Wielu autorów, wiele pytań, mnóstwo odpowiedzi i jeden tytuł „Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menadżera”.
Oddana w nasze ręce pozycja jest połączeniem tematów związanych z biznesowym i informatycznym aspektem prowadzenia sklepu e-commerce. Poradnik menadżera jest skierowany do team leaderów, menadżerów i menadżerów IT oraz programistów wdrażających sklepy i platformy sprzedażowe. Autorzy jednak wyraźnie zaznaczają, że nie jest to przewodnik dla programistów i mimo ogólnej wiedzy na tematy programistyczne nie zawiera w sobie szczegółowych informacji i instrukcji pomagających stworzyć sklep internetowy. Zawarta wiedza nie jest również poradnikiem biznesowym posiadającym analizy ekonomiczne, porady dotyczące poszczególnych działań na rynku e-commerce.
Książka pozwala zdobyć ogólną, uporządkowaną wiedzę oraz umożliwia wdrożenie e-commerce od pomysłu, poprzez realizację i weryfikację techniczną. Szukając odpowiedzi na nurtujące nas pytania, możemy również korzystać z książki jak ze swoistego FAQ. Każdy rozdział pozwala sięgnąć do zagadnień, które w danym momencie najbardziej nas interesują.
Poradnik jest kompendium dla menadżerów, którzy mając w głowie pomysł na e-biznes, znajdą mnóstwo fantastycznych porad, a przede wszystkim wiedzę, na wiele tematów z dziedziny e-commerce. Zdobyte informacje może nie pozwolą samemu zbudować od A do Z sklepu czy też zaistnieć na trudnym i szybko zmieniającym się rynku, jednak pozwolą zapoznać się i przemyśleć wiele kwestii dotyczących całego zakresu zagadnień technologicznych związanych z handlem w internecie. Jest doskonałą pomocą przed rozpoczęciem prac i rozmów ze specjalistami wysokiego szczebla na tematy w zakresie e-commerce. Pozwala zdobyć przekrojową wiedzę i rozwijać ją w miarę potrzeb. Odnoszę jednak wrażenie, że „Technologia w e-commerce” jest pozycją skierowaną bardziej do project managerów, team leaderów, którzy chcąc pozyskać bardziej szczegółową informację o technologiach, poszczególnych etapach, kamieniach milowych oraz o obszarze działań w zakresie, pozyskują know-how w teorii i praktyce ze wspomnianej książki.
Doświadczenie autorów książki rzutuje również na jakość porad i zagadnień. Nie jest to czysta teoria oparta na podejrzeniach czy badaniach przeprowadzonych przez innych. Wszyscy autorzy to praktycy prowadzący swoje działania w e-commerce. Co dowodzi, że na 466 stronach zawarta wiedza, przykłady, porady, a także „inny punkt widzenia” są bardzo wartościowe.
Polecam książkę szczególnie menedżerom IT, project menedżerom i team leaderom. Wiedza o technologiach w e-commerce będzie przydatna najbardziej dla nich. Jeśli jednak jako menedżer z pomysłem, chciałbyś rozpocząć swoją przygodę na rynku e-commerce książka zapewni szeroką i przekrojową wiedzę popartą doświadczeniem, a przede wszystkim pozwoli zapoznać się z mnogością zagadnień, o których należy bez wątpienia pamiętać.
Autor: Agata Chmielewska