sie 5, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Pozycja obowiązkowa dla przedsiębiorcy

Monica Mehta w książce „Instynkt Przedsiębiorcy” stawia tezę godną słynnego amercian dream  - według znanej dziennikarki każdy z nas ma wrodzoną zdolność do stworzenia dobrze prosperującego biznesu. Autorka koncentruje swoje działania na próbie wykazania poprawności tej tezy poprzez ukazanie ciekawego splotu czynników biologicznych oraz psychologicznych, a także wskazanie na przykłady  znanych przedsiębiorców, którzy nie rokowali zbyt dobrze podczas swojej edukacji.

I to jest chyba najmocniejszą stroną książki. Mehta nie rzuca swojej tezy bezrefleksyjnie; oczywiście, za podobnym poglądem stoją najprawdopodobniej neoliberalne przekonania, ale całość argumentacji jest dobra. Mehta, w odróżnieniu od innych piewców przedsiębiorczości, nie poprzestaje jedynie na krótkim streszczeniu biografii znanych przedsiębiorców, którym się powiodło. To najbardziej oczywista i najprostsza droga, która budzi jednak tylko uśmiechy politowania na twarzach krytyków.

Mehta idzie jednak krok dalej – wskazuje biologiczne i psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości. Czytając „Instynkt Przedsiębiorcy” nie musimy przebijać się przez kolejne puste frazesy i bon moty, znane doskonale z książek mistrzów coachingu; wręcz przeciwnie, autorka przytacza ciekawe badania odnoszące się np. do korelacji między poziomem dopaminy, a skłonnością do ryzyka, tak przecież potrzebnego każdemu przedsiębiorcy. Rzecz jasna elementy propagandy sukcesu są w książce wyraźnie obecne, ale, w przeciwieństwie do innych pozycji, znajdują wreszcie poparcie w empirycznie dostępnej nauce.

Warto także nadmienić, że od strony językowej nic autorce nie można zarzucić, bowiem książkę czyta się szybko i przyjemnie. Wpływ na to ma niewątpliwie bardzo dobry skład: na końcu każdego rozdziału znajdziemy podsumowanie, poszczególne metody zostały wyróżnione, a ciekawostki niezwiązane bezpośrednio z tematem trafiły do specjalnych ramek. Dzięki temu łatwo można odszukać interesujący nas fragment bez konieczności przeszukiwania całego rozdziału.

Podsumowując – chociaż znajdziemy tu wiele anegdotek wpisujących się w utrwalony schemat „od zera do milionera” (w tym przypadku raczej: „od nieuka do milionera”), to jednak pozycja Mehty wprowadza pewnego rodzaju powiew świeżości w skostniały już gatunek poradników dla przedsiębiorców. Z tego też powodu jest to pozycja, którą śmiało mogę polecić każdemu przedsiębiorcy.

Autor: Dominik Wysocki

Recenzja książki INSTYNKT PRZEDSIĘBIORCY

Recenzja książki INSTYNKT PRZEDSIĘBIORCY

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej