wrz 21, 2016 Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Strategia marketingowa według Tesławskiego

Strategia marketingowa – który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od jej poprzedników? Krótko – połączeniem wiedzy i doświadczenia.

Tesławski obrał sobie za cel uporządkowanie bardzo szerokiej wiedzy i poparcie jej praktyką – wieloletnim doświadczeniem zdobytym dzięki pracy z konkretnymi klientami na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Co istotne,  nie tylko swoim doświadczeniem – wieloosobowa narracja strategów z sukcesami to spora zaleta tej książki. Interesująca jest również forma – tekst przemieszany z komentarzami i pytaniami/odpowiedziami oraz obrazowa prezentacja treści.

Niestandardowe podejście do tematyki, jak choćby porównywanie stratega do antropologa, czy wskazanie siedmiu grzechów strategicznych to bez wątpienia wartość dodana publikacji, w końcu ileż razy można czytać te same, powtarzalne schematy i regułki?

Maciej Tesławski Strategia Marketingowa

Autor skupia się na merytorycznej części powstawania i realizacji strategii marki jako takiej oraz strategii komunikacji marki. Bardzo spodobało mi się zresztą porównanie strategii marki do narodzin dziecka. Tesławski pisze: „wychowujemy je tak, aby w wieku dojrzałym spełniało nasze pierwotne wyobrażenie. Przez cały czas wychowywania dziecka wpływają na nie rozmaite czynniki zewnętrzne. Modyfikujemy wtedy wyobrażenie, ale nie wysyłamy go w kosmos, bo się nam znudziło”. Bardzo obrazowo, prawda? Ta i wiele innych definicji dowodzi temu, że książkę zrozumieją zarówno zaprawieni w boju marketerzy, jak i laicy.

Na koniec – im więcej takich pozycji, tym lepiej. Sam autor zwraca uwagę na liczne błędy polskich marek w obieraniu i realizacji strategii oraz strategii komunikacji – stąd brak jakiejkolwiek rodzimej marki w rankingach marek globalnych. Może być tylko lepiej.

O autorze: Strateg i dydaktyk. Pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Prowadzi własną Marketing Communication Academy (MCA), w której wraz z ekspertami i specjalistami marketingu i komunikacji szkoli kilkaset polskich firm. Od kilku lat związany również z Uniwersytetem Wrocławskim.

PatronatyPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marta Rzymkowska

Marta RzymkowskaSocial Media & Creative Manager Trol Intermedia

Z wykształcenia i zamiłowania ekonomistka i specjalistka Public Relations. Interesuje się modą i e-commerce w praktyce. Specjalista ds. Social Media w poznańskiej agencji Trol Intermedia. W TI odpowiada między innymi za komunikację marek kosmetycznych: Tisane i Black Lashes. Pasjonatka podróży i języków obcych. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Brazylii i Hiszpanii.

więcej
patronatyjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Strategia marketingowa według Tesławskiego...

Strategia marketingowa - który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od jej...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

W market[r]ingu – czytając Vaynerchuka...

„Zapomnijcie o serialu Mad Men i Donie Draperze. On żył w łatwych czasach, w których nic nie ulegało zmianie przez trzydzieści lat.” To cytat z najnowszej książki Garego Vaynerchuka „W...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Recenzja książki Techniki promocji sprzedaży...

Rabat, promocja, obniżka, 40%, 50%, nawet do 70%! Czy na kimś z Was te sformułowania robią jeszcze wrażenie? No właśnie, i o tym jest ta książka… Obserwując działania promocyjne...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Czy 2015 to rok mobile?...

Znowu nadszedł grudzień, i znowu czas na podsumowania. Jakim rokiem dla branży e-commerce był kończący swoje panowanie 2015? Na pewno dynamicznym i przynoszącym wiele zmian. Przed Wami trzy...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Kampanie polityczne w Internecie – bhawo ja...

Kampanie polityczne… mam wrażenie że w Polsce to niekończąca się historia. W odróżnieniu od wielu państw, które organizują wybory prezydenckie, parlamentarne i samorządowe jednego dnia,...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Promocja marki – recenzja książki...

Robert Stępowski w swojej książce pt. "PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK", wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba...

Więcej