maj 29, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Praktyka Brandingu, recenzja książki Tesławskiego

Marketing kieruje się swoimi zasadami, których złamanie może skończyć się klęską, a nawet całkowitym załamaniem marki. W książce „Praktyka Brandingu” Macieja Tesławskiego, wydanej przez Słowa i Myśli, dochodzi do rozliczenia oraz podsumowania poczynań największych europejskich, a także światowych brandów.

Budowanie świadomości marki (ang. Branding) to technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Aby sprzedać skutecznie swoje produkty czy usługi, przekaz reklamowy musi być spójny oraz skierowany do konkretnej grupy docelowej. Przekaz taki jest częścią procesu zwanego brandingiem. (Tesławski, 2014, s. 15)

„Praktyka Brandingu” została oparta na założeniach amerykańskich badaczy oraz guru marketingu Ala Ries’a i Jacka Trout’a. Poznamy w niej 22 niezmiennie działające prawa, mogące zdecydować o sukcesie lub całkowitej przegranej marki. Mimo, że zasady te powstały ponad 20 lat temu, są nadal aktualne i wykorzystywane przez liderów światowego rynku. Stały się one również podstawą tworzenia know-how w zarządzaniu marketingiem firm, budując klarowne schematy działania.

Tematy dotyczące kreowania brandingu czy namingu, są szeroko omawiane w branży marketingowej i reklamowej. Zawsze jednak wzbudzają emocje. „Praktyka Brandingu” to dyskusja, w której padają zdecydowane stwierdzenia, przewrotne tezy, a specjaliści prześcigają się w prezentacji własnego doświadczenia i umiejętności. Charakter rozmowy ujęty w książce zaprasza czytelnika do wspólnego rozważenia kwestii związanych z fenomenem koncernów, takich jak Coca – Cola czy Pepsi. Marki te zostały szeroko omówione na podstawie pozytywnych, a także negatywnych przykładów działań marketingowych.

Książka składa się z 22 tematycznych rozdziałów, grupujących kolejno wspomniane prawa. Jej autorzy oparli się na praktycznych aspektach funkcjonowania rynku, korzystając z własnych doświadczeń, zdobytych w tym zakresie. Przytaczają oni interesujące wzory, które napędzały koniunktury największych marek na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. „Praktyka brandingu” przedstawia nie tylko sposób funkcjonowania koncernów. Jest przede wszystkim rozliczeniem oraz podsumowaniem dotychczasowej historii marketingu w odniesieniu do dobrze znanych nam z kultury masowej brandów.

Książka M. Tesławskiego to eksperyment, którego zadaniem było skonfrontowanie ze sobą pojęć marketingu praktycznego oraz teoretycznego. Uważam, że rzeczowe podejście autorów do omawianego tematu, pozwoliło osiągnąć oczekiwany efekt. Dlatego polecam sięgnąć po „Praktykę Brandingu” osobom, żywo zainteresowanym zagadnieniami z zakresu marketingu i reklamy.

Autor: Klaudia Ekert

recenzja Praktyka Brandingu

Praktyka Brandingu, Maciej Tesławski

NewsyTrendy
Dodaj komentarz

2 thoughts on “Praktyka Brandingu, recenzja książki Tesławskiego

  1. Jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o marketing. Od jakiegoś czasu szukam książki, która wypełni luki w moje wiedzy, Ta książka wydaje się być idealnym materiałem. Z pewnością sięgnę po nią przy najbliższej okazji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej