Na sprzedaż w e-sklepie wpływa wiele czynników – atrakcyjna cena, skutecznie prowadzone działania marketingowe, ale także ładnie zaaranżowana witryna sklepowa. Na co zwrócić uwagę przy ocenianiu wyglądu e-sklepu?
Atrakcyjny design
Wygląd to klucz do sukcesu. Najważniejsze jest dopasowanie koncepcji graficznej do prowadzonej działalności. Nie każdej firmie będzie pasować bogata grafika czy animacje flashowe a to właśnie wygląd sklepu decyduje o postrzeganiu marki i kształtuje jej wizerunek. Ładny, estetyczny sklep wpływa na zwiększenie wiarygodności w oczach klientów.
Wygląd ma jeszcze większe znaczenie w przypadku sklepów z branży odzieżowej, aranżacji wnętrz czy podczas sprzedaży biżuterii. Grafika może być postrzegana przez klientów jako nawiązanie do jakości i estetyki sprzedawanych produktów. W sieci nie brakuje sklepów opartych na gotowych szablonach. Aby zaistnieć w świadomości klientów, trzeba się wyróżniać. Atrakcyjna grafika potrafi wzbudzić spore zainteresowanie.
Istotne jest także dostosowane grafiki do aktualnych trendów w projektowaniu stron. Aktualnie popularny jest trend „flat design”, czyli projektowanie, które wykorzystuje kolory, unika nadmiaru tekstur, ozdobników. Rzadko zastosowanie mają dodatkowe efekty tj. cienie czy szumy. Wiąże się to z kolejny trendem – minimalizmem. Obserwujemy upraszczanie wyglądu stron www. Mają być one szybkie i łatwe w czytaniu oraz nawigacji. Dużą popularność zyskują także strony, których nawigacja polega na przewijaniu strony w dół tzw. one site’y. Trendy te wykorzystuje się także przy projektowaniu sklepów internetowych.
Postaw na użyteczność
Szczególną uwagę trzeba zwrócić na nawigację – sklep musi cechować się pewną hierarchią i porządkiem. Oferowane produkty powinny być prezentowanie w czytelny sposób oraz być przyporządkowane odpowiednim kategoriom. Użytkownik po wejściu na stronę ma w szybki i łatwy sposób znaleźć poszukiwany produkt.
Podobnie dzieje się w przypadku sklepów stacjonarnych – odpowiednie ulokowanie produktów ma olbrzymie znaczenie. Poza tym przyjemniej robi się zakupy w uporządkowanym otoczeniu. Profesjonalnie wykonany sklep internetowy oznacza dla klienta bezpieczeństwo zakupów, budzi zaufanie.
Autor: Alicja Dahlke