lip 3, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Responsywny e-sklep to konieczność

Internauci coraz chętniej zaglądają do sieci za pomocą urządzeń mobilnych. Smartfony, tablety towarzyszą w codziennym życiu.  Już co trzeci Polak posiada smartfona. Branża e-commerce musi się do tego zjawiska dostosować. Strony www oraz e-sklepy wykonywane są w technologii RWD.

Na rynku pojawia się coraz większa liczna różnorodnych urządzeń, na których z łatwością użytkownicy mogą przeglądać strony internetowe. Każde z tych urządzeń posiada indywidualne rozmiary oraz wymaga innych rozdzielczości. Brak dostosowania powoduje, że teksty ucieka poza ekran, grafiki się całkowicie rozjeżdżają a nawigacja jest znacząco utrudniona. Rozwiązaniem jest strona responsywna, czyli w technologii RWD, która w płynny sposób dostosowuje się do rozdzielczości monitora. Jej wygląd, nawigacja oraz zawartość dopasowują się do urządzenia. Z technicznej strony to ta sama strona, posiada taki sam adres URL,  tylko inaczej wyświetlona internaucie.

Proces wdrożenie responsywnej witryny jest bardzo czasochłonny – wiąże się z przygotowaniem wielu, dodatkowych grafik. Jednak aktualnie technologia RWD nie jest już żadną nowością. Jest wręcz koniecznością. Natomiast ten długi i skomplikowany proces wdrażania jest warto zachodu. Właściciele e-sklepów muszą go pojmować jak inwestycję, która na pewno się zwróci. Coraz większa popularność urządzeń mobilnych oraz internetu bezprzewodowego sprawia, że rozwiązanie to staje się standardem.

Także wyszukiwarka Google odpowiada na ten trend. Stworzyła funkcję, która ma ostrzegać internautów przed stronami niedostosowanymi przed wyświetlaniem się na urządzeniach mobilnych. Zmiany obejmą najpierw wyszukiwarkę w USA i Wielkiej Brytanii. Głównym powodem wprowadzonego rozwiązania jest ułatwienie i usprawnienie korzystania z serwisów na urządzeniach przenośnych. Poza tym Google chce w ten sposób zachęcić właścicieli stron www oraz e-sklepów do wprowadzania technologii RWD.

Zaletą responsywnego sklepu internetowego jest ułatwione poruszanie się po stronie. Dzięki łatwości nawigacji do sklepu zajrzy zdecydowanie więcej e-klientów – bo będą też trafiać z urządzeń mobilnych. Co za tym idzie – większa liczba konsumentów może dokonać zakupów, co bezpośrednio przekłada się na większe zyski.

Autor: Alicja Dahlke

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej