lut 6, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

3 rady, jak wykorzystać społeczność internetową do promocji sklepu

Nie jest ważne, czy sam odwiedzasz blogi, udzielasz się na forach, lajkujesz firmowe fanpejdże na Facebooku. Nie Ty dokonujesz zakupów w swoim sklepie. Siła internetowych społeczności jest wielka, czy tego chcesz, czy nie, i nie ma co temu zaprzeczać. Bez względu na to, czy już starasz się docierać do konsumentów w sieci, czy też nadal się wahasz, przeczytaj 3 proste rady, jak robić to dobrze.

Opinie klientów

Jeśli nie uruchomiłeś systemu oceny bojąc się negatywnych opinii, nie tylko tracisz szansę na miłe słowa od klientów, lecz także robisz krzywdę wizerunkowi marki. Zamiast tracić dwa razy, otwórz się na krytykę (zawsze się trafi, to nic złego) i dbaj o transparentność. 90% internautów, dla których pozytywne opinie są kluczowe przy zakupie, na pewno to doceni.

Przyciski społecznościowe

Jeśli nadal wątpisz w wielką siłę rekomendacji przypomnij sobie sytuację, kiedy to kupiłeś coś tylko dlatego, że ktoś bliski Ci to polecił. Jak to się ma do Twojego sklepu internetowego? Odpowiednikiem polecenia jest tu np. kliknięcie przycisku „Lubię to” przy produkcie – pozytywną opinię klienta widzą jego Facebookowi znajomi. Jest bardzo prawdopodobne, że kiedy staną przy wyborze produktów z Twojej branży, sięgną po Twój produkt. Integracja sklepu internetowego z mediami społecznościowymi na pewno się opłaci.

Media społecznościowe.

Zamiast gorączkowo zakładać oficjalne profile marki wszędzie, gdzie tylko możliwe, usiądź i zastanów się, gdzie obecny jest Twój klient. Stara zasada, że liczy się jakość, nie ilość, i tu okazuje się kluczowa. Podstawą uczyń Facebooka – wśród ponad miliardowej społeczności na pewno są Twoi klienci. Jeśli działasz w B2B pewnie przyda Ci się LinkedIn, jeśli celujesz w nastolatków, pomyśl o Instagramie, a jeśli kupują u Ciebie głównie kobiety, może warto rozważyć Pinterest? A jeśli już zadbasz o profesjonalną obecność w Social Media, pomyśl o tym, jak zmienić ich w klientów lub chociażby subskrybentów Twojego newslettera.

Przeczytaj więcej o tym, jak wykorzystywać potencjał internetowych społeczności.

Więcej: http://www.entrepreneur.com/article/242465

Autor: Natalia Bednarz

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej