mar 18, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Czy wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?

Na sprzedaż w e-sklepie wpływa wiele czynników – atrakcyjna cena, skutecznie prowadzone działania marketingowe, ale także ładnie zaaranżowana witryna sklepowa. Na co zwrócić uwagę przy ocenianiu wyglądu e-sklepu?

Atrakcyjny design

Wygląd to klucz do sukcesu. Najważniejsze jest dopasowanie koncepcji graficznej do prowadzonej działalności. Nie każdej firmie będzie pasować bogata grafika czy animacje flashowe a to właśnie wygląd sklepu decyduje o postrzeganiu marki i kształtuje jej wizerunek. Ładny, estetyczny sklep wpływa na zwiększenie wiarygodności w oczach klientów.

Wygląd ma jeszcze większe znaczenie w przypadku sklepów z branży  odzieżowej, aranżacji wnętrz czy podczas sprzedaży biżuterii. Grafika może być postrzegana przez klientów jako nawiązanie do jakości i estetyki sprzedawanych produktów. W sieci nie brakuje sklepów opartych na gotowych szablonach. Aby zaistnieć w świadomości klientów, trzeba się wyróżniać. Atrakcyjna grafika potrafi wzbudzić spore zainteresowanie.

Istotne jest także dostosowane grafiki do aktualnych trendów w projektowaniu stron. Aktualnie popularny jest trend „flat design”, czyli projektowanie, które wykorzystuje kolory, unika nadmiaru tekstur, ozdobników. Rzadko zastosowanie mają dodatkowe efekty tj. cienie czy szumy.  Wiąże się to z kolejny trendem – minimalizmem. Obserwujemy upraszczanie wyglądu stron www. Mają być one szybkie i łatwe w czytaniu oraz nawigacji.  Dużą popularność zyskują także strony, których nawigacja polega na przewijaniu strony w dół  tzw. one site’y. Trendy te wykorzystuje się także przy projektowaniu sklepów internetowych.

Postaw na użyteczność

Szczególną uwagę trzeba zwrócić na nawigację – sklep musi cechować się pewną hierarchią i porządkiem. Oferowane produkty powinny być prezentowanie w czytelny sposób oraz być przyporządkowane odpowiednim kategoriom. Użytkownik po wejściu na stronę ma w szybki i łatwy sposób znaleźć poszukiwany produkt.

Podobnie dzieje się w przypadku sklepów stacjonarnych – odpowiednie ulokowanie produktów ma olbrzymie znaczenie. Poza tym przyjemniej robi się zakupy w uporządkowanym otoczeniu. Profesjonalnie wykonany sklep internetowy oznacza dla klienta bezpieczeństwo zakupów, budzi zaufanie.

Autor: Alicja Dahlke

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej