Zastanawiasz się, czy Twoje działania marketingowe w Internecie przynoszą skutek? Dlaczego pomimo obecności w wielu miejscach w sieci, sprzedaż nie wzrasta? Każdego dnia eksperci od marketingu i reklamy w Internecie, działają w celu optymalizacji i osiągnięcia jak najwyższej konwersji. Szukają nowych sposobów odróżnienia się od konkurencji i zwrócenia na siebie uwagi Klienta. Gdy Klient tylko ogląda w naszym sklepie, a nie kupuje, z pomocą przychodzi remarketing – aktywator skutecznych kampanii e-marketingowych.
Czym jest remarketing?
Remarketing, zwany również retargetingiem, to skuteczne narzędzie pozwalające dotrzeć do wszystkich klientów, którzy choć raz zainteresowali się naszym produktem, bądź usługą. Pozwala on wzmocnić przekaz reklamowy, dzięki pokazywaniu klientowi reklamy wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Głównym celem tej nowoczesnej formy komunikacji z klientem, jest zbudowanie wewnętrznej potrzeby skorzystania z naszych usług. Nie tylko wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki, ale ma realne przełożenie na sprzedaż. Bazując na bardzo prostym i przejrzystym systemie działania, możemy zwiększyć konwersję w naszym serwisie o blisko 50%.
Jak to działa? Podróżując przez ocean Internetu zostawiamy po sobie ślad – ciasteczko (cookie). To właśnie ono, odpowiednio skonfigurowane, pozwala firmom na dotarcie do całej rzeszy niezdecydowanych i potencjalnie niezainteresowanych klientów. Wszystkich tych, którzy mieli wcześniej do czynienia z naszym sklepem, ale nie zdecydowali się na końcowy zakup.
Jest to forma przeznaczona nie tylko do samodzielnych kampanii. Prowadząc działania na różnych frontach (np. newsletter, akcje na portalach społecznościowych), dzięki remarketingowi dodatkowo wspieramy komunikację i jeszcze intensywniej, kolejnymi kanałami, przypominamy o naszej stronie i ofercie.
Mierzalność i skuteczność kampanii
Podstawą remarketingu, czyli skutecznego dotarcia do niezdecydowanego klienta, jest konfiguracja dokonana na naszej stronie internetowej. Pozwala ona na automatyczne zbieranie danych. Umożliwiają one zakwalifikowanie każdego użytkownika do odpowiednio przypisanej grupy, czyli stworzenie tzw. spersonalizowanej listy remarketingowej. Umożliwia ona prześledzenie ścieżki odwiedzin naszego potencjalnego klienta. Co więcej, jesteśmy w stanie dokładnie określić, w którym miejscu użytkownik zakończył pobyt w naszym serwisie. Dzięki tak zaawansowanym możliwościom rozbudowania list remarketingowych, docieramy do odpowiednio stargetowanego klienta i mamy szansę nakłonić go do finalizacji transakcji.
W przypadku takiej kampanii, niezbędne jest analizowanie ruchu przed instalacją kodu remarketingu. Pozwala to dostrzec i ocenić efekty w trakcie jej fukcjonowania. Wykorzystując w pełni możliwości takich działań, osiągamy sukces –dopasowujemy ofertę do zainteresowanego nią klienta o konkretnych wymaganiach.
Odpowiednia kreacja graficzna
Jednym z istotnych elementów kampanii remarketingowej jest przygotowanie odpowiedniej kreacji koncepcyjno-graficznej. Wiele zależy od układu graficznego, ale istotne są również „chwytliwe” teksty reklamowe, czy też odpowiedni przycisk call to action. To od ekspozycji graficznej często zależy, czy klient zainteresuje się ofertą i powróci na stronę. Reklama ma na celu przekierować go z powrotem na naszą główną witrynę, bądź stworzoną specjalnie podwitrynę (tzn. landing page) – przestrzeń przygotowaną pod konkretnego klienta (np. takiego, który niespodziewanie wyszedł z koszyka zakupowego). Odpowiednio stworzony landing page pozwala na skuteczne zwiększenie konwersji w obszarze sprzedażowym. Dzięki doświadczeniu w tym obszarze, przygotujemy efektowną, ale przede wszystkim efektywną ekspozycję, która zapewni właściwe rezultaty kampanii.
Trend – remarketing na YouTube
Nowym trendem, który pojawia się w działaniach remarketingowych jest łączenie ich z serwisem YouTube. Coraz częściej za pomocą tego serwisu firmy i marki komunikują się z obecnym i potencjalnym klientem, wykorzystując możliwości, jakie daje m.in. własny kanał wideo. Mając na uwadze chęć pozyskania jak największej liczby klientów, mamy szansę wykorzystania możliwości remarketingu w oparciu o zachowania klientów w kanałach YouTube. Chcąc przykładowo dotrzeć do klienta w tym miejscu, możemy spersonalizować nasze listy remarketingowe chociażby po użytkownikach, którzy skomentowali dowolny film z oglądanego kanału, bądź udostępnili go innym użytkownikom. YouTube umożliwia nam więc nie tylko prezentację materiałów na temat naszej firmy, również o charakterze szkoleniowym i instruktażowym, ale także spowodować powrót użytkowników do ostatnio porzuconej strony. Możliwości są praktycznie nieograniczone!
Ile kosztuje kampania?
Pisząc o remarketingu, nie można nie wspomnieć o relatywnie niskich kosztach kampanii. Wiążą się one z wytworzeniem i emisją reklamy w sieci. Samo wyświetlanie reklamy graficznej nawet kilkaset razy dziennie zupełnie nic nie kosztuje. Użytkownik zaczyna płacić dopiero w przypadku bezpośredniego kliknięcia w reklamowany przez nas banner. Olbrzymim plusem tej kampanii jest jej system rozliczania (PPC – Pay Per Click). Atutem takiego rozliczania jest samodzielna możliwość ustalenia budżetu, który przeznaczamy na kampanię zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i dziennym. W tym modelu mamy możliwość dotarcia do naprawdę dużej rzeszy konsumentów, przy zachowaniu odpowiednio skonstruowanych kosztów, które jesteśmy w stanie unieść.
Nie ma znaczenia, czy jesteś nowo otwierającym się biznesem, czy też prężnie działającą firmą i chcesz dotrzeć do jeszcze większej rzeszy swoich niezdecydowanych klientów. Dzięki remarketingowi masz możliwość skorzystania z rozwiązania, dzięki któremu zbudujesz dużą bazę klientów i zwiększysz efekty sprzedażowe przy niskich, w stosunku do osiągniętych efektów i tradycyjnych nośników reklamowych, kosztach.
Czy warto skorzystać z remarketingu? Uważam, że na dzień dzisiejszy nie ma lepszego narzędzia, dzięki któremu można dotrzeć do niezdecydowanych klientów. Nie tylko firmy powinny dostrzec wielki potencjał w niezdecydowanych klientach, ale też maksymalnie skupić się na optymalizacji tego obszaru. Mając na uwadze podniesienie efektywności naszych działań, w przypadku remarketingu zwrot z inwestycji (ROI) zawsze ukształtuje się na wysokim poziomie.
Remarketing jest jednym z elementów e-marketingu 360° Synergia komplementarnych kanałów, takich jak: blog ekspercki, facebook, youtube, e-mail marketing, gwarantuje osiągniecie bezprecedensowego sukcesu sprzedażowego Twojej firmy.
Autor: Alicja Dahlke