lut 5, 2016 Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Snapchat, dziesięć sekund do Twojego sukcesu

Polska usłyszała o Snapchacie w minionym roku, kiedy zaczął być promowany przez polskie blogerki. Początkowo wszyscy podchodziliśmy do niego z pewnym dystansem. Z czasem jednak, jak wszystkie social media, zdobył rzeszę fanów. Krytykowany przez niektórych Vlogerów, jako prostsza i mniej wymagająca wersja YouTube’a – szybko stał się kanałem, poprzez który również oni zaczęli się komunikować.

Snapchat

Dla przypomnienia lub dla tych z Was, którzy jeszcze o nim nie słyszeli i właśnie się łapią za głowę, zapraszamy do wcześniejszego artykułu: Co to jest Snapchat.

Dziś chciałabym zająć się tematem sprzedaży poprzez nowy, dla wielu nieodkryty jeszcze kanał SM. Nie chcąc nikogo dyskryminować, aplikacja szczególnie obca będzie osobom powyżej 30 roku życia – według statystyk osoby w tym wieku, stwierdzają że Snapchat jest zbędny, mało intuicyjny i zupełnie nie potrafią znaleźć zastosowania dla tego nowego medium.

Hola, hola! Jeśli jesteś szanującym się posiadaczem sklepu, jeśli masz produkt, który sprzedajesz – nie powinieneś przejść obojętnie obok żadnego z kanałów, który opanowała tak ogromna rzesza fanów. Im szybciej znajdziesz tam dla siebie miejsce, tym większe prawdopodobieństwo, że uda Ci się znaleźć nowych odbiorców. Co ciekawe, podobnie jak w przypadku Periscope – małym kosztem. Więcej znajdziesz tutaj.

Obecnie Snapchat posiada  ponad 900 tysięcy użytkowników w Polsce,  23% z nich jest w wieku 13-17, 37% w wieku 18-24 i 26% w wieku 25-34. Przez tą dziwną dla niektórych aplikację, przewija się około 5 miliardów video dziennie! Wyobrażacie to sobie?

Oczywiście podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, pozorna łatwość tego kanału jest myląca. Jako doświadczeni w tym zakresie, macie świadomość tego, że wszystkie treści muszą być starannie przygotowane, zaplanowane – nie ma tu miejsca na przypadki i spontaniczność. Górę bierze regularność, oraz marketing w czasie rzeczywistym.

snapchat dla ecommerce

Snapchat logowanie

Czym Snapchat wygrywa z innymi kanałami? 

Z pewnością tak zwanym „tu i teraz”, naturalnością i brakiem możliwości manipulowania przesyłaną treścią. Dobrze brać przykład z najlepszych –  zobacz ranking!

Jak zdobyć obserwatorów?

Co ciekawe, będziesz potrzebował do tego innego kanału – np. Facebooka, czy Instagrama, gdzie poinformujemy dotychczasowych fanów o nowych możliwościach. Inną drogą, może być umieszczenie „duszka” z Twoją nazwą na produktach, które sprzedajemy. Pamiętaj, każda droga jest dobra. Reklamy kanału na Snapchacie pojawiają się już także w prasie drukowanej – Glamour (RMF FM) i K MAG (Chomisawa i U fryzjerów). Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie, możesz wysłać nowych obserwatorom powitalnego „snapa” z pewnością będzie dobrze odebrany.

Czy istnieje złoty środek na prowadzenie kanału?

Niestety nie ma złotego środka – przewagę daje Ci bezpośredni kontakt z klientem, kolejny pretekst do kontaktu z nim i co najważniejsze – bezpośredni przepływ informacji. Masz możliwość „nadawania” informacji z pierwszej ręki, co może okazać się Twoim największym atutem. Bądź jednak czujny – tutaj łatwo o wpadkę. Każde działania muszą być zaplanowane i w żadnym wypadku nie możesz liczyć na to, że freestyle się opłaci.

Kilka uniwersalnych wskazówek, które wprowadzą Was do świata Snapchata:

  • Masz możliwość budowania napięcia przed premierą nowego produktu. Fani Snapa mogą mieć okazję zobaczyć go jako pierwsi.
  • Pokazuj towar, który sprzedajesz, widziany w realnym świecie – z pewnością stanie się bardziej przekonywujący.
  • Dla swoich obserwatorów ogłaszaj konkursy, promocje i zniżki.
  • Fun! To jedna z zasad nie tylko Snapa – musisz bawić się treścią niezależnie od tego, w jakiej formie ją prezentujesz.

Regularność, harmonogramy i rozwaga – to klucz do sukcesu. Masz możliwość zabrać swoich obserwatorów do wnętrza firmy, pokazać im produkt z pierwszej ręki, zaprezentować działanie firmy i nawiązać więź, której nie zbudujecie w żaden inny sposób.

Po to by Cię przekonać, zapraszam na kilka znanych nam kanałów marek, które na dobre zagnieździły się na Snapchacie:

  • Stary Browar, Poznań – prezentują wnętrze Galerii Handlowej, informują o wydarzeniach, oprowadzają po wystawach. Oprócz tego przesyłają poranne pozdrowienia i zabierają nas ze sobą do ciepłych krajów.
  • Semilac – regularnie inspirują nas snapami obserwatorek, organizują konkursy i prezentują nowości. Interesujące jest to, jak szybko wzbili się na wyżyny snapowego świata, łapiąc się już do drugiej dziesiątki Snapów w PL.
  • Damian Siczek – chciałabym wspomnieć również o tym kanale, gdyż Damian podszedł do tematu bardzo innowacyjnie. Prowadzi zakład fryzjerski w Warszawie, na snapie często pokazuje swoją pracę, metamorfozy, ale także informuje np. karnawałowych promocjach. Ciekawa forma wykorzystania prywatnego profilu, do kształtowania własnej marki.
  • Dowodem na uniwersalność Snapa może być także obecność Hilary Clinton, która prowadzi tutaj kampanię wyborczą. Nie jest to oczywiście jedyny kanał którym się posługuje Pani Clinton, jednak wskazuje to na jego potencjał i szczególny wymiar.

Na początek doradziłabym obserwację istniejących kanałów. Czerp inspirację, kto wie może sam wpadniesz na niepowtarzalny pomysł i wymyślisz jak wykorzystać ten rewelacyjny sposób komunikacji we własnej sprzedaży? Nie bój się nowości i pamiętaj, że są one zwielokrotnieniem szans na rozwój biznesu! Wyjdź z cienia i otwórz się na nieznane!

Wyjdź z cienia!

Zachęcam do dzielenia się opiniami i doświadczeniami w komentarzach pod artykułem!

 Autor: Maja Stroiwąs

 

 

 

E-biznesPromocja e-sklepuTrendy
Dodaj komentarz

Jedna myśl nt. „Snapchat, dziesięć sekund do Twojego sukcesu

Odpowiedz na „Marta SzymańskaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 1 komentarz

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej