajrzyj tutaj – www.pasja-pisania.pl.

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dariusz Brzezicki

Dariusz BrzezickiCopywriter, autor tekstów każdego rodzaju, przedsiębiorca Pasja-pisania.pl

Ciekawski, rzeczowy, merytoryczny – to podobno o mnie. W szkole podstawowej zafascynowany radiem, w gimnazjum prasą, a od czasów liceum Internetem. I to ostatnie zostało do dziś. Przez okres studiów imał się tylko przydatnych rzeczy, a te różnie można definiować…

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Content marketing – artykuł sponsorowany...

Content marketing, czyli działanie nakierowane na zdobycie jak największej liczby klientów, nastawia się na dostarczanie unikalnej treści dostosowanej do potrzeb czytelników. Publikowane...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Blog dla e-sklepu – jak prowadzić...

Coraz więcej firm zaczyna prowadzić własnego bloga, ponieważ to pozwala im na podanie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Sprawia też iż komunikacja z konsumentami...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

InternetBeta 2015 – to już historia...

Ludzie związani z branżą internetową na stolicę polskiego Internetu z pewnością wskażą Kielnarową, wieś pod Rzeszowem. To właśnie tam odbyła się kolejna impreza...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

InternetBeta 2015 coraz bliżej...

Siódma edycja multidyscyplinarnej konferencji o nowych technologiach i innowacjach coraz bliżej. Już 9-11 września Rzeszów stanie się „internetową stolicą Polski”. W tych dniach do...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Tego nie wiedziałeś o pracy dobrego copywritera...

Na ogół myślisz tak: zlecasz jakiś tekst copywriterowi, a ten od razu przechodzi do pracy i „stuka” palcami w klawiaturę tworząc „jakiś” tam tekst. W rzeczywistości jest zupełnie...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

9. edycja infoShare – lepiej być nie mogło...

Na wnioski jeszcze za wcześnie, bo za nami dopiero połowa roku, ale już dziś można pokusić się o stwierdzenie, że tegoroczny infoShare to branżowa impreza roku. I nie ma w tym żadnego...

Więcej